Medialne fiasko zjednoczenia? Media opiniotwórcze w sytuacji przełomu politycznego na przykładzie niemieckiego zjednoczenia

-20%

Medialne fiasko zjednoczenia? Media opiniotwórcze w sytuacji przełomu politycznego na przykładzie niemieckiego zjednoczenia

1 opinia

Format:

pdf, ibuk

DODAJ DO ABONAMENTU

WYBIERZ RODZAJ DOSTĘPU

30,24  37,80

Format: pdf

 

Dostęp online przez myIBUK

WYBIERZ DŁUGOŚĆ DOSTĘPU

Cena początkowa: 37,80 zł (-20%)

Najniższa cena z 30 dni: 30,24 zł  


30,24

w tym VAT

TA KSIĄŻKA JEST W ABONAMENCIE

Już od 24,90 zł miesięcznie za 5 ebooków!

WYBIERZ SWÓJ ABONAMENT

W RFN zdążyła już dorosnąć i osiągnąć pełnoletniość cała generacja, która przyszła na świat już w zjednoczonych Niemczech. Tymczasem, w poprzedzającym jubileusz 2009 roku, wyniki niemieckich badań opinii społecznej nieoczekiwanie ponownie wskazują na odradzanie się wewnątrz niemieckiego społeczeństwa podziału na tzn. Ossis i Wessis. Zjednoczenie z sukcesem dokonane w wymiarze politycznym do dziś nie znalazło zatem odzwierciedlenia w wymiarze społecznym. Jakie są przyczyny takiej trwałości tego wewnętrznego podziału?


Zadaniem książki jest analiza sposobu zarządzania informacją w medialnym dyskursie politycznym RFN w odniesieniu do wschodnioniemieckich wydarzeń 1989/1990 r. na przykładzie prasy opiniotwórczej. Jej celem jest ustalenie jak linia redakcyjna przekładała się na optykę widzenia rzeczywistości politycznej i społecznej, i dalej, na zawartość publikowanych treści? Czy przekaz mediów zaspokajał zwiększone potrzeby informacyjne odbiorców w obu częściach Niemiec? Czy media poprzez swój management informacyjny rzeczywiście przyczyniały się do zjednoczenia także w wymiarze społecznym, a nie tylko politycznym?


Rok wydania2010
Liczba stron227
KategoriaKomunikacja społeczna
WydawcaWydawnictwo Uniwersytetu Jagiellońskiego
ISBN-13978-83-233-2922-0
Numer wydania1
Język publikacjipolski
Informacja o sprzedawcyePWN sp. z o.o.

Ciekawe propozycje

Spis treści

  Wstęp     9
  
  1. Komunikacja polityczna – uwagi definicyjne, charakterystyka dziedziny badań     13
  
  2. Zarządzanie informacją w relacjach media–polityka     25
  
  3. Znaczenie prasy opiniotwórczej w procesie komunikacji politycznej     43
  
  3.1. Znaczenie przekazu prasy opiniotwórczej dla polityków     43
  3.2. Tygodniki „Die Zeit” i „Rheinischer Merkur” jako przykład prasy opiniotwórczej     58
  3.3. Zjednoczenie Niemiec jako przykład sytuacji zwiększonego zapotrzebowania na informację. Czytelnictwo prasy w okresie zjednoczenia     66
  
  4. Medialny obraz zjednoczenia Niemiec na przykładzie wybranych mediów opiniotwórczych     71
  
  4.1. Wyniki wybranych badań dotyczących przekazu mediów na temat zjednoczenia Niemiec     71
  4.2. Treść przekazu prasy opiniotwórczej o różnej opcji światopoglądowej: analiza porównawcza zawartości treści przekazu tygodników „Die Zeit” i „Rheinischer Merkur” (wrzesień 1989–marzec 1990)     77
  
  5. Analiza stanowisk zachodnioniemieckich partii SPD i CDU wobec przełomowych wydarzeń 1989/1990     141
  
  6. Stanowisko partii SPD i CDU a treść przekazu wybranych tytułów prasy opiniotwórczej w okresie zjednoczenia – analiza porównawcza     157
  
  Podsumowanie     193
  Spis ilustracji     203
  Bibliografia     207
  Kalendarium wydarzeń     217
RozwińZwiń