POLECAMY
Format:
ibuk
H. Krauze-Sikorska, K. Kuszak, G. Rura i K. Sadowska w monografii pt. Dziecko do lat trzech w systemie opieki i edukacji. Źródła wsparcia i zagrożeń podejmują tematykę opieki i edukacji dzieci najmłodszych. Książka ma charakter wieloaspektowych analiz teoretycznych, opartych na pogłębionych studiach najnowszych teorii i ujęć dotyczących rozwoju małego dziecka. Stanowi próbę aplikacji tych teorii do praktyki, opieki i edukacji małego dziecka. Autorki zwracają uwagę na konieczność tworzenia wartościowego środowiska rozwojowego inicjowanego i inspirowanego przez mądrego dorosłego, zorientowanego na zaspokojenie indywidualnych, zróżnicowanych potrzeb dziecka. Monografia jest skierowana zarówno do studentów kierunków pedagogicznych, nauczycieli pracujących z małym dzieckiem i opiekunów w żłobkach oraz do rodziców zainteresowanych tworzeniem korzystnego środowiska edukacyjnego dla swoich dzieci.
Rok wydania | 2016 |
---|---|
Liczba stron | 296 |
Kategoria | Pedagogika specjalna |
Wydawca | Wydawnictwo Naukowe Uniwersytetu im. Adama Mickiewicza |
ISBN-13 | 978-83-232-3044-1 |
Numer wydania | 1 |
Język publikacji | polski |
Informacja o sprzedawcy | ePWN sp. z o.o. |
POLECAMY
Ciekawe propozycje
Spis treści
Wprowadzenie (Hanna Krauze-Sikorska, Kinga Kuszak, Grażyna Rura, Katarzyna Sadowska) | 7 |
CZĘŚĆ I. STYMULATORY I INHIBITORY ROZWOJU MAŁEGO DZIECKA | 13 |
ROZDZIAŁ 1 Determinanty fizycznego i psychospołecznego rozwoju małego dziecka (Hanna Krauze-Sikorska) | 15 |
ROZDZIAŁ 2 Obszary opieki nad małym dzieckiem. Praktyczna realizacja założeń ustawy o opiece nad dziećmi do lat trzech (Grażyna Rura) | 45 |
ROZDZIAŁ 3 Małe dziecko w środowisku dorosłych. O budowaniu pozytywnej więzi z opiekunem (Kinga Kuszak) | 71 |
ROZDZIAŁ 4 Do czego małemu dziecku potrzebni są rówieśnicy? O rolach, jakie odgrywa dziecko w relacjach z rówieśnikami (Kinga Kuszak) | 95 |
ROZDZIAŁ 5 Poznawanie siebie przez małe dziecko (Katarzyna Sadowska) | 115 |
ROZDZIAŁ 6 Determinanty indywidualne i środowiskowe jako źródła układu ryzyka opóźnień i zaburzeń w rozwoju małego dziecka (Hanna Krauze-Sikorska) | 131 |
CZĘŚĆ II. MAŁE DZIECKO JAKO ISTOTA AKTYWNA – IMPLIKACJE PRAKTYCZNE | 153 |
ROZDZIAŁ 1 Zabawa jako podstawowa forma aktywności dziecka (Grażyna Rura) | 155 |
ROZDZIAŁ 2 Aktywność fizyczna i rozwój motoryki małego dziecka (Grażyna Rura) | 171 |
ROZDZIAŁ 3 Aktywność językowa małego dziecka – od zanurzenia w języku do komunikacji (Kinga Kuszak) | 191 |
ROZDZIAŁ 4 Aktywność twórcza małego dziecka (Katarzyna Sadowska) | 219 |
ROZDZIAŁ 5 Zabawa i poznawanie świata – alternatywny program wspierania rozwoju małego dziecka w żłobku lub klubie dziecięcym (Grażyna Rura, Agnieszka Ziembora) | 241 |
ROZDZIAŁ 6 Dziecko z opóźnieniami i zaburzeniami w rozwoju na drodze ku samodzielności – zadania wczesnej interwencji (Hanna Krauze-Sikorska) | 261 |
Refleksje końcowe (Hanna Krauze-Sikorska, Kinga Kuszak, Grażyna Rura, Katarzyna Sadowska) | 283 |
Słownik najważniejszych pojęć | 285 |
O autorkach | 293 |
Children under the age of three in the care and education system. Sources of support and threats (Summary) | 295 |