INNE EBOOKI AUTORA
Autor:
Format:
ibuk
Celem głównym pracy jest zbudowanie własnej wielowymiarowej oceny działalności instytucji publicznych na potrzeby optymalizowania kosztów i polepszenia jakości usług w sektorach edukacji i ochrony zdrowia. Instytucja publiczna rozumiana jest tutaj jako organizacja niekomercyjna, utworzona w wyniku inicjatywy administracji państwowej lub jednostek samorządu terytorialnego. W poszczególnych rozdziałach książki zdefiniowano pojęcia związane z sektorem publicznym, przybliżono pojęcie jakości usługi, przedstawiono wybrane koncepcje obecnie działających systemów ocen instytucji publicznych na świecie i w Polsce, zaproponowano także koncepcję kompleksowej oceny instytucji publicznej, podjęto próbę opisu oraz oceny systemu edukacyjnego w Polsce oraz dokonano analiz stanu zdrowia Polaków oraz oceny ochrony zdrowia w naszym kraju.
Rok wydania | 2013 |
---|---|
Liczba stron | 333 |
Kategoria | Zarządzanie, organizacja, strategie |
Wydawca | Wydawnictwo Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu |
ISBN-13 | 978-83-7695-309-0 |
Język publikacji | polski |
Informacja o sprzedawcy | ePWN sp. z o.o. |
INNE EBOOKI AUTORA
POLECAMY
Ciekawe propozycje
Spis treści
Wstęp | 9 |
1. Sektor publiczny – zagadnienia terminologiczne | 15 |
1.1. Sektor publiczny | 15 |
1.2. Definicja usługi | 21 |
1.3. Usługi publiczne | 27 |
1.4. Osobowe usługi społeczne | 32 |
1.5. Instytucje użyteczności publicznej | 35 |
1.6. Kryteria efektywności rynku publicznego | 36 |
2. Problemy związane z jakością i jej zarządzaniem | 42 |
2.1. Kształtowanie się pojęcia jakości | 42 |
2.2. Jakość w ujęciu ekonomicznym | 46 |
2.3. Modele jakości usług | 57 |
2.3.1. Model jakości postrzeganej Gronroosa | 58 |
2.3.2. Systemy pomiarów jakości usług: Servqual i Servperf | 59 |
2.3.3. Model jakości cząstkowych Gummessona | 66 |
2.3.4. Model Donabediana jakości struktury, procesu i wyniku | 67 |
2.4. Zarządzanie przez jakość w instytucjach publicznych | 70 |
2.4.1. TQM – Kompleksowe Zarządzanie Jakością | 74 |
2.4.2. Model doskonałości EFQM (The „Excellence” Model) | 76 |
2.4.3. Strategiczna Karta Wyników (SKW) | 78 |
2.4.4. Strategiczna Karta Wyników w sektorze publicznym | 80 |
2.4.5. Normy ISO serii 9000 w instytucjach publicznych | 83 |
2.4.6. Metody i narzędzia stosowane w zarządzaniu jakością | 85 |
3. Systemy ocen jakości usług w instytucjach publicznych | 89 |
3.1. Interesariusze w procesie oceny instytucji publicznych | 89 |
3.2. Wybrane koncepcje systemu oceny instytucji publicznych w krajach rozwiniętych | 102 |
3.3. Wybrane koncepcje systemu oceny IUP w Polsce | 108 |
3.3.1. System Analiz Samorządowych | 108 |
3.3.2. Program Rozwoju Instytucjonalnego. | 109 |
3.3.3. Partycypacja obywatelska | 110 |
3.4. Rankingi | 113 |
4. Obszary oceny działań instytucji publicznej | 129 |
4.1. Obszar ekonomiczny | 131 |
4.2. Perspektywa prakseologiczna wewnętrzna | 140 |
4.3. Sprawność IUP | 146 |
4.4. Obszar procesowy | 150 |
4.5. Obszar personalny/interesariuszy | 155 |
4.6. Obszar prakseologiczny zewnętrzny/perspektywa społeczna | 159 |
4.7. Indeks syntetyczny – propozycja kompleksowej oceny IUP | 166 |
5. Jakość kształcenia | 168 |
5.1. Zarys historii edukacji | 169 |
5.2. System edukacji w Polsce | 175 |
5.3. Obszar ekonomiczny | 182 |
5.4. Obszar prakseologiczny wewnętrzny, czyli skuteczność kształcenia szkoły | 187 |
5.5. Sprawność instytucji szkolnych | 200 |
5.6. Obszar procesowy | 212 |
5.7. Obszar personalny | 219 |
5.8. Obszar prakseologiczny zewnętrzny; perspektywa społeczna | 226 |
5.9. Miernik syntetyczny | 234 |
6. Zdrowie i problemy ochrony zdrowia | 236 |
6.1. Historia ochrony zdrowia | 237 |
6.2. Systemy ochrony zdrowia | 241 |
6.3. Stan zdrowia Polaków i system ochrony zdrowia w Polsce | 246 |
6.4. Obszar ekonomiczny | 252 |
6.5. Obszar prakseologiczny wewnętrzny | 263 |
6.6. Sprawność szpitali | 271 |
6.7. Obszar procesowy | 280 |
6.8. Obszar personalny | 285 |
6.9. Obszar prakseologiczny zewnętrzny | 288 |
Zakończenie | 297 |
Literatura | 302 |
Spis rysunków | 314 |
Spis tabel | 318 |
Summary | 321 |