POLECAMY
Redakcja:
Wydawca:
Format:
ibuk
Prezentowany tom zawiera wyniki badań oraz wypowiedzi teoretyczne naukowców z różnych ośrodków akademickich, logopedów praktyków, językoznawców, lekarzy specjalistów i pedagogów. Autorzy podjęli się upowszechnienia osiągnięć i najnowszych wyników badań, które mogą być wykorzystane w codziennej praktyce diagnostyczno-terapeutycznej. Książka z pewnością zainteresuje logopedów, studentów kierunków logopedycznych, ale także pedagogów, glottodydaktyków, psychologów czy lekarzy specjalistów z zakresu ortodoncji i laryngologii. Tematyka kolejnych rozdziałów koncentruje się wokół zagadnień związanych z problemami o charakterze naukowo-badawczym oraz diagnostyczno-terapeutycznym w logopedii, np. metodologia logopedii, miejsce logopedy w szpitalu klinicznym, metody pracy logopedycznej, rozwój językowy i komunikacyjny dzieci, programowanie terapii w zaburzeniach rozwojowych, wczesna interwencja logopedyczna, techniki pracy z osobami jąkającymi się, najnowsze narzędzia diagnostyczne.
Rok wydania | 2016 |
---|---|
Liczba stron | 156 |
Kategoria | Publikacje darmowe |
Wydawca | Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego |
ISBN-13 | 978-83-8088-477-9 |
Numer wydania | 1 |
Informacja o sprzedawcy | ePWN sp. z o.o. |
POLECAMY
Ciekawe propozycje
Spis treści
WPROWADZENIE | 5 |
Monika Kaźmierczak, DIALOGICZNA RELACJA LOGOPEDY I PACJENTA. DIALOGICAL RELATIONSHIP OF THE SPEECH‑LANGUAGE THERAPIST AND PATIENT | 9 |
Agnieszka Hamerlińska‑Latecka, LOGOPEDIA A METODOLOGIA BADAŃ NAUK SPOŁECZNYCH. SPEECH THERAPY AND RESEARCH METHODOLOGY OF SOCIAL SCIENCES | 19 |
Wiesław Chudzik, Renata Gliwa, ROLA I MIEJSCE LOGOPEDY W SZPITALU WIELOSPECJALISTYCZNYM. THE ROLE AND PLACE OF A SPEECH THERAPIST AT THE HOSPITAL MULTIDISCIPLINARY | 35 |
Izabela Ejsmunt‑Wieczorek, VERB WORDBUILDING IN CHILD’S SPEECH DEVELOPMENT PROCESS. SŁOWOTWÓRSTWO CZASOWNIKA W ROZWOJU MOWY DZIECKA | 47 |
Ewa Gacka, OPIEKA LOGOPEDYCZNA W OPINIACH RODZICÓW DZIECI Z ZABURZENIAMI ROZWOJU MOWY. DONIESIENIA Z BADAŃ. SPEECH THERAPY CARE IN THE OPINIONS OF PARENTS OF CHILDREN WITH IMPAIRED SPEECH DEVELOPMENT. REPORTS FROM THE STUDY | 57 |
Renata Marciniak‑Firadza, ELEMENTY METODY WERBOTONALNEJ W TERAPII DZIECI Z NIEPEŁNOSPRAWNOŚCIĄ INTELEKTUALNĄ. VERBOTONAL METHOD ELEMENTS IN THERAPY FOR CHILDREN WITH INTELLECTUAL DISABILITY | 69 |
Mirosław Michalik, Anna Cholewiak, Wojciech Jagiełowicz, NIEMÓWIENIE, MILCZENIE, PRZEMILCZENIE, PAUZA, CZYLI WIELKIE NIC W TEORII I PRAKTYCE LOGOPEDYCZNEJ. MUTISM, SELECTIVE MUTISM, STAYING SILENT, PAUSE – SERIOUS GAPS IN THE THEORY AND PRACTICE OF SPEECH THERAPY | 79 |
Jurek Olszewski, Kalina Owczarek, JAKOŚĆ MOWY ZASTĘPCZEJ U CHORYCH PO USUNIĘCIU KRTANI BEZ PROTEZY GŁOSOWEJ I Z WSZCZEPIONĄ PROTEZĄ GŁOSOWĄ TYPU PROVOX II. THE QUALITY OF SUBSTITUTE SPEECH WITH LARYNGECTOMEES PATIENTS WITH OR WITHOUT THE IMPLANTED VOICE PROSTHESIS TYPE PROVOX II | 95 |
Danuta Pluta‑Wojciechowska, DLACZEGO WYMOWA GŁOSEK POLSKICH MOŻE BYĆ TRUDNA DLA CUDZOZIEMCÓW? WHY PRONOUNCING POLISH SOUNDS MAY BE HARD FOR THE FOREIGNERS? | 103 |
Barbara Sambor, NIEPOŻĄDANE CECHY FONETYCZNE SAMOGŁOSEK A ZABURZENIA CZYNNOŚCI PRYMARNYCH U OSÓB DOROSŁYCH. NON‑NORMATIVE PHONETIC FEATURES IN VOWELS PRODUCTION AND PRIMARY FUNCTION DISORDERS IN ADULTS | 117 |
Grażyna Śmiech‑Słomkowska, INTEGRACJA NARZĄDU ŻUCIA Z OBWODOWYM NARZĄDEM MOWY. INTEGRATION OF MASTICATORY SYSTEM AND VOICE ORGANS | 129 |
Tomasz Woźniak, ZABURZENIA MOWY DZIECI I MŁODZIEŻY ZE SCHIZOFRENIĄ. LANGUAGE DISORDERS IN CHILDREN AND ADOLESCENTS WITH SCHIZOPHRENIA | 135 |
Ewelina Zając, BADANIA KOMPETENCJI KOMUNIKACYJNEJ UCZNIÓW KLAS I–III Z WYKORZYSTANIEM LOGOPEDYCZNEGO TESTU PRZESIEWOWEGO DLA DZIECI W WIEKU SZKOLNYM S. GRABIASA, Z.M. KURKOWSKIEGO I T. WOŹNIAKA. A STUDY OF COMMUNICATIVE COMPETENCE IN STUDENTS OF CLASSES I‑III USING SPEECH THERAPY SCREENING TEST FOR SCHOOL CHILDREN BY S. GRABIAS, Z.M. KURKOWSKI AND T. WOZNIAK | 143 |