Informacje niefinansowe w sprawozdawczości spółek

Informacje niefinansowe w sprawozdawczości spółek

1 opinia

Format:

ibuk

RODZAJ DOSTĘPU

 

Dostęp online przez myIBUK

WYBIERZ DŁUGOŚĆ DOSTĘPU

Cena początkowa:

Najniższa cena z 30 dni: 6,92 zł  


6,92

w tym VAT

TA KSIĄŻKA JEST W ABONAMENCIE

Już od 24,90 zł miesięcznie za 5 ebooków!

WYBIERZ SWÓJ ABONAMENT

W pracy omówiono teoretyczne podstawy i znaczenie ujawniania informacji niefinansowych przez przedsiębiorstwa. Przedstawiono prawne uwarunkowania ich prezentacji w sprawozdaniu z działalności, jak też wytyczne Rady Międzynarodowych Standardów Rachunkowości dotyczące komentarza zarządu oraz rozwiązania stosowane w Wielkiej Brytanii i USA. Ocenie poddano proponowane zmiany w zakresie sporządzania sprawozdania z działalności zawarte w projekcie nowelizacji dyrektywy Unii Europejskiej dotyczącej rachunkowości oraz w projekcie krajowego standardu rachunkowości „Sprawozdanie z działalności”. Zaprezentowano wyniki własnych badań empirycznych dotyczących raportu rocznego jako źródła informacji niefinansowych oraz oceny przydatności informacji niefinansowych dla analityków finansowych. Przedstawiono również autorski model prezentacji informacji niefinansowych.


Rok wydania2014
Liczba stron360
KategoriaRachunkowość i controlling
WydawcaWydawnictwo Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie
ISBN-13978-83-7252-671-7
Język publikacjipolski
Informacja o sprzedawcyePWN sp. z o.o.

INNE EBOOKI AUTORA

Ciekawe propozycje

Spis treści

  Wstęp     9
  
  Rozdział 1.TEORETYCZNE PODSTAWY UJAWNIANIA INFORMACJI NIEFINANSOWYCH     15
  
  1.1. Definicje informacji niefinansowych     15
  1.2. Przedmiot informacji niefinansowych i ich znaczenie dla interesariuszy     28
  1.3. Ujawnianie informacji niefinansowych w teoriach rachunkowości     48
  
  Rozdział 2. WYBRANE KONCEPCJE PREZENTACJI PRZEZ SPÓŁKI INFORMACJI NIEFINANSOWYCH     63
  
  2.1. Informacje niefinansowe a pojęcia bliskoznaczne     63
  2.2. Sprawozdawczość opisowa i ujawnienia kontekstowe     68
  2.3. Komunikowanie wartości przedsiębiorstwa     75
  2.4. Rachunkowość społeczna a sprawozdawczość zintegrowana     83
  
  Rozdział 3. UWARUNKOWANIA PRAWNE I WYTYCZNE UJAWNIANIA INFORMACJI NIEFINANSOWYCH W SPRAWOZDANIU Z DZIAŁALNOŚCI     102
  
  3.1. Miejsce sprawozdania z działalności w raporcie rocznym spółki     102
  3.2. Sprawozdania z działalności spółek w Stanach Zjednoczonych i Wielkiej Brytanii     111
  3.3. Wytyczne Rady Międzynarodowych Standardów Rachunkowości dotyczące sprawozdania z działalności     127
  3.4. Wymogi prawne publikacji sprawozdania z działalności w Polsce     137
  3.5. Proponowane zmiany w zakresie sporządzania sprawozdania z działalności     146
  
  Rozdział 4. UJAWNIANIE INFORMACJI NIEFINANSOWYCH W RAPORTACH ROCZNYCH     157
  
  4.1. Przegląd wyników badań dotyczących raportu rocznego jako źródła informacji     157
  4.2. Metodyka badań własnych     174
  4.2.1. Cel badań, hipotezy badawcze oraz etapy badań     174
  4.2.2. Metoda badań     176
  4.2.3. Spółki objęte badaniem i okres badań     184
  4.2.4. Ograniczenia badania     186
  4.3. Analiza i ocena wyników badań     187
  4.3.1. Udział informacji niefinansowych w ogólnej objętości raportów rocznych     187
  4.3.2. Ilość i jakość informacji niefinansowych prezentowanych w sprawozdaniach z działalności     191
  4.4. Wnioski z przeprowadzonych badań     197
  
  Rozdział 5. OCENA PRZYDATNOŚCI INFORMACJI NIEFINANSOWYCH DLA ANALITYKÓW     202
  
  5.1. Prezentacja wybranych wyników badań dotyczących potrzeb informacyjnych użytkowników     202
  5.2. Metodyka badań własnych     217
  5.2.1. Cel badań, hipotezy badawcze oraz etapy badań     217
  5.2.2. Metoda badań i charakterystyka respondentów     220
  5.2.3. Ograniczenia badania     224
  5.3. Analiza i ocena wyników badań     226
  5.3.1. Częstotliwość korzystania z poszczególnych rodzajów informacji niefinansowych     226
  5.3.2. Cechy informacji niefinansowych i ich pożądana objętość     232
  5.3.3. Sprawozdanie z działalności jako źródło informacji niefinansowych     235
  5.3.4. Działania zwiększające efektywność korzystania z informacji niefinansowych     237
  5.4. Wnioski z przeprowadzonych badań     240
  
  Rozdział 6. MODELOWE UJĘCIE INFORMACJI NIEFINANSOWYCH PRZEDSIĘBIORSTW     247
  
  6.1. Cel i przesłanki opracowania modelu oraz jego ogólne założenia     247
  6.2. Struktura modelu i jego elementy     250
  6.3. Cechy jakościowe prezentowanych informacji niefinansowych     264
  6.4. Procedura opracowywania informacji niefinansowych     268
  6.5. Korzyści i ograniczenia wykorzystania modelu     272
  
  Zakończenie     280
  
  Załącznik 1. Ankieta. Informacje niefinansowe w opinii analityków     286
  Załącznik 2. Tabele odpowiedzi respondentów na wybrane pytania w przekroju metryczkowym     291
  
  Literatura     311
  Spis tabel     343
  Spis rysunków     346
  Streszczenie w języku angielskim     348
  Wykaz prac wydanych przez Uniwersytet Ekonomiczny w Krakowie w serii specjalnej Zeszytów Naukowych: Monografie     350
RozwińZwiń