Media globalne Media lokalne

-24%

Media globalne Media lokalne

Zagadnienia z obszaru pedagogiki medialnej i edukacji regionalnej

3 oceny

Format:

pdf, ibuk

DODAJ DO ABONAMENTU

WYBIERZ RODZAJ DOSTĘPU

30,25  39,80

Format: pdf

 

Dostęp online przez myIBUK

WYBIERZ DŁUGOŚĆ DOSTĘPU

Cena początkowa: 39,80 zł (-24%)

Najniższa cena z 30 dni: 25,47 zł  


30,25

w tym VAT

TA KSIĄŻKA JEST W ABONAMENCIE

Już od 24,90 zł miesięcznie za 5 ebooków!

WYBIERZ SWÓJ ABONAMENT

Publikacja ta jest próbą zaznaczenia współistnienia mediów w skali makro i mikro, a zatem również pewnych więzi, zależności tych dwóch, wydawałoby się, skrajnych zjawisk w kontekście społeczno-edukacyjnym. W tytule celowo umieszczono media lokalne obok mediów globalnych, by móc wyraźnie zaznaczyć także różnorodność tych mediów, ich odmienność, zalety i wady, jak również możliwości we wspieraniu oraz rozwoju kultury i edukacji. Media lokalne i media globalne wspólnie tworzą środowisko medialne, jednak kwestia wizerunku i oddziaływania tych pierwszych w publikacjach naukowych w kontekście edukacyjnym jest podejmowana bardzo rzadko, stąd próba ich wydobycia z medialnej masowości.


Książka nie wyczerpuje zagadnienia dotyczącego działalności społeczno-edukacyjnej i kulturalnej mediów o dużej i małej skali oddziaływania w sferze edukacji medialnej i regionalnej. Publikacja podejmuje pewne tropy, które rozwija bardziej lub mniej, tym samym chcąc pobudzić Czytelnika do dialogu, przemyśleń oraz podsunąć swego rodzaju „zaczynki” do dalszych dociekań naukowo-badawczych.


Publikacja skierowana jest do pedagogów i studentów podejmujących zagadnienia związane z mediami globalnymi i lokalnymi, zajmujących się: pedagogiką mediów, pedagogiką kultury, pedagogiką społeczną, edukacją kulturową, regionalną, problematyką dziennikarstwa. Może być pomocna dla twórców i pracowników mediów lokalnych oraz mediów o dużej skali oddziaływania. Zamysłem autorki było również dotarcie do użytkowników zarówno mediów globalnych, jak i lokalnych, by mogli skonfrontować treści zawarte w tej książce z własnymi przemyśleniami.


Rok wydania2012
Liczba stron250
KategoriaEdukacja
WydawcaOficyna Wydawnicza IMPULS
ISBN-13978-83-7587-972-8
Numer wydania1
Język publikacjipolski
Informacja o sprzedawcyePWN sp. z o.o.

Ciekawe propozycje

Spis treści

  Wstęp     13
  
  Rozdział    1
   Różnorodność i bogactwo środowiska współczesnych mediów
   1.1. Pojęcia związane z mediami     19
   1.2. Media lokalne i ich pojmowanie     23
   1.3. Współczesne media cyfrowe i ich wartość edukacyjna     31
   Reklama     34
   Internet     39
   Multimedia     42
   Hipermedia     45
   Hipertekst     48
   Gry wideo, gry komputerowe     52
   Indywidualne urządzenia multimedialne: telefon komórkowy, palmtop, iPod, iPhone     55
  
  Rozdział    2
   Media we współczesnym świecie
   2.1. Cechy środowiska współczesnych mediów     63
   2.2. Globalizacja i jej wpływ na lokalny porządek świata     72
   2.3. Formy globalizacji społeczeństwa     83
   2.4. Prawo primum non nocere a osobowe i społeczne konsekwencje rozwoju mediów cyfrowych     88
   2.5. Dylematy związane z medialnością świata i kreowaniem siebie     92
   2.6. Socjalizacja medialna i społeczność medialna     97
   2.7. Zjawisko mediotyzmu     100
  
  
  Rozdział    3
   Wartości środowiska mediów lokalnych i ich funkcje
   3.1. Środowisko mediów lokalnych w edukacji regionalnej     105
   3.2. Specyfika funkcjonowania mediów środowiskowych na przykładzie lokalnej telewizji kablowej     113
   3.3. Funkcje mediów środowiskowych     125
   Funkcja integrująca środowisko lokalne     128
   Funkcja socjalizująca     129
RozwińZwiń