POLECAMY
Autor:
Wydawca:
Format:
epub, mobi, ibuk
Zespół psychologów, pedagogów i psychiatrów specjalizujących się w diagnozie i terapii zaburzeń wieku dziecięcego przygotował kompendium wiedzy dotyczące postępowania w środowisku szkolnym z dziećmi doświadczającymi zaburzeń:
- depresyjnych (a także myśli i tendencji samobójczych)
- więzi
- zachowania
- lękowych
- obsesyjno-kompulsyjnych
- odżywiania i wielu innych
Książka zawiera także propozycje działań wspierających dzieci z zaburzeniami psychicznymi i rozwojowymi, możliwych do przeprowadzenia w środowisku szkolnym, m.in. budowanie ustrukturyzowanego i przyjaznego środowiska szkolnego, zastosowanie technik uczenia sprzyjających koncentracji, psycho i socjoterapię oraz trening umiejętności społecznych.
Rok wydania | 2016 |
---|---|
Liczba stron | 444 |
Kategoria | Psychologia rozwoju człowieka |
Wydawca | Wydawnictwo Naukowe PWN |
ISBN-13 | 978-83-01-18811-5 |
Numer wydania | 1 |
Język publikacji | polski |
Informacja o sprzedawcy | ePWN sp. z o.o. |
POLECAMY
Ciekawe propozycje
Spis treści
Wstęp (Marta Jerzak) | 7 |
Część I. Najczęściej spotykane w szkole zaburzenia psychiczne i rozwojowe u dzieci i młodzieży | 11 |
Rozdział 1. Zespół nadpobudliwości psychoruchowej (Marta Jerzak) | 13 |
Rozdział 2. Zaburzenia zachowania (Marcin Domurat) | 40 |
Rozdział 3. Zaburzenia depresyjne (Konrad Ambroziak, Marta Jerzak, Kinga Zając) | 56 |
Rozdział 4. Myśli i tendencje samobójcze (Konrad Ambroziak, Monika Zabel) | 75 |
Rozdział 5. Zaburzenia lękowe (Kamila Tagliaferro) | 105 |
Rozdział 6. Zaburzenia obsesyjno-kompulsyjne (Iwona Dąbrowska) | 125 |
Rozdział 7. Zaburzenia odżywiania (Katarzyna Smólska-Łynka) | 159 |
Rozdział 8. Zespół stresu pourazowego (Klaudia Siwek) | 182 |
Rozdział 9. Wykorzystanie seksualne (Konrad Ambroziak) | 206 |
Rozdział 10. Płodowy zespół alkoholowy (Małgorzata Klecka) | 234 |
Rozdział 11. Zaburzenia więzi (Dariusz Wasiński) | 258 |
Rozdział 12. Choroba tikowa (Iwona Dąbrowska) | 286 |
Rozdział 13. Mutyzm (Monika Andrzejewska) | 321 |
Rozdział 14. Zaburzenia rozwoju językowego (Agnieszka Maryniak) | 352 |
Rozdział 15. Zaburzenia sensoryczne (Katarzyna Orkisz) | 371 |
Rozdział 16. Odmowa chodzenia do szkoły (Artur Kołakowski) | 388 |
Część II. Szkolne i pozaszkolne oddziaływania | 415 |
Rozdział 17. Budowanie ustrukturyzowanego i przyjaznego środowiska w klasie (Artur Kołakowski) | 417 |
Rozdział 18. Techniki uczenia się sprzyjające poprawie koncentracji uwagi (Karolina Grzywacz) | 429 |
Rozdział 19. Asystent nauczyciela w klasie (Katarzyna Orkisz) | 463 |
Rozdział 20. Psychoterapia (Marta Jerzak, Kinga Zając) | 477 |
Rozdział 21. Socjoterapia (Kinga Zając) | 488 |
Rozdział 22. Trening Zastępowania Agresji (Marcin Domurat) | 518 |
Rozdział 23. Praca z rodzicami (Marta Jerzak) | 532 |
Dodatek | 547 |
Farmakoterapia, czyli co nauczyciel powinien wiedzieć o leczeniu i lekach (Agnieszka Pisula) | 549 |
Formy wsparcia dziecka w pigułce (Marta Jerzak, Kinga Zając) | 560 |