Eksport w przedsiębiorstwie

1 opinia

Wydawca:

Poltext

Format:

epub, mobi

RODZAJ DOSTĘPU

23,38  34,90

Format: epub, mobi

Cena początkowa: 34,90 zł (-33%)

Najniższa cena z 30 dni: 23,38 zł  


23,38

w tym VAT

Książka przedstawia pełny cykl działań związanych z przygotowaniem przedsiębiorstwa do prowadzenia eksportu, wyborem strategii wejścia na rynki zagraniczne, analizą tych rynków, tworzeniem sieci dystrybucji, promowaniem swojej oferty wśród nabywców zagranicznych, kreowaniem wizerunku marki za granicą, wchodzeniem w stosunki handlowe z przedsiębiorstwami zagranicznymi, negocjowaniem warunków współpracy oraz zawieraniem kontraktów oraz ich realizacją.
Autor udziela wielu praktycznych wskazówek, jak unikać zbytniego ryzyka, wykorzystywać różne formy zabezpieczeń czy transferować ryzyko na ubezpieczycieli oraz banki.
***
Dr Wojciech Budzyński jest wykładowcą w Szkole Głównej Handlowej w Warszawie, prowadzi liczne szkolenia dla praktyków, a w przeszłości zarządzał filiami zagranicznymi kilku polskich firm. Wojciech Budzyński od 25 lat zajmuje się praktycznie i naukowo problematyką negocjowania i zawierania umów handlowych; prowadzi z tego zakresu wykłady w SGH oraz szkolenia dla biznesu, jest aktywnym doradcą firm. Doświadczenie zdobywał jako dyrektor dużego przedsiębiorstwa handlowego, szef dwóch jego oddziałów za granicą, doradca Ministra Gospodarki, starszy ekspert Banku Światowego. Jest autorem 38 książek, wydanych w kraju i za granicą.


Rok wydania2019
Liczba stron180
KategoriaInne
WydawcaPoltext
ISBN-13978-83-8175-034-9
Język publikacjipolski
Informacja o sprzedawcyePWN sp. z o.o.

Ciekawe propozycje

Spis treści

  Okładka
  Strona tytułowa
  Strona redakcyjna
  Spis treści
  Wprowadzenie
  Rozdział 1. Strategia marketingowa w eksporcie
  1.1. Struktura eksportu jako uwarunkowanie działań marketingowych
  1.2. Segmentacja rynku zagranicznego
  1.3. Wybór strategii w zakresie produktu, ceny i logistyki marketingowej
  1.4. Strategia działań promocyjnych za granicą
  1.5. Strategia kreowania wizerunku przedsiębiorstwa eksportującego
  1.6. Organizacja i budżetowanie działań marketingowych na rynku zagranicznym
  Rozdział 2. Analiza rynków eksportowych i wybór metody wejścia
  2.1. Ustalanie sytuacji rynkowej
  2.2. Metody wejścia na rynek zagraniczny
  2.3. Badanie zachowań nabywców za granicą
  2.4. Analiza uwarunkowań prawnych, kulturowych i politycznych
  Rozdział 3. Zarządzanie ryzykiem w eksporcie
  3.1. Niepewność i ryzyko w odniesieniu do rynku zagranicznego
  3.2. Sposoby ograniczania ryzyka eksportowego
  3.3. Gwarancje bankowe jako forma przeniesienia ryzyka na bank
  3.4. Ubezpieczenia w działalności eksportowej
  3.5. Międzynarodowe procedury bezpieczeństwa dostaw
  Rozdział 4. Specyfika sporządzania oferty eksportowej
  4.1. Prawne aspekty ofert w handlu zagranicznym
  4.2. Elementy ofert zgodnych z wymaganiami rynków zagranicznych
  4.3. Kalkulacja ceny ofertowej
  4.4. Cykl zawierania umów w eksporcie za pomocą oferty
  4.5. Postępowanie eksportera z zapytaniem i zamówieniem
  Rozdział 5. Kulturowe aspekty negocjacji z kupcami z różnych krajów
  5.1. Etapy negocjacji w handlu zagranicznym
  5.2. Taktyki negocjowania umów w eksporcie
  5.3. Wykorzystanie przez eksportera taktyk obrony ceny
  5.4. Specyfika negocjowania umów z kupcami z różnych kultur narodowych
  Rozdział 6. Zabezpieczanie interesów eksportera w kontrakcie handlowym
  6.1. Uwarunkowania prawno-zwyczajowe kontraktów zagranicznych
  6.2. Konwencja NZ o umowach międzynarodowej sprzedaży towarów
  6.3. Formułowanie klauzul podstawowych w kontrakcie
  6.4. Posługiwanie się warunkami ogólnymi umów eksportowych
  6.5. Zasady ustalania kar umownych i postępowania reklamacyjnego
  Rozdział 7. Etapy realizacji transakcji eksportowej
  7.1. Cykl transakcji eksportowej i związane z nim czynności
  7.2. Działania eksportera w zakresie dokumentacji
  7.3. Kontrola przedwysyłkowa i wysyłka towaru
  7.4. Załatwianie reklamacji towaru przez eksportera
  Rozdział 8. Warunki dostaw w transakcjach eksportowych
  8.1. Uzanse międzynarodowe w zakresie bazy dostawy
  8.2. Szczegółowa wykładnia uniwersalnych terminów Incoterms 2010
  8.3. Postanowienia terminów Incoterms 2010 dla transportu morskiego
  8.4. Nowe zwyczaje Combiterms 2011 dla dostaw kontenerowych
  8.5. Amerykańskie formuły RAFTD
  Rozdział 9. Dobór finansowych zabezpieczeń i rozliczanie dostaw w eksporcie
  9.1. Akredytywa dokumentowa jako tradycyjny sposób rozliczeń
  9.2. Zwyczaje dotyczące akredytyw dokumentowych UCP 600
  9.3. Zabezpieczenia przed odrzucaniem dokumentów eksportowych przez banki
  9.4. Bankowe zobowiązanie płatnicze (BPO) jako najnowszy sposób rozliczeń
  9.5. Rachunek zastrzeżony jako alternatywa akredytywy
  9.6. Inkaso dokumentowe i jego negocjowanie przez eksportera
  9.7. Analiza sposobu płatności z punktu widzenia eksportera
  Rozdział 10. Dokumenty w transakcjach eksportowych
  10.1. Faktura handlowa jako jeden z dokumentów podstawowych
  10.2. Dokumenty przewozowe, składowe i ubezpieczeniowe
  10.3. Dokumenty kontroli i pochodzenia jako uzupełniające
  10.4. Kwestie zgodności dokumentacji w zwyczajach UCP 600
  Rozdział 11. Transport i spedycja w transakcjach eksportowych
  11.1. Współpraca eksportera z przewoźnikiem i spedytorem
  11.2. Umowa przewozu i list przewozowy w transporcie drogowym
  11.3. Posługiwanie się konosamentem i dokumentami multimodalnymi w transporcie morskim
  11.4. Wykorzystanie transportu kolejowego i lotniczego w eksporcie
  11.5. Dokumenty spedycyjne FIATA
  Rozdział 12. Dochodzenie spraw spornych w eksporcie
  12.1. Arbitraż instytucjonalny i ad hoc
  12.2. Wzorcowe klauzule arbitrażowe w różnych sądach
  12.3. Procedury arbitrażowe i sądy ponadnarodowe
  12.4. Dochodzenie roszczeń przed sądami państwowymi
  12.5. Porozumienia międzynarodowe o uznawaniu orzeczeń
  Zakończenie
  Załącznik 1. Konwencja CISG (wyciąg)
  Załącznik 2. Status Konwencji CISG
  Literatura
RozwińZwiń