INNE EBOOKI AUTORA
-24%
Autor:
Wydawca:
Format:
pdf, ibuk
Publikacja, którą oddaje do rak Czytelników składa się z czterech rozdziałów. Trzy pierwsze mają charakter teoretyczny. Rozdział pierwszy bardzo ogólnie lokuje interakcjonizm symboliczny na teoretycznym tle socjologii amerykańskiej, ale również ujmuje go w relacjach do najpopularniejszych obecnie w Polsce teorii resocjalizacyjnych oraz teorii kognitywno-behawioralnej. Rozdział drugi i trzeci to próba zastosowania terminologii interakcjonizmu symbolicznego do tematyki etiologii i symptomatologii zachowań dewiacyjnych, a zwłaszcza niedostosowania społecznego nieletnich. Rozdział czwarty, poświęcony metodyce resocjalizacji wywiedzionej z teorii interakcjonizmu symbolicznego, zawiera fragmenty wywiadów eksperckich, które przeprowadziłem z wychowawcami, terapeutami, pedagogami zajmującymi się na co dzień dziećmi i młodzieżą problemową, w tym niedostosowaną społecznie.
Maciej Bernasiewicz, autor
Rok wydania | 2011 |
---|---|
Liczba stron | 156 |
Kategoria | Edukacja |
Wydawca | Oficyna Wydawnicza IMPULS |
ISBN-13 | 978-83-7587-902-5 |
Język publikacji | polski |
Informacja o sprzedawcy | ePWN sp. z o.o. |
INNE EBOOKI AUTORA
POLECAMY
Ciekawe propozycje
Spis treści
Wstęp; | 7 |
ROZDZIAŁ I | |
Interakcjonizm symboliczny; | 11 |
1. Amerykańskie korzenie interakcjonizmu symbolicznego; | 11 |
2. Interakcjonizm symboliczny w teorii resocjalizacyjnej; | 14 |
3. Teoria kognitywno-behawioralna a interakcjonizm symboliczny; | 20 |
3.1. Emocje i intelekt – interakcjonistyczne zorientowanie na procesy poznawcze; | 25 |
ROZDZIAŁ II | |
Działania społeczne jednostek dewiatywnych; | 31 |
1. (In)determinizm zachowań społecznych; | 31 |
2. Schematy interpretacyjne w działaniach społecznych; | 46 |
ROZDZIAŁ III | |
Możliwości zmiany ludzkiego zachowania i myślenia; | 53 |
1. Stałość w interakcjach społecznych (casus antagonizmu destruktywnego); | 53 |
2. Gest znaczący – kreowanie pozytywnych antycypacji; | 57 |
ROZDZIAŁ IV | |
Metodyka resocjalizacji a interakcjonizm symboliczny; | 67 |
1. Metoda konstruktywnej obecności wychowawczej; | 67 |
2. Jaźń i metoda pozytywnego komentowania; | 87 |
3. Metoda kreowania nowych doświadczeń społecznych oraz korekcji ich interpretacj; | 111 |
4. Zinstytucjonalizowane formy resocjalizacji i pracy socjalnej w świetle interakcjonizmu symbolicznego; | 119 |
4.1. Świetlica terapeutyczna i społeczność korekcyjna; | 119 |
4.2. Praca uliczna (streetworking); | 128 |
Zakończenie; | 141 |
Bibliografia; | 147 |
Aneks; | 155 |