POLECAMY
Redakcja:
Format:
ibuk
Publikacja została poświęcona rozwojowi nowych możliwości kształcenia studentów na kierunkach studiów i specjalnościach tworzonych w ramach współpracy międzynarodowej. Coraz bogatsza oferta dydaktyczna, obejmująca również kształcenie w językach obcych, kreuje nowy profil absolwenta, zwiększa atrakcyjność kierunków, a także pogłębia współpracę naukowo-badawczą. Internacjonalizacja procesu kształcenia na studiach ekonomicznych stanowi bardzo ważny element strategii Wydziału Zarządzania. Już w 2002 r. wprowadzono do oferty dydaktycznej kierunku Zarządzanie specjalność International business, prowadzoną w języku angielskim. Następne specjalności obcojęzyczne zostały wprowadzone do oferty w bieżącym roku akademickim. Specjalność Master Europeen en Management des Relations Consommateurs prowadzona jest w języku francuskim na studiach drugiego stopnia, specjalność International Business and Enterprise prowadzona będzie w języku angielskim. Bogata oferta dydaktyczna oraz szeroko rozwinięte badania naukowe sprawiają, że Wydział Zarządzania kształci cenionych i wysoko wykwalifikowanych specjalistów. Współpraca z zagranicznymi ośrodkami naukowymi na całym świecie sprawia, że Wydział spełnia oczekiwania studentów i zapewnia kształcenie na najwyższym poziomie.
Opracowanie jest ważnym etapem dyskusji nad kierunkami kształcenia studentów w otoczeniu międzynarodowym zgodnie z systemem bolońskim umożliwiającym mobilność studentów i pracowników uczelni. W tym obszarze mieści się kolejne ważne zadanie, jakie stoi przed władzami Wydziału Zarządzania, a jest nim uruchomienie studiów typu MBA we współpracy z renomowanymi uczelniami partnerskimi z zagranicy.
Rok wydania | 2010 |
---|---|
Liczba stron | 162 |
Kategoria | Zarządzanie, organizacja, strategie |
Wydawca | Wydawnictwo Uniwersytetu Ekonomicznego w Katowicach |
ISBN-13 | 978-83-7246-534-4 |
Numer wydania | 1 |
Język publikacji | polski |
Informacja o sprzedawcy | ePWN sp. z o.o. |
POLECAMY
Ciekawe propozycje
Spis treści
WSTĘP | 7 |
Część I. EUROPEJSKIE DOŚWIADCZENIA WE WSPÓLNYM KSZTAŁCENIU STUDENTÓW | 11 |
Adam Samborski: INTERNACJONALIZACJA SZKOLNICTWA WYŻSZEGO W KONTEKŚCIE KOGNITYWIZACJI GOSPODARKI | 13 |
Thomas Tinnefeld: ENGLISH AS THE MEDIUM OF INSTRUCTION IN UNIVERSITY CONTENT COURSES - A SURVEY ON STUDENT ATTITUDES | 21 |
Amanda Jones, Paul Jones, Gary Packham, Przemysław Zbierowski: THE IN-DEPTH INVESTIGATION OF THE IMPACT OF ENTREPRENEURIAL EDUCATION ON POLISH STUDENTS’ CAREER ASPIRATIONS | 44 |
Sławomir Smyczek, Mario Glowik: MODELS OF DOCTORAL SCHOOLS IN EUROPE | 61 |
Część II. MIĘDZYNARODOWE KSZTAŁCENIE STUDENTÓW NA WYDZIALE ZARZĄDZANIA | 71 |
Leszek Żabiński, Teresa Żabińska, Grażyna Koniorczyk: SYSTEMOWE PRODUKTY EDUKACYJNE - REFLEKSJE NA WYBRANYCH PRZYKŁADACH | 73 |
Anna Wieczorek, Maciej Mitręga: BARIERY DYDAKTYCZNE ZWIĄZANE Z GRUPAMI OBCOJĘZYCZNYMI – STUDIUM PRZYPADKU | 83 |
Maja Szymura-Tyc, Joanna Wiechoczek: O POTRZEBIE KSZTAŁCENIA W ZAKRESIE BIZNESU MIĘDZYNARODOWEGO, JEGO KIERUNKACH I FORMACH | 91 |
Wojciech Czakon: WARTOŚĆ WYKŁADÓW GOŚCINNYCH DLA STUDENTÓW ZARZĄDZANIA – NIEKTÓRE ASPEKTY | 103 |
Izabela Sowa, Aleksandra Burgiel: WSPÓŁPRACA UCZELNI Z INSTYTUCJAMI UE W KSZTAŁTOWANIU PRACOWNIKA ZJEDNOCZONEJ EUROPY (NA PRZYKŁADZIE SPECJALNOŚCI MANAGEMENT DES RELATIONS AUX CONSOMMATEURS) | 112 |
Część III. PRZYGOTOWANIE DO KARIERY W WIELOKULTUROWYM OTOCZENIU | 127 |
Bożena Czekańska-Mirek, Krystyna Jędralska: JAK PRZYGOTOWAĆ STUDENTÓW DO KARIERY MIĘDZYNARODOWEJ? PRÓBA ODPOWIEDZI NA BAZIE DOŚWIADCZEŃ DYDAKTYCZNYCH ŚLĄSKIEJ MIĘDZYNARODOWEJ SZKOŁY HANDLOWEJ | 129 |
Sławomir Smyczek, Marcin Zieliński: SATYSFAKCJA STUDENTÓW Z USŁUG EDUKACYJNYCH AKADEMII EKONOMICZNEJ IM. K. ADAMIECKIEGO W KATOWICACH | 140 |
Marta Walesiak: ERASMUS JAKO FORMA INTERNACJONALIZACJI PROCESU KSZTAŁCENIA NA UNIWERSYTECIE EKONOMICZNYM WE WROCŁAWIU | 150 |
LISTA AUTORÓW | 161 |