Książka jest kolejnym (po publikacjach: Perspektywy badań nad kulturą, red. Ryszard W. Kluszczyński, Anna Zeidler-Janiszewska; Katarzyna Prajzner, Tekst jako świat i gra. Modele narracyjności w kulturze współczesnej; Blanka Brzozowska, Spadkobiercy flâneura. Spacer jako twórczość kulturowa – współczesne reprezentacje; Kamila Żyto, Strategie labiryntowe w filmie fikcji; Dagmara Rode, Polityka w pierwszej osobie: twórczość Dereka Jarman; Trajektorie obrazów. Strategie wizualne w sztuce współczesnej, red. Ryszard W. Kluszczyński, Dagmara Rode) tomem serii SZTUKA – MEDIA – KULTURA pod red. prof. R. W. Kluszczyńskiego. Stanowi próbę wskazania paradygmatów współczesnego kina – poprzez ukazanie paradygmatów współczesnej narracji filmowej (labirynt i kłącze); przybliżenie paradygmatu kina blockbusterowego; porządkującą analizę kina interaktywnego; rekonesans związany z dokumentem interaktywnym; rzut oka na crowdfunding, stanowiący zapowiedź nowego modelu finansowania kina; spojrzenie na esej audiowizualny z perspektywy genologicznej i historycznej; próbę kategoryzacji kina 3D; przypomnienie niemieckich realizacji dokumentalnych stacji ARD i ZDF (lata 2006-2008); dostrzeżenie zwyczajnego realizmu i kina mówionego we współczesnej odsłonie; wnikliwą analizę postmodernistycznego kodu w filmach Leosa Carakasa; wskazanie sposobów funkcjonowania westernu w amerykańskim kinie współczesnym.


Rok wydania2015
Liczba stron206
KategoriaPublikacje darmowe
WydawcaWydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego
ISBN-13978-83-7969-539-3
Numer wydania1
Informacja o sprzedawcyePWN sp. z o.o.

Ciekawe propozycje

Spis treści

  Wstęp (Tomasz Kłys, Ryszard W. Kluszczyński)     8
  Małgorzata Jakubowska, Kamila Żyto – Labirynt i kłącze – paradygmaty współczesnej narracji filmowej     12
  Krzysztof Jajko – Nadmiar na sprzedaż. Wstęp do opisu paradygmatu kina blockbusterowego     24
  Ryszard W. Kluszczyński – Kino interaktywne – porządkowanie pola     42
  Dagmara Rode, Paweł Sołodki – Dokument interaktywny – rekonesans     76
  Blanka Brzozowska – Crowdfunding – nowy model finansowania kina?     88
  Bartosz Zając – Esej audiowizualny – w stronę historii     100
  Michał Pabiś-Orzeszyna – Historia na naszych oczach? Kino 3D i retoryka rewolucji     114
  Konrad Klejsa – Drezno i Gustloff – miejsca pamięci niemieckich ofiar II wojny światowej i ich reprezentacje w filmach telewizyjnych stacji ARD i ZDF z lat 2006-2008     134
  Patryk Łapczyński – Niewidzialna kamera. W stronę zwyczajnego realizmu i kina mówionego     154
  Adam Cybulski – Dezorientacja, nadmiar, cytat. O postmodernistycznym kodzie w filmach Leosa Caraksa     168
  Tomasz Szczęsny – Sposoby funkcjonowania westernu w amerykańskim kinie współczesnym     190
  Noty o autorach     204
RozwińZwiń