Media mniejszości. Mniejszości w mediach

Media mniejszości. Mniejszości w mediach

1 opinia

Format:

pdf, ibuk

DODAJ DO ABONAMENTU

WYBIERZ RODZAJ DOSTĘPU

34,00

Format: pdf

 

Dostęp online przez myIBUK

WYBIERZ DŁUGOŚĆ DOSTĘPU

Cena początkowa:

Najniższa cena z 30 dni: 34,00 zł  


34,00

w tym VAT

TA KSIĄŻKA JEST W ABONAMENCIE

Już od 24,90 zł miesięcznie za 5 ebooków!

WYBIERZ SWÓJ ABONAMENT

Niniejsza książka zatytułowana "Media mniejszości, mniejszości w mediach" prezentuje wszechstronną analizę tematu mediów mniejszości narodowych i etnicznych w Polsce na tle europejskim, ma także skłonić do refleksji nad obecnością problematyki mniejszościowej w mediach „większościowych” oraz obrazem mniejszości w tych mediach.


Rok wydania2014
Liczba stron324
KategoriaSocjologia mediów
WydawcaWydawnictwo Uniwersytetu Marii Curie-Skłodowskiej
ISBN-13978-83-7784-484-7
Numer wydania1
Język publikacjipolski
Informacja o sprzedawcyePWN sp. z o.o.

Ciekawe propozycje

Spis treści

  Wstęp     7
  
  Część I. Media mniejszości narodowych i etnicznych w Polsce     13
  
  Marzena Giedrojć, Problem środków masowego przekazu oraz dostępu do nich mniejszości narodowych i etnicznych w pracach Komisji Mniejszości Narodowych i Etnicznych Sejmu RP     15
  Tomasz Browarek, Prasa ludności niemieckiej w polityce państwa polskiego po II wojnie światowej     37
  Paweł Popieliński, Rola środków masowego przekazu mniejszości niemieckiej na Warmii i Mazurach     55
  Renata Król-Mazur, Czasopismo „Awedis” i jego rola w zbliżeniu rożnych środowisk ormiańskich w Polsce     71
  Magdalena Ratajczak, Et@net – etniczność w sieci?     89
  Łucja Kapralska, Internet w procesach integracji i dezintegracji grup etnicznych. O pozytywnych i negatywnych aspektach użytkowania sieci przez mniejszościowe grupy etniczne     105
  
  Część II. Obraz mniejszości narodowych i etnicznych w polskich mediach     117
  
  Zbigniew Oniszczuk, Aktywność medialna mniejszości niemieckiej i jej znaczenie     119
  Joanna Wańkowska-Sobiesiak, Mniejszości narodowe i etniczne Warmii i Mazur w mediach polskojęzycznych     137
  Patryk Pawełczak, Medialny obraz społeczności romskiej w województwie wielkopolskim     151
  Piotr Burgoński, Dyskryminacja mniejszości etnicznych i narodowych w relacjach polskiej prasy     165
  Katarzyna Maciejewska-Mieszkowska, Mniejszość ukraińska na falach Radia Olsztyn     181
  Małgorzata Adamik-Szysiak, Mniejszości narodowe i etniczne w Polsce w mediach elektronicznych     193
  Nicole Dołowy-Rybińska, Języki mniejszości i media społecznościowe: szansa na przetrwanie czy odzwierciedlenie stanu użycia? – przykład języków łużyckich i kaszubskiego     215
  
  Część III. Media mniejszości w Europie    231
  
  Dagmara Głuszek-Szafraniec, Wpływ autonomii na rozwój mediów katalońskich i baskijskich     233
  Ewa Godlewska, Media mniejszości narodowych na obszarze niemieckojęzycznym – przykład Austrii i Niemiec     251
  Marian Gierula, Prasa mniejszości narodowych w Rosji. Próba zarysowania problemu     271
  Grzegorz Bonusiak, Media w językach saamskich jako element utrzymania tożsamości kulturowej     289
  Elżbieta Muciek, Media Polaków w Szwecji jako przykład aktywności grupy mniejszościowej w społeczeństwie wielokulturowym     301
  
  O Autorach     321
RozwińZwiń