Zmiana warunkiem sukcesu. Zarządcze instrumenty doskonalenia i rozwoju organizacji. PN 272

Zmiana warunkiem sukcesu. Zarządcze instrumenty doskonalenia i rozwoju organizacji. PN 272

1 opinia

Format:

ibuk

RODZAJ DOSTĘPU

Cena początkowa:

Najniższa cena z 30 dni: 4,50 zł  


4,50

w tym VAT

TA KSIĄŻKA JEST W ABONAMENCIE

Już od 24,90 zł miesięcznie za 5 ebooków!

WYBIERZ SWÓJ ABONAMENT

Zarządzanie zmianami we współczesnych organizacjach jest nierozerwalnie związane z koniecznością rozwiązywania nowych problemów. Mają one najczęściej nowatorski charakter, co ogranicza możliwość wykorzystania doświadczenia i wymaga twórczego podejścia. Głównym powodem zmiany charakteru problemów, które muszą rozwiązywać zarządzający współczesnymi organizacjami, są zjawiska występujące w ich otoczeniu. Nacisk na prowadzenie działalności w skali globalnej, pojawienie się nowych technologii, skracanie cyklu życia wyrobów i okresu komercjalizacji pomysłów, wzrost agresywności konkurencji – to najważniejsze zjawiska, radykalnie zmieniające środowisko, w którym funkcjonują współczesne organizacje oraz w którym są podejmowane decyzje i rozwiązywane problemy. Rosnąca presja czasu, konieczność większej elastyczności działania oraz odmienność charakteru problemów występujących w różnych obszarach funkcjonalnych wymagają selektywnego podejścia w doborze metod ich rozwiązywania. Teoria i praktyka zarządzania dostarczają nowych instrumentów wykorzystywanych w zarządzaniu zmianami. Potwierdzeniem tego jest treść niniejszej książki. Artykuły w niej zawarte są zbiorem interesujących propozycji metodycznych, dotyczących doskonalenia systemu zarządzania przedsiębiorstwem z perspektywy oczekiwań w zakresie kształtowania jakości, zaspokojenia rosnących potrzeb klientów oraz dążeń pracowniczych. W obszarze zainteresowania autorów znalazły się również sposoby skutecznego reagowania na zjawiska kryzysowe w przedsiębiorstwie, sprawowania skutecznej kontroli strategicznej, wdrożenia podejścia procesowego w organizacjach międzynarodowych oraz diagnozowania kultury organizacyjnej. Prezentowane w opracowaniu treści są rezultatem nie tylko przemyśleń ich autorów, ale również wynikiem praktycznej weryfikacji proponowanych metod rozwiązywania problemów, przeprowadzonej w różnych instytucjach. Zawarty w opracowaniu opis metod zarządzania skojarzonych z wewnętrznym ruchem organizacyjnym można traktować jako źródło nowej wiedzy, niezbędnej do rozwiązania realnych problemów przedsiębiorstw, oraz jako impuls do dalszych poszukiwań i prac nad wzbogaceniem instrumentarium wspomagającego menedżerów w złożonym procesie dążenia organizacji
do doskonałości.


Ze wstępu


Rok wydania2012
Liczba stron502
KategoriaZarządzanie, organizacja, strategie
WydawcaWydawnictwo Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu
ISBN-13978-83-7695-308-3
Numer wydania1
Język publikacjipolski
Informacja o sprzedawcyePWN sp. z o.o.

Ciekawe propozycje

Spis treści

  Wstęp    7
  
  Barbara Olszewska, Małgorzata Matyja: Diagnoza kultury organizacyjnej instrumentem doskonalenia organizacji na przykładzie rolniczych spółdzielni produkcyjnych    9
  Sylwia Stańczyk: Metodyka badań kultury organizacyjnej    19
  Piotr Rogala: Mechanizmy doskonalenia systemu zarządzania jakością ISO 9001    27
  Arkadiusz Wierzbic: System zarządzania oparty na wymaganiach ISO 9001 w firmach w fazie wzrostu przez kierowanie    35
  Agnieszka Bieńkowska, Anna Zgrzywa-Ziemak: Współwystępowanie TQM z innymi metodami zarządzania – wyniki badań empirycznych    46
  Łukasz Wawrzynek: Wzrost efektywności procesóww oparciu o narzędzie ARIS – zastosowanie praktyczne    57
  Zygmunt Kral: Controlling strategiczny z uwzględnieniem strategicznej karty wyników    66
  Jarema Batorski: Modele zarządzania w sytuacjach kryzysowych w pensjonacie Villa Neve. Wyniki badań i rekomendacje    79
  Andrzej Michaluk, Joanna Kacała: Diagnoza i kierunki doskonalenia systemu zarządzania karierą żołnierzy zawodowych Sił Zbrojnych RP    91
  Monika Kłos: Zarządzanie utalentowanymi pracownikami jako element doskonalenia organizacji    105
  Katarzyna Szelągowska-Rudzka: Bezpośrednia partycypacja pracowników w mikro- i małych przedsiębiorstwach – komunikat z badania    114
  Natalia Malkiewicz: Marketing personalny jako kierunek rozwoju zarządzania zasobami w polskich podmiotach leczniczych    124
  Milleniusz W. Nowak: Rozwiązania organizacyjne wspierające zarządzanie relacjami z klientami     134
  Małgorzata Gotowska, Anna Jakubczak: Jakość a satysfakcja klienta w przedsiębiorstwie usługowym    143
  
  Summary    18
  
  Barbara Olszewska, Małgorzata Matyja: Organizational culture diagnosis as an instrument of organization improving on the example of agricultural productive cooperatives    18
  Sylwia Stańczyk: Organizational culture research method     26
  Piotr Rogala: The mechanism of improving the quality management system ISO 9001    34
  Arkadiusz Wierzbic: The management system based on ISO 9001 requirements in companies growing by direction – the factor for growth accelerating or slowing down?    45
  Agnieszka Bieńkowska, Anna Zgrzywa-Ziemak: Integration of controlling and other management methods − the results of empirical research    56
  Łukasz Wawrzynek: Increase of process efficiency based on ARIS tool – practical application    65
  Zygmunt Kral: Strategic controlling including balanced scorecard    78
  Jarema Batorski: Models of management in a crisis situation in Villa Neve guesthouse. Research results and recommendations    90
  Andrzej Michaluk, Joanna Kacała: Diagnosis and directions of management
  system improvement of professional career of Polish armed forces soldiers    104
  Monika Kłos: Management of talented employees as an element of organization improvement    113
  Katarzyna Szelągowska-Rudzka: Direct employees participation in micro and small enterprises – research report    123
  Natalia Malkiewicz: Personnel marketing as a direction for development in human resources management in Polish healthcare institutions     133
  Milleniusz W. Nowak: Organizational solutions supporting customer relationship management     142
  Małgorzata Gotowska, Anna Jakubczak: Quality vs. satisfaction of a customer in service enterprise    153
RozwińZwiń