E-marketing terytorialny. Teoria i praktyka

E-marketing terytorialny. Teoria i praktyka

1 opinia

Format:

pdf, ibuk

DODAJ DO ABONAMENTU

WYBIERZ RODZAJ DOSTĘPU

42,00

Format: pdf

 

Dostęp online przez myIBUK

WYBIERZ DŁUGOŚĆ DOSTĘPU

Cena początkowa:

Najniższa cena z 30 dni: 42,00 zł  


42,00

w tym VAT

TA KSIĄŻKA JEST W ABONAMENCIE

Już od 24,90 zł miesięcznie za 5 ebooków!

WYBIERZ SWÓJ ABONAMENT

Niniejsza publikacja powstała jako efekt moich zainteresowań i badań – przeprowadzonych na przestrzeni kilku lat – dotyczących problemów elektronicznej administracji samorządowej oraz partycypacji obywateli w społeczeństwie informacyjnym. Pomimo coraz częstszego stosowania przez jednostki samorządu terytorialnego i administrację publiczną dobrych praktyk zarządzania, dostrzegam, że rzadko badany jest poziom akceptacji, zadowolenia i zrozumienia u ich klienta, czyli mieszkańca, turysty, przedsiębiorcy, w związku z nowymi formami komunikowania się z nimi. Jeszcze rzadziej próbuje się poznać jego potrzeby w tym zakresie. Problem polega tym, że dzisiaj brakuje rozpoznania potrzeb społeczności lokalnej, co skutkuje obniżeniem efektywności działań wspomnianych instytucji, a daje się to zaobserwować już w samym Internecie: źle/wadliwie funkcjonujące strony internetowe urzędów utrudniają bądź wręcz blokują mieszkańcom uczestnictwo w lokalnym życiu społecznym a klientom uniemożliwiają korzystanie z elektronicznych usług. Przełamywanie przez samorządy tego rodzaju barier partycypacji, blokowanie otwartości na klienta i na nowe technologie w trzech wymiarach: e-komunikacji, e-informacji i e-promocji to główny temat mojej książki. [Autorka]


Rok wydania2017
Liczba stron382
KategoriaAdministracja publiczna
WydawcaWydawnictwo Uniwersytetu Marii Curie-Skłodowskiej
ISBN-13978-83-7784-919-4
Język publikacjipolski
Informacja o sprzedawcyePWN sp. z o.o.

Ciekawe propozycje

Spis treści

  Wstęp     9
  I. Internet, marketing samorządów i elektroniczna administracja     15
    1.1. Społeczeństwo informacyjne     18
    1.2. Samorząd i marketing terytorialny     26
      1.2.1. Samorząd terytorialny: definicja i jego zadania     26
      1.2.2. Marketing terytorialny: definiowanie i istota     29
      1.2.3. Internetowy marketing terytorialny     44
    1.3. Elektroniczna administracja i proces tworzenia społeczeństwa informacyjnego w Polsce     71
      1.3.1. Unia Europejska i jej wpływ na tworzenie społeczeństwa informacyjnego i e-administracji w Polsce     71
      1.3.2. Definiowanie i zadania e-administracji     80
      1.3.3. Obowiązujące plany i strategie rozwoju społeczeństwa informacyjnego (cyfrowego) i cyfryzacji w Polsce     84
    1.4. Społeczeństwo obywatelskie     95
  II. Metodologia badań własnych     105
    2.1. Cel, problemy i metody badań     107
    2.2. Przedmiot i teren badań     122
    2.3. Konceptualizacja i operacjonalizacja     132
    2.4. Czas badań i dobór próby     141
    2.5. Przebieg badań     143
      2.5.1. Pogłębione wywiady z przedstawicielami urzędów     143
      2.5.2. Ankieta internetowa dla klientów urzędów     144
      2.5.3. Zogniskowane wywiady grupowe     151
      2.5.4. Wywiady z mieszkańcami     154
      2.5.5. Analiza narzędzi internetowych     158
  III. Strony internetowe: między komunikacją, informacją a promocją     165
    3.1. Strony WWW – wady technologiczne, pozycjonowanie a problemy z komunikacją     166
    3.2. E-komunikacja za pomocą stron internetowych     176
      3.2.1. Podejście urzędów do e-komunikacji     176
      3.2.2. Opinie mieszkańców/klientów o e-komunikacji     184
      3.2.3. Sędziowie kompetentni o e-komunikacji     199
    3.3. E-informacja za pomocą stron internetowych     202
      3.3.1. Podejście urzędów do e-informacji     202
      3.3.2. Opinie mieszkańców/klientów o e-informacji     204
      3.3.3. Sędziowie kompetentni o e-informacji     218
    3.4. E-promocja samorządu terytorialnego za pomocą stron internetowych     220
      3.4.1. Podejście urzędów do e-promocji     220
      3.4.2. Opinie mieszkańców/klientów o e-promocji     224
      3.4.3. Sędziowie kompetentni o e-promocji     236
    3.5. Skuteczność działań e-marketingowych stron WWW     238
    3.6. Strony internetowe: model a rzeczywistość     253
  IV. Profile społecznościowe na Facebooku: między komunikacją, informacją a promocją     263
    4.1. Jednostki samorządu terytorialnego i Facebook     264
    4.2. E-komunikacja za pomocą profilu społecznościowego na Facebooku     269
      4.2.1. Podejście urzędów do e-komunikacji     269
      4.2.1. Opinie mieszkańców/klientów o e-komunikacji     274
      4.2.1. Sędziowie kompetentni o e-komunikacji     280
    4.3. E-informacja na profilu społecznościowym Facebook     283
      4.3.1. Podejście urzędów do e-informacji     283
      4.3.2. Opinie mieszkańców/klientów o e-informacji     284
      4.3.3. Sędziowie kompetentni o e-informacji     288
    4.4. E-promocja na Facebooku     291
      4.4.1. Podejście urzędów do e-promocji     291
      4.4.2. Opinie mieszkańców/klientów o e-promocji     292
      4.4.3. Sędziowie kompetentni o e-promocji     295
    4.5. Skuteczność działań e-marketingowych na profilach facebookowych     299
    4.6. Profil społecznościowy urzędów: model a rzeczywistość     322
  Zakończenie     329
  Wykaz źródeł     333
  Aneksy     347
    Aneks I Scenariusz indywidualnych i grupowych wywiadów pogłębionych według kategorii tematycznych     347
    Aneks II Informacja dla klientów urzędów umieszczona na stronach, plakatach i ulotkach     348
    Aneks III Kwestionariusz wywiadu z mieszkańcami     349
    Aneks IV Strony internetowe biorące udział w badaniach     350
    Aneks V Profile społecznościowe urzędów na Facebooku     364
  Spis rysunków     375
  Spis schematów     377
  Spis tabel     379
  Spis wykresów     381
RozwińZwiń