„Logopedia Silesiana” 2017. T. 6

1 opinia

Redakcja:

Olga Przybyla

Format:

ibuk

Zgodnie z tradycją czasopisma problematyka szóstego tomu „Logopedii Silesiany” ukazuje komunikację i mowę w bogatej perspektywie opisu. Zaprezentowane artykuły odzwierciedlają troskę Autorów o możliwie jak najdoskonalszy sposób przedstawienia mowy w rozwoju i w zaburzeniach, by po raz kolejny podkreślić, że analiza zachowań porozumiewania się niezmiennie wskazuje na złożone aspekty ludzkiego poznania i funkcjonowania.


(fragment Wstępu)


Rok wydania2017
Liczba stron328
KategoriaPublikacje darmowe
WydawcaUniwersytet Śląski
Numer wydania1
Język publikacjipolski
Informacja o sprzedawcyePWN sp. z o.o.

Ciekawe propozycje

Spis treści

  Spis treści
  
  Wprowadzenie (Olga Przybyla) /    9
  
  Część pierwsza
  Prace naukowo-badawcze
  
  KateŘiná Vitásková
  Evaluation of Motor and Oral-motor Imitation in the Context of Pragmatic Communication Assessment in Children with Autism Spectrum Disorder, Mild Intellectual Disability, Specific Language Impairment and Typical Population /    15
  
  Jolanta Panasiuk
  Dysocjacja czy neurodegeneracja. Problemy diagnozy, leczenia i terapii /    27
  
  Barbara Kamińska, Katarzyna Kaczorowska-Bray Przyczyny i konsekwencje zmian w narządzie żucia u osób starszych /    46
  
  Wojciech Lipski
  Wieloznaczność rozumienia terminu „konotacja” i jego aplikatywność w badaniach nad zaburzeniami mowy /    57
  
  Ewa Hrycyna Rozwijanie słownictwa u dzieci w wieku przedszkolnym z zaburzeniami ekspresji werbalnej. Problemy teoretyczne /    73
  
  Marta Wysocka, Luiza Mackiewicz
  Odbiór emocji wyrażonych w prozodii u dzieci z uszkodzonym narządem słuchu /    89
  
  Anna Czyż
  Wsparcie osób niesłyszących w rozumieniu treści przekazu za pomocą SignWritingu /    104
  
  Kamila Dębińska-Gustaw
  Badanie alalii prolongaty – propozycja metodologiczna /    115
  
  Magdalena Bury-Kamińska, Anna Gajda
  Dwutorowe programowanie terapii logopedycznej z wykorzystaniem metod komunikacji wspomagającej i alternatywnej (AAC) /    139
  
  Część druga
  Studia z praktyki logopedycznej
  
  Urszula Ciszewska-Psujek
  Sprawność narracyjna w chorobie alkoholowej /    159
  
  Monika Kowalska
  Diagnoza sprawności komunikacyjnej dorosłej osoby z niepełnosprawnością sprzężoną. Studium przypadku /    189
  
  Anna Żywot
  „Imituję, więc jestem” – kilka uwag do kluczowego procesu w nabywaniu języka w świetle metody wideomodelowania Gemiini jako narzędzia wspomagającego rozwój mowy /    202
  
  Magdalena Kwaterkiewicz
  Wpływ ćwiczeń muzycznych i muzyczno-ruchowych na rozwój kompetencji prozodycznych dzieci pięcio- i sześcioletnich /    211
  
  Aneta Syta
  Dyslalia ankyloglosyjna – wpływ na wymowę sześciolatków /    223
  
  Dorota Kamińska
  Teoria ograniczeń (Theory of Constraints – TOC) w kontekście wspierania procesu terapii osób jąkających się /    234
  
  Aneta Syta
  Głos w pracy pedagoga. Znaczenie, problemy i profilaktyka oraz propozycja ćwiczeń logopedycznych /    269
  
  Część trzecia
  Pomoce, recenzje
  
  Joanna Błażejewska-Ziora
  Narzędzie diagnostyczne do wykorzystania we wczesnej interwencji neurologopedycznej – kwestionariusz do oceny funkcjonowania małego dziecka do 12. Miesiąca życia na podstawie wywiadu z rodzicami /    283
  
  Agnieszka Okrasińska
  Recenzja: Zbigniew Tarkowski: A New Approach to Stuttering Diagnosis and Therapy. New York, Nova Sciences Publishers 2017, 207 stron /    304
  
  Dorota Wiewióra
  Recenzja: Patologia mowy. Red. nauk. Zbigniew Tarkowski. Harmonia Universalis, Gdańsk 2017, 477 stron /    308
  
  Noty o autorach /    313
  
  Streszczenia /    159
RozwińZwiń