INNE EBOOKI AUTORA
Autor:
Wydawca:
Format:
ibuk
Testowanie, choć kluczowe dla powodzenia projektów IT, jest wciąż niedocenianą dziedziną inżynierii oprogramowania. Jednym z powodów jest brak solidnych, rzetelnych i wiarygodnych źródeł informacji o tej dyscyplinie. Niniejsza pozycja stanowi nowoczesne, obszerne kompendium wiedzy w zakresie testowania i jakości oprogramowania. Wykorzystanie opisanych w książce metod pozwala na znaczne usprawnienie i profesjonalizację procesu testowego, czyniąc go bardziej efektywnym w znajdowaniu defektów.
Pierwsze wydanie „Testowania i jakości...” zostało bardzo życzliwie przyjęte przez społeczność testerską w Polsce. W niniejszym, drugim wydaniu książki, usunięto wiele błędów z I wydania oraz dodano trzy nowe rozdziały (testowanie a architektura oprogramowania, testowanie systemów specyficznych, rozwój zawodowy testera).
Podręcznik w szczególności przeznaczony jest dla:
· początkujących testerów – aby mogli szybko zapoznać się z podstawami testowania,
· zawodowych testerów – aby ugruntowali i poszerzyli swoją wiedzę o zaawansowane techniki testowania,
· inżynierów jakości – aby nauczyli się skutecznie wykorzystywać wartościowe modele i narzędzia zapewniania jakości,
· kierowników i menedżerów testów – aby poznali techniki sprawnego i efektywnego zarządzania procesem testowym w organizacji oraz metody jego doskonalenia,
· osób przygotowujących się do egzaminów ISTQB na wszystkich poziomach (podstawowym, zaawansowanym i eksperckim) – aby dostarczyć im zwarte źródło materiałów pomocnych w nauce do egzaminu,
· pracowników naukowych prowadzących badania lub zajęcia dydaktyczne w obszarze inżynierii jakości.
Zaletą książki jest bardzo duża liczba praktycznych przykładów. Ilustrują one zastosowanie wprowadzonych metod i narzędzi m.in. w takich obszarach jak: projektowanie testów, analiza ryzyka, dokumentowanie procesu testowego, zarządzanie zespołem testerów, automatyzacja testów, doskonalenie procesu testowego, raportowanie, pomiar i zapewnianie jakości oprogramowania. W wielu książkach poświęconych testowaniu fundamentalne pojęcia czy techniki wprowadzane są często w sposób niejasny, niedbały lub wręcz błędny. Autor niniejszej pozycji dokłada szczególnej staranności w precyzyjnym ich definiowaniu. Stają się przez to dla Czytelnika zrozumiałe, a dzięki dobrze dobranym przykładom – łatwe do zastosowania w praktyce.
Książka zdobyła nagrodę na Najlepszą Książkę Akademicką w 2017 roku w konkursie Polskiego Towarzystwa Informatycznego, oraz nagrodę na Najlepszą Książkę Naukową na Targach Książki Naukowej i Akademickiej Academia 2016.
Rok wydania | 2017 |
---|---|
Liczba stron | 1111 |
Kategoria | Języki programowania |
Wydawca | Wydawnictwo Naukowe PWN |
ISBN-13 | 978-83-01-19644-8 |
Numer wydania | 2 |
Język publikacji | polski |
Informacja o sprzedawcy | ePWN sp. z o.o. |
INNE EBOOKI AUTORA
POLECAMY
Ciekawe propozycje
Spis treści
Spis ilustracji XXVII | |
Spis tabel XXXIV | |
Spis listingów XXXIX | |
Znaki handlowe XLI | |
Przedmowa do drugiego wydania XLIII | |
Wstęp XLV | |
CZĘŚĆ I. PODSTAWY TESTOWANIA | 1 |
1. Wprowadzenie do testowania | 3 |
2. Podstawowe definicje | 25 |
3. Proces testowy | 32 |
4. Testowanie w cyklu życia oprogramowania | 55 |
5. Testowanie a architektura systemu informatycznego | 87 |
CZĘŚĆ II. TECHNIKI PROJEKTOWANIA TESTÓW | 97 |
6. Testowanie oparte na modelu | 99 |
7. Techniki testowania statycznego | 117 |
8. Analiza dynamiczna | 159 |
9. Techniki oparte na specyfikacji (czarnoskrzynkowe) | 168 |
10. Techniki oparte na strukturze (białoskrzynkowe) | 294 |
11. Techniki oparte na defektach i na doświadczeniu | 379 |
12. Wybór odpowiednich technik | 395 |
13. Priorytetyzacja przypadków testowych | 398 |
14. Testowanie systemów specyficznych | 403 |
CZĘŚĆ III. TESTOWANIE CHARAKTERYSTYK JAKOŚCIOWYCH | 413 |
15. Model jakości według ISO 9126 | 415 |
16. Modele jakości według ISO 25010 | 417 |
17. Testowanie jakości użytkowej | 421 |
18. Testowanie jakości produktu | 426 |
19. Testowanie jakości danych | 463 |
CZĘŚĆ IV. ZARZĄDZANIE TESTOWANIEM | 473 |
20. Zarządzanie testowaniem w kontekście | 475 |
21. Testowanie oparte na ryzyku | 482 |
22. Pozostałe strategie testowania | 553 |
23. Dokumentacja w zarządzaniu testowaniem | 567 |
24. Szacowanie testów | 607 |
25. Nadzór i kontrola postępu testów | 621 |
26. Biznesowa wartość testowania | 633 |
27. Testowanie rozproszone, zakontraktowane i zewnętrzne | 640 |
28. Zarządzanie wdrażaniem standardów przemysłowych | 646 |
29. Zarządzanie incydentami | 647 |
CZĘŚĆ V. LUDZIE I NARZĘDZIA | 657 |
30. Ludzie i ich kompetencje – tworzenie zespołu | 659 |
31. Techniki pracy grupowej | 685 |
32. Testowanie wspierane narzędziami | 702 |
33. Rozwój zawodowy testera | 759 |
CZĘŚĆ VI. UDOSKONALANIE PROCESU TESTOWEGO | 769 |
34. Kontekst udoskonalania procesu | 771 |
35. Udoskonalanie oparte na modelu | 788 |
36. Podejście analityczne | 822 |
37. Wybór metody usprawniania | 840 |
38. Proces udoskonalania | 842 |
39. Organizacja, role i umiejętności | 857 |
40. Czynniki sukcesu | 865 |
CZĘŚĆ VII. JAKOŚĆ OPROGRAMOWANIA | 867 |
41. Czym jest jakość oprogramowania? | 869 |
42. Podstawy teorii pomiarów | 875 |
43. Narzędzia kontroli jakości | 895 |
44. Metryki wielkości oprogramowania | 915 |
45. Metryki charakterystyk jakościowych | 931 |
46. Metryki złożoności oprogramowania | 937 |
47. Metryki i modele wysiłku | 954 |
48. Metryki i modele dla defektów | 968 |
49. Metryki i modele przyrostu niezawodności | 997 |
50. Metryki i modele dostępności | 1013 |
51. Metryki dla procesu testowego | 1020 |
52. Metryki zadowolenia klienta | 1024 |
53. Sposób prezentowania danych | 1033 |
Dodatek A. Specyfikacja programu ELROJ | 1039 |
Dodatek B. Normy i standardy | 1043 |
Dodatek C. Matematyczny i teoretyczno-informatyczny | 1047 |
Dodatek D. Informacja o certyfikacji i egzaminach | 1059 |
Bibliografia | 1061 |
Skorowidz | 1078 |