Technologie informacyjne i komunikacyjne jako moderator procesów podejmowania decyzji zakupowych przez konsumentów

Technologie informacyjne i komunikacyjne jako moderator procesów podejmowania decyzji zakupowych przez konsumentów

1 opinia

Format:

pdf, ibuk

DODAJ DO ABONAMENTU

WYBIERZ RODZAJ DOSTĘPU

38,00

Format: pdf

 

Dostęp online przez myIBUK

WYBIERZ DŁUGOŚĆ DOSTĘPU

Cena początkowa:

Najniższa cena z 30 dni: 38,00 zł  


38,00

w tym VAT

TA KSIĄŻKA JEST W ABONAMENCIE

Już od 24,90 zł miesięcznie za 5 ebooków!

WYBIERZ SWÓJ ABONAMENT

Niniejsza publikacja jest udaną próbą pogłębionego studium nad zachowaniami konsumentów przed, w trakcie i po dokonaniu zakupów w internecie. Temat, choć znany, przybiera w pracy autora zupełnie nowy wymiar dzięki szerokim i longitudialnym badaniom własnym, które znajdują swoje odzwierciedlenie w unikalnym na tle polskiej literatury przedmiotu podejściu modelowym.


Rok wydania2013
Liczba stron358
KategoriaInne
WydawcaWydawnictwo Uniwersytetu Marii Curie-Skłodowskiej
ISBN-13978-83-7784-366-6
Język publikacjipolski
Informacja o sprzedawcyePWN sp. z o.o.

Ciekawe propozycje

Spis treści

  Część I. Uwarunkowania wpływu technologii informacyjnych i komunikacyjnych na zachowania klientów    19
  
  Rozdział 1. Zmiany gospodarcze i społeczne wywołane ICT jako tło zmian zachowań konsumentów     21
  
  1.1. Efekty zastosowania technologii informacyjnych i komunikacyjnych – wprowadzenie     21
  1.2. ICT jako czynnik zmian gospodarczych – ujęcie makroekonomiczne     25
  1.3. Wirtualizacja procesów gospodarczych w przedsiębiorstwach     28
  1.4. ICT jako czynnik zmian społecznych     35
  1.5. Wpływ ICT na zachowania konsumenta     40
  
  Rozdział 2. Teorie akceptacji technologii informacyjnych     53
  
  2.1. Ogólne uwarunkowania akceptacji technologii informacyjnych     53
  2.2. Sekwencyjne podejście van Dijka – między wykluczeniem a e-integracją     56
  2.3. Model akceptacji technologii (TAM) i jego pochodne     60
  2.4. Jednolita teoria akceptacji i korzystania z technologii (UTAUT)     67
  
  Rozdział 3. Teoretyczne ujęcie czynników stałych i sytuacyjnych w kontekście zmian zachowań konsumentów pod wpływem ICT     75
  
  3.1. Uwarunkowania osobowościowe     75
  3.2. Style podejmowania decyzji zakupowych     86
  3.3. Postawy wobec technologii i wyboru kanału zakupu     94
  
  Część II. Weryfikacja wpływu technologii informacyjnych i komunikacyjnych na procesy podejmowania decyzji zakupowych przez konsumentów    111
  
  Rozdział 4. Metodyka badania zachowań konsumenckich w kontekście rozwoju technologii informacyjnych i komunikacyjnych     103
  
  4.1. Metody i techniki badań własnych     103
  4.2. Pytania i hipotezy badawcze     108
  4.3. Analiza własności stosowanych skal pomiarowych     114
  
  Rozdział 5. Wybór kanału zakupu przez konsumenta     127
  
  5.1. Charakterystyka kanałów fizycznego i wirtualnego     127
  5.2. Postrzeganie formatów handlu konwencjonalnego i internetowego     133
  5.3. Czynniki i sytuacje wyboru kanału – ujęcie modelowe     157
  5.4. Kanał fizyczny i wirtualny – substytucyjność i komplementarność     162
  
  Rozdział 6. Procesy zakupowe moderowane ICT – ujęcie jakościowe     171
  
  6.1. Klasyczny i zmodyfikowany proces zakupowy     171
  6.2. Eksploracja wpływu ICT na poszczególne etapy procesu zakupowego     175
  6.3. Rekonstrukcja schematyczna procesów zakupowych     201
  6.4. Technologie informacyjne a zakupy osób niekorzystających z internetu     209
  
  Rozdział 7. Analiza wybranych zachowań związanych z zakupami internetowymi     215
  
  7.1. Transakcje w różnych formatach handlu elektronicznego     215
  7.2. Korzystanie z internetowych pomocy decyzyjnych w zakupach internetowych     222
  7.3. Internetowe zakupy grzecznościowe     240
  
  Rozdział 8. Zakupy internetowe – ujęcie modelowe     257
  
  8.1. Modele oparte na TAM     257
  8.2. Modele oparte na UTAUT/UTAUT2     271
  8.3. Porównanie używanych modeli ścieżkowych     287
  
  Zakończenie     299
  Bibliografia     313
  Spis rysunków i tabel     323
  Załączniki     329
RozwińZwiń