Lobbing w strategiach. Pięć ciekawych analiz przypadków

Lobbing w strategiach. Pięć ciekawych analiz przypadków

1 opinia

Format:

ibuk

RODZAJ DOSTĘPU

 

Dostęp online przez myIBUK

WYBIERZ DŁUGOŚĆ DOSTĘPU

Cena początkowa:

Najniższa cena z 30 dni: 6,92 zł  


6,92

w tym VAT

TA KSIĄŻKA JEST W ABONAMENCIE

Już od 24,90 zł miesięcznie za 5 ebooków!

WYBIERZ SWÓJ ABONAMENT

e-ISBN: 978-83-233-8558-5


Czym naprawdę jest lobbing? Na czym polega jego rola w zarządzaniu firmą? Należy już skończyć z jakże nietrafnym postrzeganiem tego zjawiska, często traktowanego w Polsce jako przejaw patologii życia gospodarczego.


Autorka przedstawiła pięć przypadków kampanii lobbingowych w różnych sektorach gospodarczych i w różnych krajach. Ukazała mechanizmy współczesnego lobbingu i jego siłę w kształtowaniu oraz realizacji strategii rozwojowych i rynkowych przedsiębiorstw.


Niniejsza publikacja będzie zapewne ciekawą i pożyteczną lekturą dla menadżerów. Ponadto może z powodzeniem służyć jako literatura uzupełniająca do przedmiotów: zarządzanie strategiczne oraz zarządzanie międzynarodowe na kierunku zarządzanie oraz jako materiał pomocniczy dla studentów ekonomii. Jest to jedna nielicznych książek na krajowym rynku tak wnikliwie i szczegółowo ukazujących mechanizm lobbingu.


(Z recenzji prof. dr. hab. inż. Andrzeja Matczewskiego)


Rok wydania2009
Liczba stron114
KategoriaZarządzanie, organizacja, strategie
WydawcaWydawnictwo Uniwersytetu Jagiellońskiego
ISBN-13978-83-233-2706-6
Numer wydania1
Język publikacjipolski
Informacja o sprzedawcyePWN sp. z o.o.

Ciekawe propozycje

Spis treści

  1. Dlaczego warto poszerzyć swoją wiedzę o lobbingu?    9
  2. Czy przedsiębiorstwo naprawdę potrzebuje lobbingu?    9
  3. Rywalizacja grup interesu jako nowa płaszczyzna konkurowania przedsiębiorstw    10
  4. Zła sława czy zdeformowana percepcja?    10
  5. Lobbing jako element strategii nowoczesnych przedsiębiorstw    11
  6. Lobbing a społeczna odpowiedzialność biznesu    17
  7. Wpływ organizacji na jej otoczenie    17
  8. Skąd wziął się lobbing?    23
  9. Uchwycić istotę lobbingu    24
  10. Lobbing a inne metody komunikacji firmy z jej otoczeniem    29
  11. Lobbing na wiele sposobów    33
  12. Lobbujące stowarzyszenia, organizacje i związki    37
  13. USA – prawo i praktyka lobbingu    43
  14. Unia Europejska – lobbing w dialogu społecznym    48
  15. Polska – lobbing na czworakach    51
  16. Polski lobbing w UE – nieobecni nie mają racji    55
  17. Pięć kampanii lobbingowych    58
    Lobbing wokół fińskiej polityki alkoholowej, czyli jak przekonać państwo, by oddało część dochodowego rynku prywatnym przedsiębiorcom    58
    Co wolno zrobić z programem komputerowym – walka opozycyjnych koalicji lobbingowych o kształt dyrektywy UE o ochronie praw autorskich twórców oprogramowania    67
    Strategie sukcesu – lobbing przemysłu tytoniowego przeciwko unijnemu zakazowi reklamy wyrobów tytoniowych i sponsoringu    75
    Do czterech razy sztuka, bo mniej znaczy więcej. Walka lobbystów o Hutę Częstochowa    85
    Lobbing pod amerykańskimi skrzydłami. Wybieranie samolotu wojskowego dla Polski    94
  Spis tabel    105
  Bibliografia    107
RozwińZwiń