Rzeczywistość (nie)edukacyjna osoby z głęboką niepełnosprawnością intelektualną. Zbiorowe instrumentalne studium przypadku

Rzeczywistość (nie)edukacyjna osoby z głęboką niepełnosprawnością intelektualną. Zbiorowe instrumentalne studium przypadku

1 ocena

Format:

ibuk

RODZAJ DOSTĘPU

 

Dostęp online przez myIBUK

WYBIERZ DŁUGOŚĆ DOSTĘPU

Cena początkowa:

Najniższa cena z 30 dni: 6,92 zł  


6,92

w tym VAT

TA KSIĄŻKA JEST W ABONAMENCIE

Już od 24,90 zł miesięcznie za 5 ebooków!

WYBIERZ SWÓJ ABONAMENT

Osobie z głęboką niepełnosprawnością intelektualną przez bardzo długi okres czasu odmawiano miejsca w przestrzeni edukacyjnej. Pojawiła się ona w niej dopiero na mocy Rozporządzenie MEN z dnia 30 stycznia w sprawie zasad organizowania zajęć rewalidacyjno-wychowawczych dla dzieci i młodzieży w stopniu głębokim (Dz. U. 1997 Nr 14. poz. 76). Niniejsza książka stanowi efekt realizacji projektu badawczego, którego celem było ukazanie niejednoznaczności rozumienia statusu osoby z głęboką niepełnosprawnością intelektualną w polskim systemie edukacji. Ową niejednoznaczność oddaje w pełni termin rzeczywistość (nie)edukacyjna osoby z głęboką niepełnosprawnością intelektualną.


Rok wydania2013
Liczba stron366
KategoriaEdukacja
WydawcaWydawnictwo Naukowe Uniwersytetu im. Adama Mickiewicza
ISBN-13978-83-232-2522-5
Numer wydania1
Język publikacjipolski
Informacja o sprzedawcyePWN sp. z o.o.

Ciekawe propozycje

Spis treści

  Wprowadzenie     9
  
  Rozdział 1. Instrumentarium deskrypcyjne rzeczywistości edukacyjnej osoby z głęboką niepełnosprawnością intelektualną     15
  
  1.1. Wyjaśnienie pojęć: rzeczywistość, rzeczywistość osoby z głęboką niepełnosprawnością intelektualną     15
  1.2. Wyjaśnienie pojęć: rzeczywistość edukacyjna i nieedukacyjna osoby z głęboką niepełnosprawnością intelektualną     19
  1.3. Specyfika rzeczywistości edukacyjnej osoby z głęboką niepełnosprawnością intelektualną     26
  1.4. Wymiary rzeczywistości edukacyjnej osoby z głęboką niepełnosprawnością intelektualną     27
  
  Rozdział 2. Instrumentarium deskrypcyjne osoby z głęboką niepełnosprawnością intelektualną     38
  
  2.1. Wyjaśnienie pojęć: niepełnosprawność intelektualna, głęboką niepełnosprawność intelektualna, niepełnosprawność sprzężona     38
  2.2. Osoba z głęboką niepełnosprawnością intelektualną i wymiary jej funkcjonowania     48
  
  Rozdział 3. Metodologia badań własnych     74
  
  3.1. Osoba z głęboką niepełnosprawnością intelektualną i jej rzeczywistość edukacyjna w świetle badań empirycznych     74
  3.2. Problematyka badawcza i paradygmat badania     77
  3.3. Zbiorowe instrumentalne studium przypadku     81
  3.4. Problemy etyczne pojawiające się w realizowanym projekcie badawczym     85
  3.5. Zbiorowe instrumentalne studium przypadku: ramy organizacyjne projektu badawczego     93
  3.6. Zbiorowe instrumentalne studium przypadku: metody zbierania danych     96
  3.7. Zbiorowe instrumentalne studium przypadku: analiza wyników badania i sposób ich prezentacji     104
  
  Rozdział 4. Rzeczywistość edukacyjna osoby z głęboką niepełnosprawnością intelektualną w kontekście chronosystemu     109
  
  4.1. Procesy zachodzące na poziomie chronosystemu wpływające na rzeczywistość edukacyjną osoby z głęboką niepełnosprawnością intelektualną     109
  4.2. Deskryptory procesów zachodzących w chronosystemie wpływających na rzeczywistość edukacyjną osoby z głęboką niepełnosprawnością intelektualną: dyskurs świętości życia     115
  4.3. Deskryptory procesów zachodzących w chronosystemie wpływających na rzeczywistość edukacyjną osoby z głęboką niepełnosprawnością intelektualną: dyskurs jakości życia     119
  
  Rozdział 5. Rzeczywistość edukacyjna osoby z głęboką niepełnosprawnością intelektualną w kontekście makrosystemu     132
  
  5.1. Procesy i ich deskryptory zachodzące na poziomie makrosystemu mające wpływ na rzeczywistość edukacyjną osoby z głęboką niepełnosprawnością intelektualną: perspektywa „wczoraj     132
  5.2. Procesy i ich deskryptory zachodzące na poziomie makrosystemu mające wpływ na rzeczywistość edukacyjną osoby z głęboką niepełnosprawnością intelektualną: perspektywa „tu i teraz”     150
  5.3. Dane liczbowe dotyczące rzeczywistości edukacyjnej osoby z głęboką niepełnosprawnością intelektualną na poziomie makrosystemu: perspektywa „tu i teraz”     177
  
  Rozdział 6. Rzeczywistość edukacyjna osoby z głęboką niepełnosprawnością intelektualną w kontekście mikrosystemu – perspektywa osoby z głęboką niepełnosprawnością intelektualną     200
  
  6.1.Dlaczego perspektywa osoby z głęboką niepełnosprawnością intelektualną?     200
  6.2. Rzeczywistość edukacyjna osoby z głęboką niepełnosprawnością intelektualną: transport     206
  6.3. Rzeczywistość edukacyjna osoby z głęboką niepełnosprawnością intelektualną: czynności organizacyjno-porządkowe     222
  6.4. Rzeczywistość edukacyjna osoby z głęboką niepełnosprawnością intelektualną: spożywanie posiłku     227
  6.5. Rzeczywistość edukacyjna osoby z głęboką niepełnosprawnością intelektualną: czynności związane z higieną osobistą     236
  6.6. Rzeczywistość edukacyjna osoby z głęboką niepełnosprawnością intelektualną: zajęcia związane z edukacją i rehabilitacją     241
  6.7. Rzeczywistość edukacyjna osoby z głęboką niepełnosprawnością intelektualną: odpoczynek     253
  6.8. Rzeczywistość edukacyjna osoby z głęboką niepełnosprawnością intelektualną: pobyt w świetlicy szkolnej     258
  
  Rozdział 7. Rzeczywistość edukacyjna osoby z głęboką niepełnosprawnością intelektualną w kontekście mikrosystemu – perspektywa „INNYCH”     264
  
  7.1. Dlaczego perspektywa „INNYCH”?     264
  7.2. Rzeczywistość edukacyjna osoby z głęboką niepełnosprawnością intelektualną: transport     266
  7.3. Rzeczywistość edukacyjna osoby z głęboką niepełnosprawnością intelektualną: zajęcia rewalidacyjno-wychowawcze     272
  7.4. Rzeczywistość edukacyjna osoby z głęboką niepełnosprawnością intelektualną: relacja z osobą z głęboką niepełnosprawnością intelektualną     289
  7.5. Rzeczywistość osoby z głęboką niepełnosprawnością intelektualną: status nauczyciela z osoby z głęboką niepełnosprawnością intelektualną     320
  7.6. Rzeczywistość edukacyjna osoby z głęboką niepełnosprawnością intelektualną: współpraca – nauczyciel – nauczyciel - osoba pomagająca     326
  
  Refleksje końcowe     336
  Bibliografia     341
  (Non-)Educational Reality of a Person with Profound Intellectual Disability. An Instrumental Multi-Case Study (Summary)    365
RozwińZwiń