Modelowanie lokalizacji podmiotów sieci recyklingu pojazdów samochodowych

-33%

Modelowanie lokalizacji podmiotów sieci recyklingu pojazdów samochodowych

1 opinia

Format:

pdf, ibuk

DODAJ DO ABONAMENTU

WYBIERZ RODZAJ DOSTĘPU

18,09  27,00

Format: pdf

 

Dostęp online przez myIBUK

WYBIERZ DŁUGOŚĆ DOSTĘPU

Cena początkowa: 27,00 zł (-33%)

Najniższa cena z 30 dni: 18,09 zł  


18,09

w tym VAT

TA KSIĄŻKA JEST W ABONAMENCIE

Już od 24,90 zł miesięcznie za 5 ebooków!

WYBIERZ SWÓJ ABONAMENT

Praca dotyczy metodyki modelowania lokalizacji podmiotów sieci recyklingu pojazdów samochodowych. Celem pracy jest opracowanie metod modelowania sieci recyklingu, wraz z aplikacją komputerową, stanowiących kompleksowe narzędzie wspomagania decyzji w zakresie wyboru miejsc lokalizacji podmiotów sieci oraz organizacji przepływów między podmiotami. Przedstawione modele mają umożliwić podejmowanie decyzji zarówno w kontekście budowy sieci recyklingu, jak i przebudowy istniejącej infrastruktury z wykorzystaniem jedno i wielokryterialnych zadań optymalizacyjnych. W pracy przedstawiono obszary badawcze związane z recyklingiem oraz opisano stan zagadnienia modelowania sieci recyklingu, w tym w szczególności optymalizacji lokalizacji podmiotów sieci. Przedstawiono także propozycję metodologicznego podejścia do problemu modelowania sieci. Następnie, zgodnie z przedstawionym schematem budowy modelu, opisano strukturę systemu i odwzorowano jego charakterystyki, określono warunki i ograniczenia modelowania oraz przedstawiono funkcje oceny jakości rozwiązań. Najważniejszą część pracy stanowi rozdział szósty, w którym zamieszczono sformalizowany zapis modeli matematycznych optymalizacji lokalizacji podmiotów sieci recyklingu. Zaprezentowano sformułowanie jedno- i wielokryterialnych zadań zarówno dla wariantów budowy, jak i przebudowy sieci. Opisano charakterystykę aplikacji komputerowej RecNetDesign, która umożliwia praktyczne wykorzystanie zaprezentowanych w pracy modeli na różnych szczeblach decyzyjnych: w administracji państwowej, w organizacjach odpowiadających za sieć recyklingu w skali regionalnej czy przedsiębiorstwach będących uczestnikami sieci. Ostatnią część pracy stanowi weryfikacja opracowanych modeli na danych rzeczywistych dla sieci recyklingu w Polsce oraz analiza wyników zrealizowanych zadań optymalizacyjnych.


Rok wydania2011
Liczba stron235
KategoriaZastosowania informatyki
WydawcaWydawnictwo Politechniki Poznańskiej
ISBN-13978-83-7143-988-9
Numer wydania1
Język publikacjipolski
Informacja o sprzedawcyePWN sp. z o.o.

Ciekawe propozycje

Spis treści

  Wykaz ważniejszych oznaczeń    5
  Streszczenie    13
  
  1. Wstęp    15
  
  1.1. Wybrane aspekty recyklingu     15
  1.2. Cel i zakres pracy    18
  
  2. Przegląd literatury w aspekcie recyklingu pojazdów     20
  
  2.1. Obszary badawcze związane z recyklingiem pojazdów    20
  2.2. Stan zagadnienia    24
  2.3. Problemy decyzyjne w lokalizacji podmiotów sieci recyklingu pojazdów     34
  
  3. Wybrane aspekty procesu modelowania    39
  
  3.1. Model i jego znaczenie w procesie modelowania     39
  3.2. Propozycja metodologicznego podejścia do problemu modelowania sieci recyklingu    41
  3.3. Metody wykorzystywane w optymalizacji lokalizacji podmiotów     46
  
  4. Odwzorowanie sieci recyklingu pojazdów     50
  
  4.1. Uwagi ogólne     50
  4.2. Podmioty struktury sieci recyklingu    55
  4.3. Opis struktury sieci recyklingu pojazdów     58
  4.4. Parametryzacja elementów i połączeń struktury sieci recyklingu     70
  
  5. Kryteria oceny i ograniczenia modelowania sieci recyklingu     87
  
  5.1. Problematyka oceny sieci recyklingu    87
  5.2. Zmienne decyzyjne optymalizacji lokalizacji podmiotów sieci recyklingu     94
  5.3. Ograniczenia lokalizacji podmiotów sieci recyklingu    101
  5.4. Kryteria optymalizacji lokalizacji podmiotów sieci recyklingu     109
  5.4.1. Koszty funkcjonowania podmiotów     109
  5.4.2. Przychody z działalności podmiotów     122
  5.4.3. Koszty transportu     127
  
  6. Zadania optymalizacyjne wyznaczania lokalizacji podmiotów sieci recyklingu     131
  
  6.1. Klasyfikacja zadań    131
  6.2. Wyznaczanie lokalizacji podmiotów dla przebudowy sieci recyklingu z kryterium minimalizacji kosztów całkowitych     132
  6.3. Wyznaczanie lokalizacji podmiotów dla przebudowy sieci recyklingu z kryterium minimalizacji kosztów całkowitych oraz opcją rozbudowy potencjału młynów przemysłowych     140
  6.4. Wyznaczanie lokalizacji podmiotów dla budowy sieci recyklingu z kryterium minimalizacji kosztów całkowitych     144
  6.5. Wyznaczanie lokalizacji podmiotów dla przebudowy sieci recyklingu z kryterium maksymalizacji rentowności oraz opcją bez dopłat do demontażu     150
  6.6. Wyznaczanie lokalizacji podmiotów dla budowy sieci recyklingu z kryterium maksymalizacji rentowności oraz opcją bez dopłat do demontażu    153
  6.7. Wyznaczanie lokalizacji podmiotów dla przebudowy sieci recyklingu z kryterium maksymalizacji rentowności oraz opcją dopłat do demontażu     156
  6.8. Wyznaczanie lokalizacji podmiotów dla budowy sieci recyklingu z kryterium maksymalizacji rentowności oraz opcją dopłat do demontażu    160
  6.9. Dwukryterialne zadanie optymalizacyjne wyznaczania lokalizacji podmiotów dla przebudowy sieci recyklingu    163
  6.10. Dwukryterialne zadanie optymalizacyjne wyznaczania lokalizacji podmiotów dla budowy sieci recyklingu    167
  
  7. Metoda rozwiązania zadań optymalizacyjnych     171
  
  7.1. Przegląd metod heurystycznych    171
  7.2. Implementacja komputerowa rozwiązania zadań optymalizacyjnych     175
  
  8. Weryfikacja zadań optymalizacyjnych wyznaczania lokalizacji podmiotów sieci recyklingu w Polsce    186
  
  8.1. Założenia do weryfikacji zadań     186
  8.2. Weryfikacja zadania przebudowy sieci recyklingu z kryterium minimalizacji kosztów całkowitych     192
  8.3. Weryfikacja zadania budowy sieci recyklingu z kryterium minimalizacji kosztów całkowitych     193
  8.4. Weryfikacja zadania przebudowy sieci recyklingu z kryterium maksymalizacji rentowności oraz opcją bez dopłat do demontażu     195
  8.5. Weryfikacja zadania budowy sieci recyklingu z kryterium maksymalizacji rentowności oraz opcją bez dopłat do demontażu     197
  8.6. Weryfikacja zadania przebudowy sieci recyklingu z kryterium maksymalizacji rentowności oraz opcją dopłat do demontażu     198
  8.7. Weryfikacja zadania budowy sieci recyklingu z kryterium maksymalizacji rentowności oraz opcją dopłat do demontażu     200
  8.8. Weryfikacja dwukryterialnego zadania optymalizacyjnego dla przebudowy sieci recyklingu    201
  8.9. Weryfikacja dwukryterialnego zadania optymalizacyjnego dla budowy sieci recyklingu     205
  8.10. Analiza porównawcza wyników zadań optymalizacyjnych    208
  8.11. Ocena istniejącej sieci recyklingu w Polsce     216
  
  9. Podsumowanie i wnioski    221
  
  Literatura    225
RozwińZwiń