POLECAMY
Autor:
Format:
pdf, ibuk
W przypadku muzyki filmowej i warstwy dźwiękowej świadomy wybór środków oznacza zastosowanie konkretnego rodzaju muzyki, konkretnego gatunku, faktury i formy, określonej dynamiki i instrumentacji. Oznacza również dobór takich elementów dźwiękowych, które byłyby przejawem przemyśleń, określonej postawy estetycznej, wobec obrazu filmowego, swobody i niezależności myślenia kompozytora od bezpośrednich założeń obrazu.
Henryk Kuźniak (fragm. Wstępu)
Rok wydania | 2011 |
---|---|
Liczba stron | 93 |
Kategoria | Filmoznawstwo |
Wydawca | Państwowa Wyższa Szkoła Filmowa Telewizyjna i Teatralna im. L. Schillera w Łodzi |
ISBN-13 | 978-83-8787-039-3 |
Numer wydania | 3 |
Język publikacji | polski |
Informacja o sprzedawcy | ePWN sp. z o.o. |
POLECAMY
Ciekawe propozycje
Spis treści
Wstęp | 7 |
Rola muzyki i dźwięku w pierwszym okresie rozwoju kina | 15 |
Film i jego tworzywo | 19 |
Proces powstawania filmu i dźwięku filmowego | 27 |
Dźwięk i opracowanie dźwiękowe | 35 |
Dźwiękowa koncepcja opracowania filmu | 41 |
Komponenty ścieżki dźwiękowej i ich relacje z obrazem | 45 |
Muzyka filmowa i jej miejsce w filmie dźwiękowym | 55 |
Wpływ warstwy słuchowej na percepcję obrazu filmowego | 65 |
Reżyser i kompozytor w procesie realizacji filmu | 71 |
Załączniki | 83 |
O autorze | 87 |
Wybrana filmografia | 88 |