POLECAMY
Redakcja:
Wydawca:
Format:
pdf, ibuk
Zainteresowanie osobami z różnymi rodzajami dysfunkcji, ich potrzebami i możliwościami podlega ciągłej ewolucji. Analizując dane z literatury omawiającej problemy osób niepełnosprawnych w ciągu ostatnich stu lat, można zaobserwować zmiany w podejściu do procesu terapii, edukacji, socjalizacji i rehabilitacji.
Obecnie poglądy na funkcjonowanie osób niepełnosprawnych wskazują na celowość i trafność w podejmowaniu przez nie same decyzji i branie odpowiedzialności za swoje postawy i rozwój. W książce znajdziemy m.in. rozważania na temat poczucia jakości życia niepełnosprawnych, pozytywnych postaw społecznych warunkujących skuteczną rehabilitację, problemu zapomnianych niepełnosprawnych pacjentów, psychologicznych wyznaczników walki z chorobą, statusu osób niepełnosprawnych, metod terapii wobec dzieci z defektami.
Zawarte w publikacji treści powinny przyczynić się do poszerzenia i upowszechnienia wiedzy w obszarze tak trudnym i skomplikowanym, jakim jest praca z osobami niepełnosprawnymi.
Rok wydania | 2008 |
---|---|
Liczba stron | 196 |
Kategoria | Pedagogika specjalna |
Wydawca | Oficyna Wydawnicza IMPULS |
ISBN-13 | 978-83-7850-365-1 |
Numer wydania | 1 |
Język publikacji | polski |
Informacja o sprzedawcy | ePWN sp. z o.o. |
POLECAMY
Ciekawe propozycje
Spis treści
Wstęp (Anna Klinik) | 7 |
Introduction (Anna Klinik) | 11 |
Teresa Żółkowska; Usługi dla dorosłych osób z niepełnosprawnością – integracja czy segregacja | 15 |
Barbara Olszewska; Zakres i wybrane formy opieki nad osobami niepełnosprawnymi | 25 |
Jacek Błeszyński; Usprawnianie czy asymilacja? Kierunki działań podejmowanych w pedagogice specjalnej na przykładzie zaburzeń autystycznych | 35 |
Krystyna Baranowicz; Dzieci rodziców niepełnosprawnych | 47 |
Ewa Kochanowska; Integracja edukacyjna dzieci niepełnosprawnych w ocenie rodziców | 53 |
Ewa Dyduch, Barbara Grzyb, Julia Machowska; Wczesne wsparcie rodzin wychowujących dzieci z zaburzeniami rozwoju | 63 |
Irena Ramik-Mażewska; Od izonomii w stronę alienacji – sytuacja rodzinna dorosłych osób z niepełnosprawnością intelektualną | 77 |
Danuta Wolska; Antycypacja ról społecznych pełnionych w dorosłym życiu przez młodzież z wieloraką niepełnosprawnością | 87 |
Anna Fidelus; Niepełnosprawność a odrzucenie w grupie rówieśniczej | 103 |
Jarmila Žolnová; Wsparcie społeczne postrzegane przez dziecko z niepełnosprawnością intelektualną w warunkach reedukacji | 113 |
Dorota Prysak; Uwarunkowania procesu terapii w domach pomocy społecznej osób głęboko niepełnosprawnych intelektualnie | 121 |
Irena Motow, Marta Motow, Janusz Kubacki; Społeczne konteksty integracyjnego kształcenia w szkołach wiejskich | 131 |
Jolanta Ostasz; Wolontariusze – przyczynek do badań nad postawami wobec osób niepełnosprawnych | 141 |
Małgorzata Sekułowicz; Genialni autyści. Prawda czy mit? | 151 |
Eugenia Smyrnova-Trybulska; Technologie informacyjne, Internet, kształcenie na odległość – nowe możliwości dla osób niepełnosprawnych | 167 |
Matylda Pachowicz; „Szkoła fotografii” jako jedna z ofert kształcenia dorosłych osób z niepełnosprawnością intelektualną | 183 |
Dorota Lizoń-Szłapowska; Aktywizacja zawodowa osób upośledzonych umysłowo | 191 |