Zarządzanie mediami

-33%

Zarządzanie mediami

Ujęcie systemowe

2 oceny

Format:

pdf, ibuk

DODAJ DO ABONAMENTU

WYBIERZ RODZAJ DOSTĘPU

25,33  37,80

Format: pdf

 

Dostęp online przez myIBUK

WYBIERZ DŁUGOŚĆ DOSTĘPU

Cena początkowa: 37,80 zł (-33%)

Najniższa cena z 30 dni: 25,33 zł  


25,33

w tym VAT

TA KSIĄŻKA JEST W ABONAMENCIE

Już od 24,90 zł miesięcznie za 5 ebooków!

WYBIERZ SWÓJ ABONAMENT

e-ISBN: 978-83-233-8728-2


Autor podjął ambitny trud opisania i zanalizowania procesu zarządzania mediami w ujęciu systemowym. Jego książka ma charakter pionierski na gruncie polskim, gdzie ten obszar funkcjonowania mediów jest stosunkowo słabo penetrowany, choć prof. Nierenberg należy do grona badaczy, których prace wyznaczają standard w tej dziedzinie.
Książkę uznaję za niezwykle wartościową i potrzebną, należącą do najlepszych opublikowanych w ostatnich kilku latach pozycji medioznawczych i politologicznych. Przyjęte przez Autora konstrukcja i metodologia pozwoliły mu na zrealizowanie w pełni zamierzeń badawczych. Zamysł dokonania systematyzacji problematyki, opisu i analizy kwestii zarządzania mediami – z własną „wartością dodaną” – w pełni się powiódł. Podkreślić też wypada jasność wywodu, świetny język, a także trud włożony w przedstawienie wielodyscyplinarnej literatury i analizę zgromadzonego materiału empirycznego.


Bez wątpienia, należy uznać niniejszy tom za użyteczny materiał dla wszystkich zajmujących się lub zamierzających się zająć zarządzaniem w mediach elektronicznych, a także studentów istniejących lub nowo powstałych specjalistycznych kierunków.
Podsumowując, stwierdzam, że jest to książka znakomita, ważna, prezentująca wszechstronną panoramę zarządzania mediami. Jestem pewny, że wysoki poziom naukowy publikacji zapewni Autorowi miejsce wśród uznanych specjalistów w tej tematyce, sama zaś praca z pewnością stanie się czymś w rodzaju reference book dla przyszłych badaczy.
Z recenzji dr. hab. Stanisława Jędrzejewskiego, prof. ALK


Rok wydania2011
Liczba stron268
KategoriaKomunikacja społeczna
WydawcaWydawnictwo Uniwersytetu Jagiellońskiego
ISBN-13978-83-233-3192-6
Numer wydania1
Język publikacjipolski
Informacja o sprzedawcyePWN sp. z o.o.

INNE EBOOKI AUTORA

Ciekawe propozycje

Spis treści

  Wstęp     9
  
  Część I
  1. Geneza nauk o zarządzaniu     23
  1.1 Zarządzanie w ujęciu historycznym     23
  1.2. Zarządzanie jako dyscyplina naukowa     29
  1.3. Zarządzanie w ujęciu humanistycznym     34
  2. Metodologia systemowa. Systemy i modele medialne     43
  2.1. Koncepcje systemowe     43
  2.2. Systemy medialne     47
  3. Istota zarządzania mediami – dualna natura przedsiębiorstw medialnych     67
  3.1. Zarządzanie mediami w ujęciu historyczno-metodologicznym     67
  3.2. Koncepcje teoretyczne zarządzania mediami     71
  3.3. Zarządzanie mediami w ujęciu systemowym     75
  3.4. Zakres i przedmiot zarządzania mediami     79
  
  Część II
  4. Systemy i rynki informacyjne     89
  4.1. Systemowe i ekonomiczne aspekty informacji     89
  4.2. Informacja jako zasób     92
  4.3. Wykluczenie informacyjne – postulat nieustannej edukacji     100
  5. Ekonomiczne aspekty zarządzania mediami     105
  5.1. Ekonomika mediów jako obszar badań     105
  5.2. Rynki medialne     112
  5.3. Zarządzanie fi nansami organizacji medialnych     118
  6. Zarządzanie reklamą     127
  6.1. Geneza reklamy     128
  6.2. Agencje reklamowe i ich zadania     131
  6.3. Kampanie reklamowe     136
  6.4. Wybrane metody badania reklamy     140
  
  Część III
  7. Menedżerowie i dziennikarze     153
  7.1. Zasoby ludzkie w mediach     153
  7.2. Menedżerowie (sternicy mediów)     160
  7.3. Dziennikarze     169
  8. Strategie organizacji medialnych. Wartość dla odbiorców     177
  8.1. Strategia a komunikacja marketingowa     177
  8.2. Medialny łańcuch wartości     181
  8.3. Tworzenie wartości w organizacjach medialnych     191
  9. Prawne i etyczne aspekty zarządzania mediami     201
  9.1. Granice wolności mediów     201
  9.2. Dziennikarskie kodeksy deontologiczne     207
  9.3. Manipulacje medialne     210
  10. Trendy rozwojowe organizacji medialnych. Wyznaczniki medialnej przyszłości     217
  10.1. Język nowych mediów     219
  10.2. Wyzwania dla menedżerów     222
  10.3. Media publiczne     227
  
  Podsumowanie     231
  Bibliografia (wybrane pozycje)     237
  Spis tabel, rysunków i wykresów     259
  Indeks nazwisk     261
  Indeks rzeczowy     265
RozwińZwiń