INNE EBOOKI AUTORA
Autor:
Wydawca:
Format:
ibuk
Zastanawiacie się Państwo, dlaczego jedną książkę czyta się lekko i z przyjemnością, a inną z trudem - choćby tylko - przegląda? Dlaczego w jednym podręczniku informacje od razu "wpadają w oko", a studiowanie innego to przebijanie się przez oporne stronice? Czemu niektóre dawno przeczytane, lub użyte do nauki książki pozostawiamy na półce na długie lata, a inne bez żalu oddajemy na makulaturę?
To nie tylko kwestia zawartej w nich treści. To - w dużym stopniu - sposób wydania, format, rodzaj papieru, oraz sposób składu decyduje o urodzie książki, o estetyce, czytelności dokumentu.
Właśnie o najważniejszych elementach składu, o sztuce składu jest ta książka. Czy można się tej sztuki nauczyć? Na pewno można poznać najważniejsze jej podstawy, choćby po to, by z większą przyjemnością znajdować ich zastosowanie we własnych i innych tekstach.
Dla cierpliwych jest tu masa przykładów i ćwiczeń do samodzielnego wykonania.
A dla wszystkich - smakowite przykłady tekstów i tekścików powyciągane z różnych bibliotecznych półek.
Dzięki umiejętnościom nabytym w trakcie lektury Czytelnik będzie w stanie samodzielnie składać wszelkiego rodzaju teksty bez względu na użyty edytor tekstu. Książka uświadamia, że sztuka składania istnieje dużo dłużej niż możliwość używania edytorów tekstu przez każdego. Edytory zaś to nie wirtualne maszyny do pisania ale programy, które posiadają ogromną różnorodność opcji i narzędzi umożliwiających składanie tekstów "zgodnie ze sztuką". Nacisk położono na zasady składania, a nie na funkcjonalność edytora. Ze względu jednak na to, że ogólnie przyjętym "standardem" jest Microsoft Word, w książce znajdują się dygresje jak to zrobić w tym edytorze.
Rok wydania | 2006 |
---|---|
Liczba stron | 132 |
Kategoria | Aplikacje, programy użytkowe |
Wydawca | Wydawnictwo Naukowe PWN |
ISBN-13 | 978-83-0114-962-8 |
Numer wydania | 1 |
Język publikacji | polski |
Informacja o sprzedawcy | ePWN sp. z o.o. |
INNE EBOOKI AUTORA
POLECAMY
Ciekawe propozycje
Spis treści
Rozdział 1: Zamiast wprowadzenia | 5 |
1.1. Co jest oczywiste? | 5 |
1.2. Wciąż żywy mit | 5 |
1.3. Ciekawostka na zakąskę | 7 |
Rozdział 2: Typy krojów pisma, anarchiści wystąp | 9 |
2.1. Po co komu zasady? | 9 |
2.2. "Systematyka" pisma drukarskiego | 11 |
2.3. Krótka historia pisma i piśmiennictwa | 12 |
2.4. Morał historyczny | 17 |
2.5. Wstęp do ćwiczeń | 18 |
2.6. Ćwiczenia czynią mistrza | 20 |
Rozdział 3: Anatomia tekstu źródłowego | 23 |
3.1. Symbole lingwistyczne | 23 |
3.2. Nawigacja we mgle | 25 |
3.3. Minus minusowi nie równy, czyli od łącznika do pauzy | 26 |
3.4. Kłopotliwa kropka | 29 |
3.5. Widoczna rola niewidocznych symboli | 30 |
3.6. Słowa ważniejsze od innych | 32 |
3.7. Jak uniknąć wyróżnienia tekstu ? | 36 |
3.8. Tytuły | 37 |
3.9. Akapity | 40 |
3.10. Szczególne spotkania - akapit i tytuł | 45 |
3.11. Społeczne kłopoty słó i wierszy w akapitach | 47 |
3.12. Dygresja WORD-owa | 47 |
3.13. Ćwiczenia czynią mistrza | 48 |
Rozdział 4: Tajemnica linii, których nie ma | 53 |
4.1. Sposoby wyrównania tekstu | 54 |
4.2. Tabulatory | 58 |
4.3. Ćwiczenia czynią mistrza | 60 |
Rozdział 5: Tabele i "niby-nie-tabele" | 63 |
5.1. Tabele mniej nudne | 63 |
5.2. Tabele, których "na oko" nie ma | 67 |
5.3. Ćwiczenia czynią mistrza | 71 |
Rozdział 6: Wzory matematyczne nie tylko dla panów "inż." | 75 |
6.1. Mała "systematyka" wzorów | 76 |
6.2. Anatomia wzorów matematycznych | 77 |
6.3. WORD i wzory - czy to początek tragedii? | 80 |
6.4. Ćwiczenia czynią mistrza | 84 |
Rozdział 7: Wędrując ku większemu | 89 |
7.1. Klasyczne wyliczenia | 89 |
7.2. Wyliczenia w dobie kapitalizmu | 93 |
7.3. WORD i wyliczenia | 95 |
7.4. Ćwiczenia czynią mistrza | 97 |
Rozdział 8: Większe, czyli strukturalizacja dokumentu | 101 |
8.1. Sekcje, a co to? (WORD) | 101 |
8.2. Tekst w kolumnach | 102 |
8.3. Nagłówki, stopki, czyli paginacja | 104 |
8.4. Miłe konsekwencje "stylowych" stylów | 105 |
8.5. Ćwiczenia czynią mistrza | 108 |
Rozdział 9: Czego nie należy robić w prezentacjach multimedialnych? | 109 |
9.1. Skąd ta popularność? | 109 |
9.2. Prezentacja a krój pisma | 110 |
9.3. Ważne i ważniejsze, czyli treść i wyróżnienia | 113 |
9.4. Tytuły slajdów, wyliczenia, wzorce | 115 |
9.5. O wartości schematu, ilustracji, rysunku | 118 |
9.6. Kolory i... kolory | 119 |
9.7. Ćwiczenia czynią mistrza | 120 |
Epilog | 121 |