Wyzwania współczesnego zarządzania strategicznego

-15%

Wyzwania współczesnego zarządzania strategicznego

1 opinia

Format:

pdf

KUP I POBIERZ

Format: pdf

35,10  41,30 (-15%)

Najniższa cena z 30 dni: 35,10 zł 

W ABONAMENCIE

od 3,50

Masz już abonament? Zaloguj się

TA KSIĄŻKA JEST W ABONAMENCIE

Już od 49,00 zł miesięcznie za 5 ebooków!

WYBIERZ SWÓJ ABONAMENT

Zarządzanie strategiczne stanowi intrygujący, a zarazem pełen wyzwań obszar dociekań zarówno dla praktyków, jak i teoretyków. Pierwsi z nich na co dzień muszą zmagać się z imperatywem podejmowania wielu decyzji w kwestii celów, strategii rozwoju i sposobów konkurowania organizacji w zmiennym, nieprzewidywalnym otoczeniu, drudzy natomiast stają przed wyzwaniem opisu i wyjaśnienia tej jakże złożonej i turbulentnej rzeczywistości.
Celem nadrzędnym zarządzania strategicznego jest dążenie do ograniczenia niepewności oraz poszukiwanie i dostarczenie takich modeli oraz narzędzi praktycznych, które ułatwią zarządzanie rozwojem organizacji.
Zarządzanie strategiczne to subdyscyplina naukowa, która podlega ciągłej ewolucji, stanowiąc swego rodzaju odzwierciedlenie danych czasów, ich wyzwań i dokonań. Ogół wiedzy składający się na zarządzanie strategiczne najczęściej rozpatrywany jest przez pryzmat dominujących w danym okresie szkół i nurtów teoretycznych.
Książka jest efektem pracy wielu Autorów, co czyni ją dziełem wielowątkowym, interdyscyplinarnym i otwartym na poszukiwania. Wspólnym mianownikiem zawartych w monografii treści jest przedmiot rozważań - zarządzanie strategiczne. Autorzy koncentrują swoją uwagę przede wszystkim na współczesnych wyzwaniach zarządzania strategicznego.


Rok wydania2017
Liczba stron508
KategoriaZarządzanie, organizacja, strategie
WydawcaSzkoła Główna Handlowa
ISBN-13978-83-8030-150-4
Język publikacjipolski
Informacja o sprzedawcyePWN sp. z o.o.

Ciekawe propozycje

Spis treści

  Spis treści
  
  Wprowadzenie
  
  
  
  CZĘŚĆ I. ISTOTA WSPÓŁCZESNEGO ZARZĄDZANIA STRATEGICZNEGO
  
  Andrzej K. Koźmiński
  
  W poszukiwaniu nowego paradygmatu ekonomicznych strategii
  
  
  
  Jerzy Niemczyk
  
  Uniwersalne archetypy zarządzania strategicznego
  
  
  
  Jerzy Rokita, Agnieszka Dziubińska
  
  Dwa spojrzenia na strategię w złożonych systemach organizacyjnych
  
  
  
  Ewa Stańczyk-Hugiet
  
  Implementacja strategii. Idea i uwarunkowania
  
  
  
  Jan Lichtarski
  
  O rozwoju systemu zarządzania przedsiębiorstwem w perspektywie strategicznej
  
  
  
  Wojciech Dyduch, Mariusz Bratnicki
  
  Współczesne kierunki badań w zarządzaniu strategicznym na świecie
  
  
  
  Elżbieta Urbanowska-Sojkin
  
  Wybory strategiczne w przedsiębiorstwach - fundamentalne wyzwanie badawcze
  
  
  
  Andrzej Kaleta, Anna Witek-Crabb
  
  Paradoksy współczesnego zarządzania strategicznego
  
  
  
  Jan Skalik
  
  Meandry strategicznego podejścia do zarządzania zmianami w organizacjach gospodarczych nastawionych na rozwój
  
  
  
  CZĘŚĆ II. WYZWANIA WSPÓŁCZESNEGO ZARZĄDZANIA STRATEGICZNEGO
  
  Wojciech Czakon
  
  Tworzenie teorii w naukach o zarządzaniu
  
  
  
  Dorota Jelonek
  
  Wyzwania dla zarządzania strategicznego w dobie Big Data
  
  
  
  Agnieszka Zakrzewska-Bielawska
  
  Ambidexterity w obliczu paradygmatu relacyjnego - wyzwaniem współczesnego zarządzania strategicznego
  
  
  
  Ryszard Borowiecki, Tomasz Kusio
  
  Zarządzanie wiedzą w sieci - kontekst strategiczny
  
  
  
  Kazimierz Krzakiewicz, Szymon Cyfert
  
  Strategie imitacji w procesie budowy przewagi konkurencyjnej
  
  
  
  Grażyna Gierszewska
  
  Zarządzanie strategiczne - wyzwania dla administracji
  
  
  
  Krystyna Poznańska
  
  Strategiczne zarządzanie innowacjami w przedsiębiorstwie
  
  
  
  Maria Nowicka-Skowron, Izabela Krawczyk-Sokołowska, Agata Mesjasz-Lech
  
  Strategie innowacji w warunkach konkurencyjności
  
  
  
  Stanisław Sudoł
  
  Innowacyjność technologiczna jako jedna z podstawowych przesłanek strategii przedsiębiorstwa przemysłowego
  
  
  
  Bogdan Nogalski, Przemysław Niewiadomski, Agnieszka A. Szpitter
  
  Bariery umiędzynaradawiania działalności zaopatrzeniowej w opinii polskich wytwórców - rekomendacje w kierunku elastycznej organizacji
  
  
  
  Elżbieta Marciszewska, Karolina Więcek
  
  Terroryzm jako jedno ze współczesnych wyzwań zarządzania strategicznego w sektorze lotniczym
  
  
  
  Elżbieta Adamowicz
  
  Makroekonomiczne uwarunkowania aktywności gospodarczej w Polsce
  
  
  
  Adam Budnikowski
  
  Korzyści Polski i Europy Zachodniej z handlu międzynarodowego w ujęciu historycznym
  
  
  
  CZĘŚĆ III. ZARZĄDZANIE STRATEGICZNE INSPIRACJĄ
  
  DLA INNYCH OBSZARÓW ZARZĄDZANIA
  
  Arnold Pabian
  
  Zrównoważone przedsiębiorstwo jako rezultat zarządzania strategicznego
  
  
  
  Marian Strużycki
  
  Strategiczne aspekty konkurencji i kooperacji w zarządzaniu regionalnym
  
  
  
  Czesław Zając
  
  Strategiczne zarządzanie zasobami ludzkimi - problemy, wyzwania, perspektywy
  
  
  
  Piotr Buła, Agnieszka Żak
  
  Dyfuzja wspólnych działań w kierunku idei społecznej odpowiedzialności biznesu - CSR 3.0+
  
  
  
  Anna Wójcik-Karpacz, Jarosław Karpacz
  
  Strategiczna rola społecznej i środowiskowej odpowiedzialności biznesu w kształtowaniu wyników finansowych przedsiębiorstw. Wyzwania w zakresie ewaluacji
  
  
  
  Ryszard Rutka, Małgorzata Czerska
  
  Kultura organizacyjna a innowacyjność organizacji - kontekst strategiczny i operacyjny
  
  
  
  Marta Juchnowicz, Hanna Kinowska
  
  Strategie wynagrodzeń w różnych strategiach biznesowych
  
  
  
  Anna Karmańska
  
  Wrażliwość systemu pomiaru dokonań na imperatyw kreowania wartości. Wyzwanie dla strategicznej rachunkowości zarządczej
  
  
  
  Stanisław Macioł
  
  O strategicznych celach rozwoju polskich publicznych uczelni ekonomicznych w obszarze kształcenia
  
  
RozwińZwiń