POLECAMY
Redakcja:
Wydawca:
Format:
pdf, ibuk
Logopedia jest nauką interdyscyplinarną, w której spotykają się nie tylko różne dyscypliny wiedzy, ale różne metodologie i interpretacje . Nie wystarcza ich wyliczanie, jako elementów składowych, ale przede wszystkim staranie się o to, by było to zetknięcie się tych licznych dziedzin i metodologii w sposób harmonizujący różnorodnością, a nawet odmiennością. Mowa – jej twórczy proces rozwoju, jest niebywale trudnym zjawiskiem dla mózgu człowieka, dlatego już od samego początku jego tworzenia, mogą krystalizować się różnego rodzaju patologie powstawania aktu mówionego. W dalszym toku rozwoju mowy, w tak rozumianej pragmalingwistyce istotne jest uwzględnianie tego, co zachodzi pomiędzy podmiotami mówiącymi i różnymi czynnikami należącymi do sytuacji mówienia takimi jak: role społeczne, cechy osobowościowe, akty woli, usposobienia ludzi wraz z ich emocjami i przeżyciami, ale również powstające wypowiedzi werbalne podmiotów mówiących realizowane w akcie mówienia. Perspektywa badawcza tego procesu powstaje zatem jako część lingwistyczno-komunikacyjna, która powinna być rozumiana przede wszystkim jako istota opisu systemu, tworzenia myśli i wypowiedzi, tak rozumianego procesu funkcji komunikacyjnych jako analizy kształtowania językowego, będącą formą porozumiewania się między ludźmi. Powstała książka posiada taki właśnie charakter. Ukazano w niej wybrane aspekty wiedzy logopedycznej, którą otrzymują studiujące osoby na tym kierunku studiów jakim jest logopedia czy neurologopedia.
Rok wydania | 2015 |
---|---|
Liczba stron | 300 |
Kategoria | Logopedia |
Wydawca | Wydawnictwo Naukowe Akademii WSB |
ISBN-13 | 978-83-64927-90-4 |
Język publikacji | polski |
Informacja o sprzedawcy | ePWN sp. z o.o. |
POLECAMY
Ciekawe propozycje