INNE EBOOKI AUTORA
-32%
W książce została pokazana koncepcja nowego zarządzania publicznego, którego istotą jest wprowadzanie mechanizmów rynkowych do sektora administracji publicznej. Autor, Marcin Zawicki, przedstawił, czym są sektor publiczny i administracja publiczna, czym jest nowe zarządzanie publiczne i jakie są jego instrumenty, jakie są doświadczenia z wdrażania nowego zarządzania publicznego w krajach wysoko rozwiniętych (np. w Stanach Zjednoczonych, Wielkiej Brytanii, Holandii) oraz jakie mogą być efekty wdrażania elementów nowego zarządzania publicznego w samorządzie lokalnym w Polsce.
Książka jest przeznaczona dla studentów administracji, prawa, zarządzania, a także pracowników administracji rządowej i samorządowej oraz działaczy samorządowych.
Rok wydania | 2013 |
---|---|
Liczba stron | 154 |
Kategoria | Zarządzanie, organizacja, strategie |
Wydawca | PWE |
ISBN-13 | 978-83-208-2130-7 |
Numer wydania | 1 |
Język publikacji | polski |
Informacja o sprzedawcy | ePWN sp. z o.o. |
INNE EBOOKI AUTORA
POLECAMY
Ciekawe propozycje
Spis treści
Wprowadzenie | |
1. Reformy sektora publicznego | |
1.1 Sektor publiczny i administracja publiczna | |
1.2 Ewolucja sektora publicznego | |
1.3 Tradycyjna administracja publiczna | |
1.4 Przyczyny rozwoju nowego zarządzania publicznego | |
1.4.1 Rozrost sektora publicznego | |
1.4.2 Kryzysy gospodarcze i polityczne | |
1.4.3 Kryzys wartości tradycyjnej administracji publicznej | |
2. Charakterystyka nowego zarządzania publicznego | |
2.1 Badania nad nowym zarządzaniem publicznym | |
2.2 Teoretyczne podstawy nowego zarządzania publicznego | |
2.3 Charakterystyka nowego zarządzania publicznego | |
2.4 Instrumenty nowego zarządzania publicznego | |
2.5 Klasyfikacja instrumentów nowego zarządzania publicznego | |
2.6 Charakterystyka instrumentów nowego zarządzania publicznego | |
2.6.1 Decentralizacja polityczna | |
2.6.2 Oddzielenie polityki od administracji | |
2.6.3 Prywatyzacja | |
2.6.4 Doskonalenie świadczenia usług publicznych | |
2.6.5 Orientacja na klienta | |
2.6.6 Orientacja na rezultaty | |
2.6.7 Wywoływanie zmian w kulturze organizacyjnej | |
2.6.8 Racjonalizacja struktur organizacyjnych | |
2.6.9 Planowanie i zarządzanie strategiczne | |
2.6.10 Menedżerski sposób kierowania | |
2.6.11 Elastyczne zarządzanie personelem | |
2.6.12 Zmiany zasad rachunkowości i sprawozdawczości, rozwój kontroli finansowej i metod zarządzania finansami | |
2.6.13 Mierzenie działalności | |
2.6.14 Demokratyzacja | |
2.6.15 Rozwój mechanizmów rozliczalności | |
2.6.16 Promowanie zachowań etycznych | |
2.6.17 Ograniczanie roli korporacji zawodowych | |
2.6.18 Zmiany zasad przygotowywania i wykonywania budżetu państwa oraz tworzenia i egzekucji prawa | |
2.6.19 Zmiany zasad realizacji programów publicznych | |
3. Implementacja reform nowego zarządzania publicznego | |
3.1 Nowe zarządzanie publiczne w Nowej Zelandii | |
3.2 Nowe zarządzanie publiczne w Stanach Zjednoczonych | |
3.3 Nowe zarządzanie publiczne w Wielkiej Brytanii | |
3.4 Nowe zarządzanie publiczne w Holandii | |
3.5 Wdrażanie reform nowego zarządzania publicznego — podsumowanie | |
4. Nowe zarządzanie publiczne w samorządzie lokalnym w Polsce | |
4.1 Reformy administracji publicznej w Polsce | |
4.2 Nowe zarządzanie publiczne w samorządzie lokalnym w Polsce | |
4.2.1 Doskonalenie świadczenia usług publicznych | |
4.2.2 Orientacja na klienta | |
4.2.3 Planowanie i zarządzanie strategiczne | |
4.2.4 Menedżerski sposób kierowania | |
4.2.5 Elastyczne zarządzanie personelem | |
4.2.6 Mierzenie działalności | |
4.2.7 Rozwój mechanizmów rozliczalności | |
4.2.8 Inne obszary wykorzystania instrumentów nowego zarządzania publicznego | |
4.3 Upowszechnianie innowacji w samorządzie lokalnym | |
Podsumowanie | |
Bibliografia | |