Gotowość nauczycieli do stosowania nowoczesnych technologii informacyjno-komunikacyjnych

Gotowość nauczycieli do stosowania nowoczesnych technologii informacyjno-komunikacyjnych

1 opinia

Format:

pdf, ibuk

DODAJ DO ABONAMENTU

WYBIERZ RODZAJ DOSTĘPU

34,00

Format: pdf

 

Dostęp online przez myIBUK

WYBIERZ DŁUGOŚĆ DOSTĘPU

Cena początkowa:

Najniższa cena z 30 dni: 34,00 zł  


34,00

w tym VAT

TA KSIĄŻKA JEST W ABONAMENCIE

Już od 24,90 zł miesięcznie za 5 ebooków!

WYBIERZ SWÓJ ABONAMENT

W ostatnich latach z prawdziwą satysfakcją odnotować trzeba wzrost liczby prac dotyczących edukacyjnych konsekwencji rozwoju technologii informacyjno-komunikacyjnych, zwłaszcza że rosnącej liczbie publikacji towarzyszy poszerzenie pola badań i refleksji oraz - co istotne - dbałość o ich poziom merytoryczny. [...] W tym "modnym" kierunku dociekań mieści się książka Wojciecha Czerskiego. [...] Praca powinna okazać się atrakcyjna dla tych pedagogów i nauczycieli, którzy w imię własnych pasji informatycznych czy medialnych, świadomi rosnącej roli technologii informacyjno-komunikacyjnych oraz ich znaczenia dla kształtu współczesnej edukacji w Polsce, podejmują trud racjonalnego i efektywnego wykorzystania mediów cyfrowych w swej pracy zawodowej dla dobra powierzonych ich pieczy dzieci i młodzieży.


Rok wydania2017
Liczba stron280
KategoriaEdukacja
WydawcaWydawnictwo Uniwersytetu Marii Curie-Skłodowskiej
ISBN-13978-83-7784-981-1
Język publikacjipolski
Informacja o sprzedawcyePWN sp. z o.o.

Ciekawe propozycje

Spis treści

  Wprowadzenie     9
  Rozdział 1 Determinanty gotowości nauczycieli do innowacyjnego stosowania technologii informacyjno-komunikacyjnych     15
    1.1. Gotowość nauczycieli do działań innowacyjnych     16
    1.2. Wiedza jako podstawowy komponent gotowości     35
    1.3. Umiejętność jako komponent gotowości zawodowej nauczycieli     40
    1.4. Motywacje nauczycieli do podejmowania zadań zawodowych     46
    1.5. Działalność innowacyjna w pracy nauczyciela     50
    1.6. Gotowość nauczycieli jako przedmiot badań     56
  Rozdział 2 Nowoczesne technologie stosowane w procesie dydaktycznym     65
    2.1. Tablice interaktywne jako narzędzie grupujące wielość technologii informacyjno-komunikacyjnych     66
    2.2. Rodzaje tablic interaktywnych i technologie w nich zintegrowane     70
    2.3. Wykorzystanie tablic interaktywnych w pracy pedagogicznej     74
  Rozdział 3 Nowoczesne technologie w pracy nauczyciela–wychowawcy     81
    3.1. E-dziennik lekcyjny jako najnowsza forma rejestracji wybranych zjawisk pracy klasy     83
    3.2. Podstawa prawna wprowadzenia dzienników elektronicznych do szkół     84
    3.3. Modele przechowywania danych w dziennikach elektronicznych     87
    3.4. Nowe formy komunikacji nauczycieli z rodzicami     89
    3.5. Przegląd wybranych cech dzienników elektronicznych     91
  Rozdział 4 Założenia metodologiczne badań własnych     99
    4.1. Przedmiot i cel badań własnych     99
    4.2. Problemy badawcze i hipotezy badań własnych     102
    4.3. Zmienne i wskaźniki zmiennych badań     105
    4.4. Metody badań i techniki badawcze     107
    4.5. Narzędzia badawcze     108
      4.5.1. Arkusz wywiadu z dyrektorami     108
      4.5.2. Arkusz wywiadu z doradcami metodycznymi     109
      4.5.3. Kwestionariusz ankiety     109
      4.5.4. Skala samooceny SES Morrisa Rosenberga     110
    4.6. Teren i organizacja badań     111
  Rozdział 5 Podstawowe czynniki warunkujące poziom gotowości nauczycieli do stosowania nowoczesnych technologii informacyjno-komunikacyjnych     115
    5.1. Wiedza nauczycieli na temat nowoczesnych technologii informacyjno-komunikacyjnych możliwych do wykorzystania w edukacji     116
      5.1.1. Wiedza nauczycieli na temat tablic interaktywnych     120
      5.1.2. Wiedza nauczycieli na temat dziennika elektronicznego     126
      5.1.3. Poziom wiedzy nauczycieli na temat nowoczesnych technologii informacyjno-komunikacyjnych     134
      5.1.4. Poziom wiedzy nauczycieli na temat nowoczesnych technologii informacyjno-komunikacyjnych a wybrane czynniki społeczno-demograficzne     137
      5.1.5. Podsumowanie wyników badań poziomu wiedzy nauczycieli na temat nowoczesnych technologii informacyjno-komunikacyjnych możliwych do wykorzystania w edukacji     144
    5.2. Umiejętności stosowania nowoczesnych technologii informacyjno-komunikacyjnych przez nauczycieli w świetle wyników badań     147
      5.2.1. Umiejętności stosowania tablicy interaktywnej przez nauczycieli     149
      5.2.2. Umiejętności posługiwania się dziennikiem elektronicznym przez nauczycieli w celu prowadzenia dokumentacji przebiegu nauczania i kontaktów z rodzicami     155
      5.2.3. Poziom umiejętności obsługi nowoczesnych technologii informacyjno-komunikacyjnych przez nauczycieli     159
      5.2.4. Poziom umiejętności zastosowania nowoczesnych technologii cyfrowych przez nauczycieli a wybrane czynniki społeczno-demograficzne     163
      5.2.5. Podsumowanie wyników badań poziomu umiejętności stosowania nowoczesnych technologii informacyjno-komunikacyjnych przez nauczycieli     172
    5.3. Poziom motywacji nauczycieli do stosowania nowoczesnych technologii informacyjno-komunikacyjnych w ich pracy zawodowej     176
      5.3.1. Charakterystyka motywacji zawodowych badanych nauczycieli     176
      5.3.2. Motywacja nauczycieli do stosowania urządzeń informatycznych oraz oprogramowania komputerowego     184
      5.3.3. Motywacja nauczycieli do stosowania nowoczesnych technologii informacyjno-komunikacyjnych a wybrane czynniki społeczno-demograficzne     195
      5.3.4. Podsumowanie wyników badań poziomu motywacji nauczycieli do sięgania po nowoczesne technologie informacyjno-komunikacyjne     204
    5.4. Podsumowanie wyników badań poziomu gotowości nauczycieli do stosowania nowoczesnych technologii informacyjno-komunikacyjnych     206
  Rozdział 6 Wybrane czynniki materialne, techniczne i organizacyjne wpływające na poziom gotowości nauczycieli     211
    6.1. Zależność poziomu gotowości nauczycieli do stosowania nowoczesnych technologii informacyjno-komunikacyjnych od wyposażenia szkół w te technologie     211
      6.1.1. Analiza parametrów multimedialnego przygotowania szkół     211
      6.1.2. Analiza zależności pomiędzy poziomem wyposażenia szkół w nowoczesne technologie informacyjno-komunikacyjne a komponentami gotowości zawodowej nauczycieli     213
      6.1.3. Analiza zależności pomiędzy poziomem gotowości nauczycieli do stosowania nowoczesnych technologii informacyjno-komunikacyjnych a wyposażeniem szkół w te technologie     222
      6.1.4. Podsumowanie wyników badań zależności gotowości nauczycieli do stosowania nowoczesnych technologii informacyjno-komunikacyjnych od wyposażenia szkół w te technologie     223
    6.2. Trudności napotykane przez nauczycieli w wykorzystaniu nowoczesnych technologii informacyjno-komunikacyjnych     225
      6.2.1. Trudności nauczycieli w wykorzystaniu tablic interaktywnych     227
      6.2.2. Trudności nauczycieli w posługiwaniu się dziennikiem elektronicznym     235
      6.2.3. Podsumowanie wyników badań trudności napotykanych przez nauczycieli w wykorzystywaniu nowoczesnych technologii informacyjno-komunikacyjnych     242
  Zakończenie     245
  Literatura     257
  Netografia     269
  Spis rysunków     271
  Spis tabel     273
  Spis wykresów     279
RozwińZwiń