Edukacja geograficzna na świecie i w Polsce - wybrane problemy

1 opinia

Format:

ibuk

Ideą przewodnią trzeciego tomu Prac Komisji Edukacji Geograficznej Polskiego Towarzystwa Geograficznego, który oddajemy do rąk Czytelników, jest prezentacja wyników badań dotyczących aktualnych problemów edukacji geograficznej w wybranych krajach na świecie oraz w Polsce. Problemy te dotyczą zarówno teoretycznych założeń i koncepcji programów kształcenia geograficznego, przyjmowanych celów i metod tego kształcenia, miejsca geografii w systemach edukacyjnych innych krajów, wyników analiz porównawczych, jak również niektórych praktycznych rozwiązań funkcjonujących w ramach edukacji geograficznej.


Rok wydania2014
Liczba stron234
KategoriaPublikacje darmowe
WydawcaWydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego
ISBN-13978-83-7969-453-2
Numer wydania1
Język publikacjipolski
Informacja o sprzedawcyePWN sp. z o.o.

Ciekawe propozycje

Spis treści

  Wstęp     7
  
  Introduction     9
  
  Część I. EDUKACJA GEOGRAFICZNA NA ŚWIECIE     11
  PART 1. GEOGRAPHICAL EDUCATION IN THE WORLD     11
  David LAMBERT – Curriculum thinking, ‘capabilities’ and the place of geographical knowledge in schools     13
  – Miejsce wiedzy geograficznej i umiejętności w tworzeniu curriculum     29
  Marten LÖßNER – Geography education in Hesse – from primary school to university     31
  – Edukacja geograficzna w Hesji – od szkoły podstawowej do uniwersytetu     44
  Katarzyna KOWALSKA – Geography in the Spanish education system – Comenius assistantship experience     47
  – Geografia w hiszpańskim systemie edukacji – doświadczenie asystentury Comeniusa     58
  Maria Magdalena WILCZYŃSKA-WOŁOSZYN – Edukacja geograficzna w australijskim systemie kształcenia     59
  – Geographical education in the Australian educational system     71
  Joanna ANGIEL – Edukacja geograficzna w Kraju Kwitnącej Wiśni     73
  – Geographical education in the Land of the Rising Sun     86
  Nataliia TOMCZEWSKA-POPOWYCZ – Geografia jako przedmiot nauczania w systemie oświaty na Ukrainie     87
  – Geography as a study subject in the education system in Ukraine     104
  
  Część II. KSZTAŁCENIE GEOGRAFICZNE – MIĘDZYNARODOWE STUDIA PORÓWNAWCZE     105
  PART 2. GEOGRAPHICAL EDUCATION – INTERNATIONAL COMPARATIVE STUDIES     105
  Paulina TOBIASZ-LIS – Personal experiences and images of places as the basis for teaching geography. Examples of Poland and England     107
  – Doświadczenia i wyobrażenia przestrzeni jako podstawa w nauczaniu geografii. Przykład Polski i Anglii     120
  Arkadiusz GŁOWACZ – Umiejętności kształcone za pomocą podręczników do geografii w Polsce, Anglii, Francji i Niemczech (Saksonii)     121
  – Skills developed through geography textbooks in Poland, England, France and Germany (Saxony)     135
  Mariola TRACZ – Współczesne kierunki zmian w nauczaniu geografii w szkołach ogólnokształcących na przykładzie Finlandii i Rosji     137
  – Contemporary directions of changes in teaching geography in secondary school – case study of Finland and Russia     151
  Elżbieta SZKURŁAT, Barbara BAAROVÁ – Kierunki zmian w akademickim kształceniu geograficznym w Czechach i w Polsce     153
  – The directions of change in the academic geographical education in the Czech Republic and Poland     172
  
  Część III. EDUKACJA GEOGRAFICZNA W POLSCE – WYBRANE ZAGADNIENIA     173
  PART 3. GEOGRAPHICAL EDUCATION IN POLAND – SELECTED PROBLEMS     173
  Iwona PIOTROWSKA – Okulografia w badaniach postrzegania i konstruowania wiedzy geograficznej     175
  – Eye tracking in the research on the perception and construction of geographical knowledge     188
  Katarzyna DACY-IGNATIUK, Ireneusz OLEKSIK – Wyprawy i obozy naukowe jako alternatywna forma uczenia się przez działanie – przykład dobrej praktyki nauczycieli ZS nr 1 w Tychach     191
  – School expeditions and scientific camps as an alternative form of learning by action – an example of teacher’s good practice in School Complex No. 1 in Tychy     204
  Zbigniew PODGÓRSKI, Przemysław CHARZYŃSKI – Rola centrów nauki w przyrodniczej edukacji nieformalnej na przykładzie Centrum Nowoczesności Młyn Wiedzy w Toruniu     205
  – The role of science learning centres in informal sciences education on the example of Innovation Center Mill of Knowledge in Toruń     218
  Arkadiusz Marek TOMCZYK – Motywy wyboru klas geograficznych w wybranych szkołach ponadgimnazjalnych województwa wielkopolskiego     221
  – Motives that stand behind the choice of geography class in selected post – secondary schools of Greater Poland voivodeship     230
  
  Afiliacje     231
RozwińZwiń