INNE EBOOKI AUTORA
-32%
Wydawca:
Format:
pdf, ibuk
Publikację tę można uznać za przełomową w dotychczasowym traktowaniu kultury masowej przez polskie nauki humanistyczne.
Autorzy artykułów dzielą się refleksjami zainspirowanymi muzyką, tekstami oraz osobowościami wspomnianej czwórki. Badane są szczegóły biograficzne, historia kultury popularnonaukowej oraz meandry inspiracji twórczej Beatlesów. Zwraca się uwagę zarówno na kontekst kulturowy i kulturowe dziedzictwo, jak i nowatorstwo i bogactwo twórcze w szczytowym okresie „beatlesowskiej” działalności kompozytorskiej. Dużym walorem tomu jest różnorodność tematyczna, która wynika nie tylko z indywidualnego podejścia do obszaru badawczego przez poszczególnych autorów artykułów, ale również z wybranych przez nich perspektyw badawczych”.
Z recenzji wydawniczej prof. dr. hab. Andrzeja Ciuka
Rok wydania | 2010 |
---|---|
Liczba stron | 356 |
Kategoria | Literaturoznawstwo |
Wydawca | Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego |
ISBN-13 | 978-83-7525-465-5 |
Numer wydania | 1 |
Język publikacji | angielski |
Informacja o sprzedawcy | ePWN sp. z o.o. |
INNE EBOOKI AUTORA
POLECAMY
Ciekawe propozycje
Spis treści
Preface | 5 |
Peter Leese: Moving from gray to black-and-white: a sixties pre-history | 7 |
Peter Atkinson: The Beatles and the broadcasting of British cultural revolution, 1958–63 | 15 |
Colin Campbell: From romance to romanticism. The Beatles 1964/5–1970 | 29 |
David Pichaske: Sergeant Pepper’s Lonely Hearts Club Band: The Beatles’ “Waste Land” | 41 |
Tadeusz Sławek: The Beatles: a story of certain illusions | 57 |
Jerzy Jarniewicz: The Beatles – prophets or fools of the counterculture? | 71 |
Paul R. Kohl: When I get to the bottom I go back to the top…. The carnivalesque world of the Beatles | 79 |
John Kimsey: “Bet you’re sorry you won”: The Beatles and the British satire boom | 87 |
Edward Macan: The Beatles and the origins of “Britishness” in rock music | 107 |
Ian Inglis: Theorising the sound of “Merseybeat” | 131 |
Stephen Valdez: It’s all too much: The Beatles’ formal, sonic, and lyrical contributions to the change from rock ‘n’ roll to rock | 149 |
David B. Reck: The inner light: George Harrison’s Indian songs | 167 |
Monika Kocot: The Indian Beatle(s): from “Norwegian Wood” to “The Hare Krishna Mantra”. Indian influences on the lyrics and music of the Beatles | 183 |
Jouni Koskimäki: Happiness is… a good transcription | 199 |
Matthew Schneider: You may say I’m a dreamer: John Lennon’s “Imagine” and twentieth-century British cosmopolitanism | 227 |
Henry W. Sullivan: Turning sixty-four: Paul McCartney’s Liverpool Oratorio, money, and the love of a woman | 241 |
Lars Kaijser: Authority among fragments. Reflections on representing the Beatles in a tourist setting | 257 |
Alina Kwiatkowska: Roll over, Shakespeare. References to Beatles’ songs in contemporary English texts | 269 |
Dennis Cole: The act you’ve known for all these years: quantifying the cultural significance of the Beatles | 287 |
James McGrath: Cutting up a glass onion: reading the Beatles’ history and legacy | 303 |
Richard Mills: Expert textpert: Ian MacDonald’s Revolution in the Head: The Beatles’ Records and the Sixties (1994) | 327 |
Adam Poprawa: The Beatles in Polish culture: a review | 341 |
Notes on the authors | 353 |