POLECAMY
Autor:
Anna Basińska, Teresa Pietrala, Urszula Zielińska, Dawid Pietrala, Katarzyna Dziubalska-Kołaczyk
Format:
ibuk
W programie wychowania przedszkolnego Tablit kontekstem wszelkiej działalności dziecka uczyniono świat przyrody i nauki. Program jest skonstruowany w oparciu o 27 czterotygodniowych projektów edukacyjnych realizowanych w ciągu trzech lat pobytu dziecka w przedszkolu. Integralną częścią programu są interaktywne materiały dostosowane do użytku na tablicach multimedialnych i tabletach, takie jak: animacje oraz zbudowane w oparciu o nie filmiki przybliżające dzieciom zjawiska przyrodniczo-naukowe, piosenki, banki słownictwa w języku polskim i angielskim związane z teatrem oraz gry służące do nauki języka angielskiego. W programie pojawia się także nieznana do tej pory w Polsce na szeroką skalę metoda dialogów „Questioning the Author”, dzięki której dzieci są zachęcane do formułowania i wyrażania opinii na temat zjawisk przyrodniczych prezentowanych na animacjach multimedialnych.
Rok wydania | 2015 |
---|---|
Liczba stron | 144 |
Kategoria | Publikacje darmowe |
Wydawca | Wydawnictwo Naukowe Uniwersytetu im. Adama Mickiewicza |
ISBN-13 | 978-83-232-2810-3 |
Numer wydania | 1 |
Język publikacji | polski |
Informacja o sprzedawcy | ePWN sp. z o.o. |
POLECAMY
Ciekawe propozycje
Spis treści
Wstęp | 7 |
Założenia programu wychowania przedszkolnego Tablit | 11 |
Konstruktywistyczne podejście do wiedzy i uczenia się | 11 |
Narzędzia kulturowe w teorii uczenia się Lwa S. Wygotskiego | 13 |
Wczesna akwizycja języka obcego | 15 |
Tablit – tworzenie środowiska sprzyjającego uczeniu się | 19 |
Szczegółowe cele kształcenia i wychowania | 20 |
Treści edukacyjne | 24 |
Lista wybranych publikacji wspomagających pracę nauczyciela | 63 |
Metoda projektów | 66 |
Zalety metody projektów | 68 |
Struktura projektu | 69 |
Metoda Questioning the Author (QtA) | 74 |
Pochodzenie metody QtA | 74 |
Specyfika metody QtA | 74 |
Elementy wyróżniające metodę QtA | 75 |
Metoda QtA w praktyce | 76 |
Metoda QtA w programie Tablit | 81 |
Trudności podczas stosowania metody QtA | 83 |
Moduł językowy w programie Tablit | 85 |
Struktura modułu językowego | 85 |
Słowniki | 86 |
Gry | 87 |
Podsumowanie | 89 |
Budowa zajęć | 90 |
Tydzień 1 | 90 |
Tydzień 2 | 91 |
Tydzień 3 | 92 |
Tydzień 4 | 92 |
Scenariusze projektów | 92 |
Najczęściej pojawiające się wątpliwości nauczycieli (FAQ) | 94 |
Skrócony instruktaż wykorzystania platformy edukacyjnej Tablit | 104 |
Adres platformy | 105 |
Strona główna | 105 |
Wybór poziomu wiekowego dziecka | 105 |
Wybór tematyki zajęć | 106 |
Mapa projektu | 107 |
Ekran piosenki | 108 |
Analiza gotowości dziecka do podjęcia nauki w szkole | 109 |
Wprowadzenie | 109 |
Od spontanicznego do reaktywnego sposobu przeżywania | 110 |
Struktura funkcji intelektualnych | 113 |
Dynamika form działalności dziecka w wieku przedszkolnym: od zabawy „na serio” do gry z regułami | 118 |
Dynamika form uczenia się dziecka w wieku przedszkolnym: od uczenia się spontanicznego do reaktywnego | 126 |
Orientacyjna Skala Rozwoju | 129 |
Wprowadzenie | 129 |
Operacjonalizacja spontanicznego i reaktywnego sposobu funkcjonowania | 131 |
Konstrukcja pozycji Orientacyjnej Skali Rozwoju | 132 |
Sposób badania przy użyciu Orientacyjnej Skali Rozwoju | 133 |
Sposób interpretacji i wykorzystania wyników | 133 |
Zakończenie | 135 |
Aneks. Arkusz Orientacyjnej Skali Rozwoju | 137 |
Orientacyjna Skala Rozwoju | 137 |
Zabawa | 137 |
Uczenie się | 139 |
Struktura funkcji intelektualnych | 140 |
Bibliografia | 142 |