POLECAMY
-24%
Autor:
Format:
pdf, ibuk
W celu zwiększenia efektywności magazynów i centrów dystrybucyjnych coraz więcej firm obniża swoje koszty poprzez optymalizację procesów logistycznych. Konieczność stałego zwiększania wydajności wynika z rosnącej na rynku konkurencji oraz z wysokich oczekiwań klienta względem terminowej realizacji zamówień. Kluczowym czynnikiem wpływającym na efektywność pracy magazynu jest czas realizacji zamówień. Ma to przełożenie zarówno na koszty funkcjonowania, jak i zyski firmy, a także na jakość obsługi klientów. W ostatnich latach realizacja zamówień w terminie nie przekraczającym 24 godzin staje się nowym standardem w dostawie produktów, dlatego też wydajność czynności związanych Z kompletacją zamówień w centrach dystrybucyjnych ma kluczowe znaczenie. W praktyce każda pojedyncza oszczędność może przekładać się na łączny zysk całego przedsiębiorstwa. Kilka sekund zyskanych podczas jednej operacji (np. pobierania towaru) ma już istotne znaczenie w skali globalnej, gdy liczba wykonywanych operacji wynosi kilka lub kilkadziesiąt tysięcy.
Rok wydania | 2019 |
---|---|
Liczba stron | 152 |
Kategoria | Zarządzanie, organizacja, strategie |
Wydawca | Wydawnictwo Uniwersytetu Ekonomicznego w Katowicach |
ISBN-13 | 978-83-7875-575-3 |
Numer wydania | 1 |
Język publikacji | polski |
Informacja o sprzedawcy | ePWN sp. z o.o. |
POLECAMY
Ciekawe propozycje
Spis treści
WSTĘP | 7 |
1. KOMPLETACJA ZAMÓWIEŃ JAKO PROCES MAGAZYNOWY | 13 |
1.1. Magazyn i procesy magazynowe | 13 |
1.2. Prostokątne układy strefy kompletacji | 19 |
1.3. Metody rozmieszczenia towarów | 25 |
1.4. Proces kompletacji zamówień i jego klasyfikacja | 32 |
1.5. Systemy kompletacji zamówień | 36 |
1.6. Nowoczesne technologie w procesie kompletacji | 39 |
2. MODELE DECYZYJNE ZWIĄZANE Z KOMPLETACJĄ ZAMÓWIEŃ | 44 |
2.1. Problemy decyzyjne dotyczące procesu kompletacji zamówień | 44 |
2.2. Optymalny układ strefy kompletacji | 46 |
2.3. Optymalizacja liczby stref kompletacji w systemie pick-to-pack | 50 |
2.4. Optymalizacja trasy przejścia w układach prostokątnych | 53 |
2.4.1. Układ jednoblokowy | 54 |
2.4.2. Układ dwublokowy | 58 |
2.4.3. Układ wieloblokowy | 61 |
2.5. Kompletacja zamówień a problem komiwojażera | 63 |
2.6. Heurystyczne wyznaczanie tras w układach prostokątnych | 66 |
3. KOMPLETACJA ZAMÓWIEŃ W DWUBLOKOWYCH NIESTANDARDOWYCH UKŁADACH STREFY KOMPLETACJI | 76 |
3.1. Niestandardowe układy strefy kompletacji występujące w praktyce | 76 |
3.2. Klasyfikacja rozpatrywanych przypadków | 79 |
3.3. Adaptacja heurystyk wyznaczania tras w układach niestandardowych | 85 |
3.3.1. Heurystyka S-shape” | 87 |
3.3.2. Heurystyka Midpoint” | 90 |
3.3.3. Heurystyka Return” | 94 |
3.3.4. Heurystyka Largest gap” | 97 |
3.4. Ilustracja zaproponowanych scenariuszy | 101 |
4. STUDIUM PRZYPADKU ZAPROPONOWANYCH HEURYSTYK WYZNACZANIA TRAS KOMPLETACJI | 104 |
4.1. Opis problemu badawczego | 104 |
4.2. Rozmieszczenie towarów w strefie kompletacji | 106 |
4.3. Model symulacyjny | 119 |
4.3.1. Założenia | 119 |
4.3.2. Oznaczenia | 121 |
4.3.3. Ograniczenia | 122 |
4.3.4. Cel symulacji | 124 |
4.4. Przebieg symulacji | 125 |
4.5. Prezentacja wyników i wnioski | 128 |
ZAKOŃCZENIE | 139 |
LITERATURA | 141 |
SPIS RYSUNKÓW | 147 |
SPIS TABEL | 150 |