Reputacja i kapitał marek korporacyjnych. Ujęcie dynamiczne i wielowymiarowe

1 opinia

Format:

epub, mobi, ibuk

DODAJ DO ABONAMENTU

WYBIERZ RODZAJ DOSTĘPU

107,10  119,00

Format: epub, mobi

 

Dostęp online przez myIBUK

WYBIERZ DŁUGOŚĆ DOSTĘPU

Cena początkowa: 119,00 zł (-10%)

Najniższa cena z 30 dni: 80,92 zł  


107,10

w tym VAT

TA KSIĄŻKA JEST W ABONAMENCIE

Już od 24,90 zł miesięcznie za 5 ebooków!

WYBIERZ SWÓJ ABONAMENT

W książce „Reputacja i kapitał marek korporacyjnych. Ujęcie dynamiczne i wielowymiarowe” Autorka dokonała identyfikacji zależności między reputacją i kapitałem marek korporacyjnych uwzględniając ich tożsamość, wizerunek i reputację organizacyjną oraz inne uwarunkowania, takie jak dziedzictwo i przywództwo marek korporacyjnych, a także determinanty ich kapitału.
Hanna Górska-Warsewicz korzystając ze swoich prawie 30-letnich doświadczeń badawczych w zakresie marek, ich kreowania, postrzegania i kształtowania ich kapitału, przedstawiła w pracy analizę ujętą w szerszym kontekście uwzględniając reputację organizacyjną. Włączenie do tej publikacji badań przeprowadzonych wśród menedżerów i konsumentów traktowanych jako jedną z grup interesariuszy zewnętrznych pozwoliło Autorce na kompleksowe przedstawienie reputacji i kapitału marek korporacyjnych z perspektywy wewnętrznej i zewnętrznej. Innowacyjnym rozwiązaniem jest zastosowanie modelowania równań strukturalnych z wykorzystaniem dwóch metod, które dotychczas stosowano równolegle. Ponadto Autorka zaproponowała model podstawowy i rozszerzony.
Książka jest kierowana do osób zainteresowanych problematyką marek korporacyjnych, ich zarządzaniem i kreacją zarówno ze sfery akademickiej, jak również praktyki biznesowej poczynając od mikroprzedsiębiorców a kończąc na korporacjach międzynarodowych.


Na przestrzeni lat, autorka prowadząc badania w zakresie kapitału marek oraz metod jego konceptualizacji, kwantyfikacji i determinant, a także architektury marek, rozwoju marek własnych oraz zachowań konsumentów wobec marek, zauważyła przestrzeń dla identyfikacji ram analitycznych luki badawczej wpisującej się w obszar nauk o zarządzaniu i jakości. Dotychczas zagadnienie kapitału marki i jej reputacji analizowano równolegle, zależności między nimi badano w nielicznych opracowaniach. Podobnie zagadnienie kapitału i reputacji marek korporacyjnych analizowano w oddzielnych przestrzeniach badawczych, nie identyfikując wzajemnych zależności. Nie analizowano również kapitału i reputacji marek korporacyjnych w kontekście ich tożsamości i wizerunku oraz reputacji organizacyjnej. Kontekst dziedzictwa i przywództwa marek korporacyjnych nie podlegał eksploracji empirycznej w odniesieniu do reputacji i kapitału marek korporacyjnych, ich tożsamości i wizerunku oraz reputacji organizacyjnej. Tak określoną przestrzeń należy wskazać jako problem badawczy.
(ze wstępu)


(…) dotychczas żaden badacz w Polsce nie przedstawił tak pogłębionej próby poznania zagadnienia reputacji i kapitału marek korporacyjnych, ujmując to w sposób dynamiczny i wielowymiarowy, jak uczyniła to dr hab. H. Górska-Warsewicz w ocenianej monografii. Jest to ujęcie kompleksowe obejmujące całość rozważań.


Autorka wypełnia ową lukę (…). Dokonuje ona w recenzowanej monografii ciekawych logicznie, poznawczo i aplikacyjnych rozstrzygnięć z punktu widzenia użyteczności nauk o zarządzaniu i jakości. Niniejsza monografia wyróżnia się zdecydowanie na tle innych pozycji traktujących o tej tematyce. Jest świeżym i ugruntowanym badawczo, wyróżniającym się na tle literatury nowym spojrzeniem na problematykę marek korporacyjnych.
prof. dr hab. dr h.c. multi Bogdan Nogalski (z recenzji)


Oceniając oryginalność stawianych tez oraz zasadność podejmowanych badań, stwierdzam, że recenzowana publikacja jest innowacyjna na polskim rynku wydawniczym. Podejmowana w publikacji tematyka nie jest szeroko opisywana na rodzimym rynku. Publikacja stanowi doskonałe uzupełnienie i rozszerzenie dyskusji na temat komunikacji naukowej w Polsce.
prof. dr hab. Łukasz Sułkowski (z recenzji)


Rok wydania2024
Liczba stron360
KategoriaZarządzanie, organizacja, strategie
WydawcaWydawnictwo Naukowe PWN
ISBN-13978-83-01-23603-8
Numer wydania1
Język publikacjipolski
Informacja o sprzedawcyePWN sp. z o.o.

Ciekawe propozycje

Spis treści

  Wstęp     9
  
  Rozdział 1. Marka korporacyjna – spektrum definicyjne, ewolucja koncepcji oraz pojęcia współistniejące     21
  1.1. Metodyka badań literaturowych w zakresie marki korporacyjnej     21
  1.2. Konteksty analiz naukowych dotyczących marki korporacyjnej     26
    1.2.1. Przestrzeń badawczo-publikacyjna marki korporacyjnej     27
    1.2.2. Rozwój problematyki marki korporacyjnej w naukach o zarządzaniu i jakości     29
  1.3. Konceptualizacja pojęć ‘marka korporacyjna’ i ‘korporacyjny branding’     34
    1.3.1. Spektrum definicyjne marki korporacyjnej     35
    1.3.2. Spektrum definicyjne korporacyjnego brandingu     37
  1.4. Konceptualizacja pojęcia ‘tożsamość marki korporacyjnej’     43
    1.4.1. Spektrum definicyjne tożsamości marki     43
    1.4.2. Tożsamość marki korporacyjnej i jej znaczenie     45
    1.4.3. Marka korporacyjna a marka produktu     51
  1.5. Podsumowanie     53
  
  Rozdział 2. Reputacja organizacyjna – spektrum definicyjne, ewolucja ujęć modelowych , wymiary, determinanty i obszary oddziaływania     55
  2.1. Metodyka badań literaturowych w zakresie reputacji organizacyjnej     55
  2.2. Konteksty analiz naukowych dotyczących reputacji organizacyjnej     59
    2.2.1. Przestrzeń badawczo-publikacyjna reputacji organizacyjnej     59
    2.2.2. Rozwój problematyki reputacji organizacyjnej w naukach o zarządzaniu i jakości     66
  2.3. Konceptualizacja pojęcia ‘reputacja organizacyjna’     70
    2.3.1. Spektrum definicyjne pojęcia ‘reputacja organizacyjna’     70
    2.3.2. Wymiary reputacji organizacyjnej     76
  2.4. Reputacja organizacyjna a funkcjonowanie przedsiębiorstwa     82
    2.4.1. Znaczenie reputacji organizacyjnej     82
    2.4.2. Determinanty reputacji organizacyjnej     84
    2.4.3. Obszary oddziaływania reputacji organizacyjnej     88
  2.5. Modele reputacji organizacyjnej     93
    2.5.1. Ogólne modele reputacji organizacyjnej     93
    2.5.2. Modele zależności reputacji a tożsamości organizacyjnej     95
  2.6. Podsumowanie     105
  
  Rozdział 3. Kapitał marki – spektrum definicyjne, ewolucja koncepcji, determinanty i obszary oddziaływania     107
  3.1. Metodyka badań literaturowych w zakresie kapitału marki     107
  3.2. Konteksty analiz naukowych dotyczących kapitału marki     113
    3.2.1. Przestrzeń badawczo-publikacyjna kapitału marki     113
    3.2.2. Rozwój problematyki kapitału marki w naukach o zarządzaniu i jakości     118
  3.3. Konceptualizacje pojęcia ‘kapitał marki’     122
    3.3.1. Obszar definicyjny kapitału marki     122
    3.3.2. Główne koncepcje kapitału marki     124
  3.4. Znaczenie kapitału marki w kontekście jej tożsamości     125
    3.4.1. Kapitał marki a jej tożsamość     126
    3.4.2. Znaczenie i obszary oddziaływania kapitału marki     129
  3.5. Przegląd elementów składowych i determinant kapitału marki     136
    3.5.1. Lojalność wobec marki     136
    3.5.2. Postrzegana jakość     140
    3.5.3. Skojarzenia związane z marką     141
    3.5.4. Świadomość marki     144
    3.5.5. Inne determinanty kapitału marki     145
  3.6. Kapitał marek korporacyjnych     152
    3.6.1. Przestrzeń publikacyjno-badawcza kapitału marek korporacyjnych     152
    3.6.2. Spektrum badawcze kapitału marek korporacyjnych     154
  3.7. Podsumowanie     159
  
  Rozdział 4. Reputacja marki – spektrum definicyjne, wymiary, determinanty i obszary oddziaływania     161
  4.1. Metodyka badań literaturowych w zakresie reputacji marki     161
  4.2. Konteksty analiz naukowych dotyczących reputacji marki     166
    4.2.1. Przestrzeń badawczo-publikacyjna reputacji marki     166
    4.2.2. Rozwój problematyki reputacji marki w naukach o zarządzaniu i jakości     167
  4.3. Konceptualizacja pojęcia ‘reputacja marki’     171
    4.3.1. Obszar definicyjny reputacji marki     171
    4.3.2. Wymiary reputacji marki     173
  4.4. Znaczenie reputacji marki     176
    4.4.1. Determinanty reputacji marki     176
    4.4.2. Obszary oddziaływania reputacji marki     179
  4.5. Reputacja marek korporacyjnych     183
    4.5.1. Przestrzeń publikacyjno-badawcza reputacji marek korporacyjnych     184
    4.5.2. Struktura przestrzeni badawczej reputacji marek korporacyjnych     185
  4.6. Podsumowanie     188
  
  Rozdział 5. Reputacja i kapitał marek korporacyjnych – identyfikacja zależności w badaniach menedżerów i konsumentów     191
  5.1. Identyfikacja luki badawczej     192
  5.2. Cele, hipotezy i narzędzie badawcze     193
    5.2.1. Cel główny i cele szczegółowe     193
    5.2.2. Hipotezy i struktura modelu badawczego     195
    5.2.3. Podstawy teoretyczne hipotez badawczych     198
      5.2.3.1. Uzasadnienie hipotez głównych     198
      5.2.3.2. Uzasadnienie hipotez dodatkowych     207
    5.2.4. Narzędzie badawcze i instrumenty pomiarowe     212
    5.2.5. Rygor metodologiczny     221
    5.2.6. Wieloaspektowa triangulacja     223
  5.3. Metodyka badań empirycznych     224
    5.3.1. Procedura badań empirycznych i charakterystyka prób badawczych     224
      5.3.1.1. Metodyka badań empirycznych     224
      5.3.1.2. Charakterystyka badanej próby menedżerów     226
      5.3.1.3. Charakterystyka badanej próby konsumentów     227
    5.3.2. Opis metody przetwarzania danych     228
      5.3.2.1. Wstępna ocena rzetelności i trafności skal pomiarowych     228
      5.3.2.2. Modelowanie równań strukturalnych – wybór metody     229
      5.3.2.3. Modelowanie równań strukturalnych CB-SEM     231
      5.3.2.4. Modelowanie równań strukturalnych PLS-SEM     234
  5.4. Reputacja i kapitał marek korporacyjnych – wyniki badań empirycznych     236
    5.4.1. Identyfikacja zależności między reputacją i kapitałem marek korporacyjnych w kontekście ich tożsamości i wizerunku, dziedzictwa i przywództwa oraz reputacji organizacyjnej – perspektywa menedżerów     236
      5.4.1.1. Statystyki opisowe     236
      5.4.1.2. Model podstawowy (CB-SEM) – testowanie modelu i weryfikacja hipotez badawczych     237
      5.4.1.3. Model rozszerzony (PLS-SEM) – testowanie modelu i weryfikacja hipotez     242
    5.4.2. Identyfikacja zależności między reputacją i kapitałem marek korporacyjnych w kontekście ich tożsamości i wizerunku oraz reputacji organizacyjnej – perspektywa konsumentów     251
      5.4.2.1. Statystyki opisowe     251
      5.4.2.2. Model podstawowy (CB-SEM) – testowanie modelu i weryfikacja hipotez     253
      5.4.2.3. Model rozszerzony (PLS-SEM) – testowanie modelu i weryfikacja hipotez badawczych     258
  5.5. Dyskusja o wynikach i wnioski     266
    5.5.1. Podsumowanie weryfikacji hipotez     266
    5.5.2. Dyskusja o wynikach     269
    5.5.3. Wnioski     278
  
  Rozdział 6. Zakończenie     281
  
  Bibliografia     291
  
  Aneks     351
RozwińZwiń