Dziecko do lat trzech w systemie opieki i edukacji

Dziecko do lat trzech w systemie opieki i edukacji

Źródła wsparcia i zagrożeń

1 opinia

Format:

ibuk

RODZAJ DOSTĘPU

 

Dostęp online przez myIBUK

WYBIERZ DŁUGOŚĆ DOSTĘPU

Cena początkowa:

Najniższa cena z 30 dni: 6,92 zł  


6,92

w tym VAT

TA KSIĄŻKA JEST W ABONAMENCIE

Już od 24,90 zł miesięcznie za 5 ebooków!

WYBIERZ SWÓJ ABONAMENT

H. Krauze-Sikorska, K. Kuszak, G. Rura i K. Sadowska w monografii pt. Dziecko do lat trzech w systemie opieki i edukacji. Źródła wsparcia i zagrożeń podejmują tematykę opieki i edukacji dzieci najmłodszych. Książka ma charakter wieloaspektowych analiz teoretycznych, opartych na pogłębionych studiach najnowszych teorii i ujęć dotyczących rozwoju małego dziecka. Stanowi próbę aplikacji tych teorii do praktyki, opieki i edukacji małego dziecka. Autorki zwracają uwagę na konieczność tworzenia wartościowego środowiska rozwojowego inicjowanego i inspirowanego przez mądrego dorosłego, zorientowanego na zaspokojenie indywidualnych, zróżnicowanych potrzeb dziecka. Monografia jest skierowana zarówno do studentów kierunków pedagogicznych, nauczycieli pracujących z małym dzieckiem i opiekunów w żłobkach oraz do rodziców zainteresowanych tworzeniem korzystnego środowiska edukacyjnego dla swoich dzieci.


Rok wydania2016
Liczba stron296
KategoriaPedagogika specjalna
WydawcaWydawnictwo Naukowe Uniwersytetu im. Adama Mickiewicza
ISBN-13978-83-232-3044-1
Numer wydania1
Język publikacjipolski
Informacja o sprzedawcyePWN sp. z o.o.

Ciekawe propozycje

Spis treści

  Wprowadzenie (Hanna Krauze-Sikorska, Kinga Kuszak, Grażyna Rura, Katarzyna Sadowska)     7
  
  CZĘŚĆ I. STYMULATORY I INHIBITORY ROZWOJU MAŁEGO DZIECKA     13
  ROZDZIAŁ 1 Determinanty fizycznego i psychospołecznego rozwoju małego dziecka (Hanna Krauze-Sikorska)     15
  ROZDZIAŁ 2 Obszary opieki nad małym dzieckiem. Praktyczna realizacja założeń ustawy o opiece nad dziećmi do lat trzech (Grażyna Rura)     45
  ROZDZIAŁ 3 Małe dziecko w środowisku dorosłych. O budowaniu pozytywnej więzi z opiekunem (Kinga Kuszak)     71
  ROZDZIAŁ 4 Do czego małemu dziecku potrzebni są rówieśnicy? O rolach, jakie odgrywa dziecko w relacjach z rówieśnikami (Kinga Kuszak)     95
  ROZDZIAŁ 5 Poznawanie siebie przez małe dziecko (Katarzyna Sadowska)     115
  ROZDZIAŁ 6 Determinanty indywidualne i środowiskowe jako źródła układu ryzyka opóźnień i zaburzeń w rozwoju małego dziecka (Hanna Krauze-Sikorska)     131
  
  CZĘŚĆ II. MAŁE DZIECKO JAKO ISTOTA AKTYWNA – IMPLIKACJE PRAKTYCZNE     153
  ROZDZIAŁ 1 Zabawa jako podstawowa forma aktywności dziecka (Grażyna Rura)     155
  ROZDZIAŁ 2 Aktywność fizyczna i rozwój motoryki małego dziecka (Grażyna Rura)     171
  ROZDZIAŁ 3 Aktywność językowa małego dziecka – od zanurzenia w języku do komunikacji (Kinga Kuszak)     191
  ROZDZIAŁ 4 Aktywność twórcza małego dziecka (Katarzyna Sadowska)     219
  ROZDZIAŁ 5 Zabawa i poznawanie świata – alternatywny program wspierania rozwoju małego dziecka w żłobku lub klubie dziecięcym (Grażyna Rura, Agnieszka Ziembora)     241
  ROZDZIAŁ 6 Dziecko z opóźnieniami i zaburzeniami w rozwoju na drodze ku samodzielności – zadania wczesnej interwencji (Hanna Krauze-Sikorska)     261
  
  Refleksje końcowe (Hanna Krauze-Sikorska, Kinga Kuszak, Grażyna Rura, Katarzyna Sadowska)     283
  
  Słownik najważniejszych pojęć     285
  
  O autorkach     293
  
  Children under the age of three in the care and education system. Sources of support and threats (Summary)     295
RozwińZwiń