POLECAMY
Format:
pdf, ibuk
Książka Przechwytywanie tekstów. Powidoki czytania dotyczy fenomenu i różnorodności, możliwości i osobliwości czytania szeroko rozumianych tekstów kulturowych. Dotyka też przemian lektury oraz trybów narracyjności. Publikacja, opierając się na rozumieniu kultury jako pamięci symbolicznej tekstów i humanistyki jako autorefleksji kultury, rozszerza rozumienie tekstu kulturowego dla pedagogiki, włączając w analizy liberaturę, art-booki, poezję konkretną, fotografię, powieść graficzną, film, oraz problematykę heterotopii, pasaży tekstowych, palimpsestów, hipertekstualności, światów możliwych, miejsc wyobrażonych i prozy jako gatunku poznawczego dla pedagogiki. Metodologia czytania tekstów kulturowych dla pedagogiki, dla dynamiki jej rozwoju, pozyskiwania impulsów i intuicji z obszaru (przeszukiwania) całej humanistyki, opiera się na przeświadczeniu, że kultura ma swoją ukrytą nośność pedagogiczną, z której należy wyzyskiwać wiedzę pedagogiczną, za pomocą strategii przechwytywania tekstów i wykorzystywania fenomenu powidoków czytania, jako kategorii transplantowanej z teorii estetycznej.
Rok wydania | 2016 |
---|---|
Liczba stron | 370 |
Kategoria | Językoznawstwo |
Wydawca | Kujawsko-Pomorska Wyższa Szkoła w Bydgoszczy |
ISBN-13 | 978-83-89914-96-5 |
Numer wydania | 1 |
Język publikacji | polski |
Informacja o sprzedawcy | ePWN sp. z o.o. |
POLECAMY
Ciekawe propozycje