X

  Nota o Autorze 9
  WSTĘP. WYCHOWANIE I HISTORIA WYCHOWANIA 13
    ROZDZIAŁ 1. Istota i ewolucja wychowania 13
    ROZDZIAŁ 2. Rozwój i zadania historii wychowania 19
    ROZDZIAŁ 3. Źródła i literatura 29
  OKRES PIERWSZY. WYCHOWANIE HELLEŃSKIE 39
    ROZDZIAŁ 4. Ogólne warunki i zasady wychowania helleńskiego 41
    ROZDZIAŁ 5. Wychowanie spartańskie 51
    ROZDZIAŁ 6. Wychowanie ateńskie 54
    ROZDZIAŁ 7. Początki greckiej teorii pedagogicznej 63
    ROZDZIAŁ 8. Sokrates 67
    ROZDZIAŁ 9. System wychowawczy Platona 70
    ROZDZIAŁ 10. Poglądy Arystotelesa 77
    ROZDZIAŁ 11. Retoryka i wykształcenie ogólne 85
  OKRES DRUGI. WYCHOWANIE GRECKO-RZYMSKIE 91
    CZĘŚĆ I. WYCHOWANIE W EPOCE HELLENISTYCZNEJ 93
      ROZDZIAŁ 12. Podstawy kultury hellenistycznej 93
      ROZDZIAŁ 13. Rozwój nauk 95
      ROZDZIAŁ 14. Organizacja szkolnictwa 98
    CZĘŚĆ II. WYCHOWANIE RZYMSKIE 110
      ROZDZIAŁ 15. Starorzymskie wychowanie praktyczne 110
      ROZDZIAŁ 16. Przewrót pod wpływem kultury greckiej 112
      ROZDZIAŁ 17. Kierunek retoryczny 118
      ROZDZIAŁ 18. Dydaktyka praktyczna Kwintyliana 123
      ROZDZIAŁ 19. Szkoła elementarna, gramatykalna i retoryczna 127
      ROZDZIAŁ 20. Powstanie szkolnictwa wyższego 133
      ROZDZIAŁ 21. Chrześcijaństwo wobec szkoły grecko-rzymskiej 137
  OKRES TRZECI. WYCHOWANIE W WIEKACH ŚREDNICH 145
    CZĘŚĆ I. UPADEK KULTURY WE WCZESNYM ŚREDNIOWIECZU 147
      ROZDZIAŁ 22. Chrześcijaństwo a wychowanie 147
      ROZDZIAŁ 23. Kryzys umysłowy w Kościele 150
      ROZDZIAŁ 24. Ciągłość dziedzictwa greckiego w Bizancjum 154
      ROZDZIAŁ 25. Karol Wielki i Alkwin 157
      ROZDZIAŁ 26. Szkoły klasztorne i katedralne 160
    CZĘŚĆ II. WYCHOWANIE W PÓŹNIEJSZYM ŚREDNIOWIECZU 176
      ROZDZIAŁ 27. Utrwalenie porządku średniowiecznego 176
      ROZDZIAŁ 28. Rozwój scholastyki 178
      ROZDZIAŁ 29. Pierwszy renesans starożytnych i jego upadek 181
      ROZDZIAŁ 30. Odrodzenie nauk świeckich 185
      ROZDZIAŁ 31. Uniwersytety 189
      ROZDZIAŁ 32. Wychowanie stanowe 199
      ROZDZIAŁ 33. Wychowanie młodzieży rycerskiej 202
      ROZDZIAŁ 34. Szkolnictwo miejskie 205
      ROZDZIAŁ 35. Wychowanie kobiet 209
      ROZDZIAŁ 36. Początki literatury pedagogicznej 213
      ROZDZIAŁ 37. Przesilenie kultury średniowiecznej 216
    CZĘŚĆ III. SZKOLNICTWO W POLSCE ŚREDNIOWIECZNEJ 219
      ROZDZIAŁ 38. Powstanie i rozwój szkół kościelnych 219
      ROZDZIAŁ 39. Założenie uniwersytetu krakowskiego 223
      ROZDZIAŁ 40. Oświata na Rusi Zachodniej 228
  OKRES CZWARTY.WYCHOWANIE HUMANISTYCZNE 233
    CZĘŚĆ I. RENESANS PEDAGOGIKI STAROŻYTNEJ 235
      ROZDZIAŁ 41. Odrodzenie i humanizm 235
      ROZDZIAŁ 42. Pedagogika włoskich humanistów 240
      ROZDZIAŁ 43. Humanizm w Europie 244
      ROZDZIAŁ 44. Erazm z Rotterdamu 247
      ROZDZIAŁ 45. Największy pedagog humanizmu: Vives 250
      ROZDZIAŁ 46. Reformacja 255
      ROZDZIAŁ 47. Udoskonalenie gimnazjum przez Sturma 260
      ROZDZIAŁ 48. Jezuici 268
      ROZDZIAŁ 49. Nowe katolickie organizacje szkolne 279
    CZĘŚĆ II. WYCHOWANIE HUMANISTYCZNE W POLSCE 282
      ROZDZIAŁ 50. Początki humanizmu w Polsce 282
      ROZDZIAŁ 51. Zagraniczne podróże po wiedzę 286
      ROZDZIAŁ 52. Rozwój polskiej literatury pedagogicznej 291
      ROZDZIAŁ 53. Szkolnictwo różnowiercze 299
      ROZDZIAŁ 54. Szkolnictwo jezuickie 305
      ROZDZIAŁ 55. Akademia Krakowska i jej kolonie 309
      ROZDZIAŁ 56. Szkolnictwo parafialne 313
      ROZDZIAŁ 57. Szkolnictwo na ziemiach ruskich 317
      ROZDZIAŁ 58. Wychowanie dworskie i wychowanie dziewcząt 325
    CZĘŚĆ III. ZWROT TEORII PEDAGOGICZNEJ KU REALIZMOWI 330
      ROZDZIAŁ 59. Krytyka edukacji humanistycznej: Montaigne 331
      ROZDZIAŁ 60. Wpływ nowej filozofii na teorię pedagogiczną 335
      ROZDZIAŁ 61. Jan Amos Komeński 339
      ROZDZIAŁ 62. Janseniści 360
      ROZDZIAŁ 63. Urozmaicenie nauki: Fénelon 364
      ROZDZIAŁ 64. Zasada użyteczności w nauce: Fleury 370
    CZĘŚĆ IV. PRÓBY REFORMY WYCHOWANIA 376
      ROZDZIAŁ 65. Racjonalistyczny pogląd na świat i kultura dworska 376
      ROZDZIAŁ 66. Wyraziciel nowych poglądów: Locke 379
      ROZDZIAŁ 67. Wychowanie arystokracji i akademie szlacheckie 391
      ROZDZIAŁ 68. Początki szkół realnych i szkółek ludowych 396
      ROZDZIAŁ 69. Modernizacja starej szkoły: Rollin 401
    CZĘŚĆ V. REFORMA SZKOLNA KONARSKIEGO 406
      ROZDZIAŁ 70. Sto lat upadku szkół i oświaty w Polsce 406
      ROZDZIAŁ 71. Stanisław Konarski 411
      ROZDZIAŁ 72. Collegium Nobilium 416
      ROZDZIAŁ 73. Reforma szkolnictwa pijarskiego 431
      ROZDZIAŁ 74. Wzrost poziomu kształcenia i wychowania w Polsce 444
Historia wychowania, t. 1
- 5%

SZCZEGÓŁY WYDANIA

Spis treści

Liczba stron

448

Kategoria

Historia wychowania

ISBN-13

978-83-62015-11-5

Numer wydania

4

5.0 / 5 (1 głosów)

Jeżeli chcesz wypożyczyć/kupić więcej książek
lub skorzystaj z szybkiej ścieżki zakupu

Wypożyczenie

Wykup nieograniczony dostęp online do książki na: dobę, tydzień, miesiąc lub semestr.


od 4,92

Wypożycz teraz
Szybki zakup
Kup i pobierz książkę na swój komputer.
Korzystaj bez ograniczeń. Formaty plików: ibuk,
X Nowoczesny format książki elektronicznej, umożliwiający jej wygodne czytanie bez instalowania dodatkowego oprogramowania. Kopia książki jest zawsze dostępna na Twojej półce w koncie myIBUK, bez względu na to czy chesz skorzytać z niej na tablecie, komputerze czy smartfonie. Format ten umożliwia także czytanie książki bez dostępu do internetu, wygodny wydruk a przede wszystkim możliwość dodawania notatek, zaznaczania fragmentów i cytatów.
pdf
X Format książki elektronicznej zapewniający zgodność z książka papierową. Do czytania książek zapisanych w tym formacie niezbędne jest zainstalowanie dodatkowej aplikacji, np. Adobe Acrobat Reader. Jeśli książka jest zabezpieczona DRM, to aby rozpocząć jej czytanie niezbędne jest zainstalowanie aplikacji Adobe Digital Editions.

44,10

od 41,90

Kup teraz

Opis

Książka należy do klasycznych dzieł prezentujących historię wychowania. Tom pierwszy zawiera charakterystykę historii wychowania od starożytnej Grecji do połowy wieku XVIII. Okres pierwszy dotyczy wychowania helleńskiego, okres drugi wychowania grecko-rzymskiego, okres trzeci wychowania w wiekach średnich, czwarty wychowania humanistycznego.


Czwarte wydanie jest uwspółcześnionym stylistycznie i edytorsko wydaniem z 1934 roku przygotowanym na podstawie wydania z 1996 roku. Zawiera wszystkie treści z wydania historycznego, ale zostało przedstawione językiem z mniejszą ilością archaizmów i mniejszym nacechowaniem starodawnym stylem. Zmianie uległa również szata graficzna.


Abonament_Sprawdz2
Add 1

Oceny użytkowników

Średnia ocena: ( 1 )
1
0
0
0
0
Oceń:  
Opinie użytkowników
Bądź pierwszy!