Koherencja metod kreowania personelu sprzedaży i strategii marketingowej

Koherencja metod kreowania personelu sprzedaży i strategii marketingowej

1 opinia

Format:

pdf, ibuk

DODAJ DO ABONAMENTU

WYBIERZ RODZAJ DOSTĘPU

20,00

Format: pdf

 

Dostęp online przez myIBUK

WYBIERZ DŁUGOŚĆ DOSTĘPU

Cena początkowa:

Najniższa cena z 30 dni: 20,00 zł  


20,00

w tym VAT

TA KSIĄŻKA JEST W ABONAMENCIE

Już od 24,90 zł miesięcznie za 5 ebooków!

WYBIERZ SWÓJ ABONAMENT

Przedmiot zainteresowania monografii stanowi koherencja metod kreowania kapitału ludzkiego i strategii marketingowej. Nadając pracy charakter interdyscyplinarny, autorka określiła w niej m.in. rodzaje koherencji oraz jej rangę przy formułowaniu i wdrażaniu odpowiedniej strategii. Publikację skierowano zarówno do naukowców, jak i praktyków – specjalistów ds. zarządzania/gospodarowania zasobami ludzkimi oraz ds. strategii marketingowych – przekazuje się w niej bowiem narzędzie diagnozy stopnia spójności realizowanych przez organizacje strategii marketingowych i metod kreowania kapitału ludzkiego, co może stać się inspiracją do badań wspomnianej koherencji na gruncie innych przedsiębiorstw.


Rok wydania2019
Liczba stron218
KategoriaMarketing, reklama
WydawcaWydawnictwo Uniwersytetu Ekonomicznego w Katowicach
ISBN-13978-83-7875-604-0
Numer wydania1
Język publikacjipolski
Informacja o sprzedawcyePWN sp. z o.o.

Ciekawe propozycje

Spis treści

  Wstęp    9
  Rozdział I
  Koherencja jako kryterium konstrukcji strategii    15
  1. Pojęcie strategii    15
  2. Rodzaje strategii ze względu na kryterium strukturalne    21
  3. Strategia ogólna a strategie funkcjonalne    23
  3.1. Pojęcie strategii ogólnej    23
  3.2. Strategie funkcjonalne    26
  3.3. Relacje między strategią ogólną a strategią funkcjonalną    28
  4. Koherencja jako kryterium oceny strategii    30
  4.1. Rodzaje kryteriów ewaluacyjnych    30
  4.2. Pojęcie koherencji strategii i jej rodzaje    31
  5. Miejsce badania oraz kształtowania koherencji w procesie formułowania i wdrażania strategii    33
  6. Koherencja strategii a strategiczna karta wyników    37
  Rozdział II
  Charakterystyka strategii marketingowych i personalnych    43
  1. Strategie marketingowe – podobieństwa i różnice ujęć definicyjnych    43
  2. Rodzaje strategii marketingowych    46
  3. Wybrane wskaźniki oceny skuteczności strategii marketingowych    53
  4. Definicje strategii personalnej – analiza porównawcza    55
  5. Rodzaje strategii personalnych    57
  6. Przykładowe wskaźniki ewaluacji skuteczności strategii personalnych    62
  7. Egzemplifikacja związków pomiędzy strategiami marketingowymi i personalnymi    67
  Rozdział III
  Metody kreowania stanu, struktury i dynamiki zatrudnienia pracowników a strategie marketingowe    79
  1. Źródła pozyskiwania pracowników sprzedaży    79
  1.1. Rodzaje sprzedawców ze względu na zadania pracy    79
  1.2. Zapotrzebowanie na personel ds. sprzedaży w różnych fazach cyklu życia produktu    81
  1.3. Kategorie specjalistów implementujących strategię lidera, pretendentów i naśladowców rynkowych oraz eksploratorów niszy    84
  1.4. Strategia asortymentu i strategia marki a popyt na pracowników ds. sprzedaży    86
  1.5. Personel sprzedażowy do realizacji strategii rozwoju nowego produktu, strategii „push” i „pull” oraz strategii w układzie produkt-rynek    87
  2. Metody rekrutacji i doboru personelu ds. sprzedaży    91
  2.1. Przydatność poszczególnych form i metod rekrutacji pracowników ds. sprzedaży do realizacji strategii marketingowych    91
  2.2. Strategie marketingowe a modele selekcji pracowników ds. sprzedaży    100
  2.3. Wahania popytu na pracowników ds. sprzedaży, generowane przez strategie marketingowe    101
  Rozdział IV
  Metody retencji pracowników a strategie marketingowe    104
  1. Koncepcje i kryteria ewaluacji pracowników adekwatne do realizowanych strategii marketingowych    104
  2. Metody szkoleniowe spójne z zadaniami na stanowiskach pracy związanych z marketingiem    112
  3. Kształtowanie sposobów komunikowania się na potrzeby realizacji strategii marketingowych    120
  4. Strategie marketingowe a typy kultur organizacyjnych    125
  5. Wynagradzanie koherentne z realizowanymi strategiami marketingowymi    132
  5.1. Modele wynagradzania    133
  5.2. Formy płacy    138
  5.3. Premiowanie     141
  5.4. Kształtowanie systemu wynagrodzeń pracowników ds. sprzedaży – aspekty praktyczne    148
  Rozdział V
  Propozycja metodyki określania koherencji metod kreowania kapitału ludzkiego i strategii marketingowych. Faza przygotowawcza badania    152
  1. Algorytm postępowania badawczego    152
  2. Uzasadnienie wyboru badanych organizacji oraz identyfikacja ich strategii    171
  3. Przebieg badania pilotażowego i jego wpływ na metodykę badawczą    173
  4. Badanie właściwe    173
  Rozdział VI
  Rezultaty przeprowadzonych badań empirycznych w zakresie koherencji    175
  1. Rezultaty identyfikacji metod kreowania kapitału ludzkiego, stosowanych w badanych organizacjach, i ich koherencji ze strategiami marketingowymi    175
  2. Stopnie koherencji a rentowność zatrudnienia    200
  Zakończenie    203
  Literatura    205
  Spis rysunków    213
  Spis tabel    215
RozwińZwiń