Uwarunkowania sprawności zawodowej człowieka w organizacji. Aspekt prospołeczny

Uwarunkowania sprawności zawodowej człowieka w organizacji. Aspekt prospołeczny

1 opinia

Format:

ibuk

RODZAJ DOSTĘPU

 

Dostęp online przez myIBUK

WYBIERZ DŁUGOŚĆ DOSTĘPU

Cena początkowa:

Najniższa cena z 30 dni: 6,92 zł  


6,92

w tym VAT

TA KSIĄŻKA JEST W ABONAMENCIE

Już od 24,90 zł miesięcznie za 5 ebooków!

WYBIERZ SWÓJ ABONAMENT

Praca stanowi studium teoretyczno-empiryczne czynników determinujących poziom sprawności zawodowej człowieka w organizacji, ze szczególnym uwzględnieniem prospołecznego wymiaru funkcjonowania organizacji. Biorąc pod uwagę zwrot, jaki nastąpił w postrzeganiu pracownika jako dysponenta niepowtarzalnych możliwości zawodowych oraz rolę poczucia podmiotowości w efektywnym spożytkowaniu tych możliwości na rzecz organizacji, autorka zwraca uwagę na znaczenie psychospołecznych wyznaczników sprawnego działania zawodowego. Praca osadzona jest głównie na gruncie nauki o zarządzaniu ludźmi, ale również szeroko została wykorzystana wiedza z psychologii z zakresu efektywnego działania człowieka oraz z psychologii społecznej i socjologii w zakresie społecznego wymiaru takiego działania i jego konsekwencji.


Zeszyty Naukowe Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie, Seria specjalna: Monografie, nr 206


Rok wydania2012
Liczba stron262
KategoriaZarządzanie zasobami ludzkimi (HR)
WydawcaWydawnictwo Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie
ISBN-13978-83-7252-561-1
Numer wydania1
Język publikacjipolski
Informacja o sprzedawcyePWN sp. z o.o.

Ciekawe propozycje

Spis treści

  Wprowadzenie    9
  
  Rozdział 1. Sprawność zawodowa człowieka w kontekście wykorzystania kapitału ludzkiego    19
  
    1.1. Pojęcie i komponenty sprawności zawodowej człowieka    19
    1.2. Predyspozycje psychiczne jako szczególny wyznacznik sprawności zawodowej    24
    1.3. Pojęcie sprawności zawodowej a pokrewna terminologia    30
      1.3.1. Uwagi wstępne    30
      1.3.2. Sprawność zawodowa a kompetencje pracownika    31
      1.3.3. Sprawność zawodowa a potencjał i talent pracownika    39
      1.3.4. Sprawność zawodowa a zasobowe i kapitałowe ujęcie dyspozycji zawodowych    44
    1.4. Wpływ sprawności zawodowej na wykorzystanie kapitału ludzkiego    50
    1.5. Model zarządzania sprawnością zawodową w organizacji    56
  
  Rozdział 2. Typologia uwarunkowań sprawności zawodowej człowieka w organizacji    64
  
    2.1. Kryterium typologii    64
    2.2. Indywidualne uwarunkowania sprawności zawodowej    66
      2.2.1. Psychospołeczna wartość pracy zawodowej    66
      2.2.2. Wewnętrzna zgodność roli zawodowej    70
      2.2.3. Zdolność do niezawodności w trudnych sytuacjach pracy    75
    2.3. Organizacyjne aspekty kształtowania sprawności zawodowej    83
      2.3.1. Przystosowanie zawodowe jako warunek wyzwalania sprawności zawodowej    83
      2.3.2. System motywacyjny w organizacji a utrzymanie sprawności zawodowej    92
      2.3.3. Prospołeczna kultura organizacyjna jako aspekt optymalizowania sprawności zawodowej    102
  
  Rozdział 3. Prospołeczny aspekt funkcjonowania organizacji a stymulacja sprawności zawodowej pracownika    108
  
    3.1. Istota czynności prospołecznych    108
    3.2. Teoretyczne wyjaśnienia zachowania prospołecznego    113
    3.3. Orientacja prospołeczna organizacji    117
    3.4. Wybrane obszary zaangażowania prospołecznego organizacji    122
    3.5. Instytucjonalizacja zachowań prospołecznych    129
  
  Rozdział 4. Metodyka badań związku pomiędzy zaangażowaniem prospołecznym organizacji a sprawnością zawodową pracowników    135
  
    4.1. Problematyka badawcza    135
    4.2. Cel i hipotezy badawcze    138
    4.3. Miejsce realizowania badań    140
    4.4. Charakterystyka badanej grupy    141
    4.5. Metody i procedura badań    142
  
  Rozdział 5. Zależność pomiędzy zaangażowaniem prospołecznym organizacji a sprawnością zawodową pracowników w świetle danych empirycznych    150
  
    5.1. Analiza i ocena przejawów zaangażowania prospołecznego w badanym przedsiębiorstwie    150
      5.1.1. Rzetelna realizacja wymogów jakościowych    150
      5.1.2. Doskonalenie działalności poprzez eliminowanie strat    159
      5.1.3. Aksjologiczne postawy menedżerów    170
      5.1.4. Podmiotowe traktowanie pracowników    180
      5.1.5. Ogólna ocena zaangażowania prospołecznego w badanym przedsiębiorstwie    194
    5.2. Ocena sprawności zawodowej pracowników badanego przedsiębiorstwa    198
    5.3. Diagnoza zależności pomiędzy zaangażowaniem prospołecznym przedsiębiorstwa a sprawnością zawodową pracowników    204
  
  Zakończenie    212
  
  Aneksy    218
  Literatura    235
  Spis tabel    248
  Spis rysunków    248
  Streszczenie w języku angielskim    250
  Wykaz rozpraw habilitacyjnych wydanych przez Uniwersytet Ekonomiczny w Krakowie    253
RozwińZwiń