HR Business Partner. Koncepcja i praktyka

-17%

HR Business Partner. Koncepcja i praktyka

1 opinia

Format:

pdf

RODZAJ DOSTĘPU

69,72  84,00

Format: pdf

Cena początkowa: 84,00 zł (-17%)

Najniższa cena z 30 dni: 64,68 zł  


69,72

w tym VAT

HR Business Partner to osoba, która współpracując z kierownictwem organizacji, planuje i wdraża rozwiązania z zakresu zarządzania kadrami, tak aby wspomagać realizację celów strategicznych firmy. Autor, doświadczony doradca i konsultant, w praktyczny sposób opisuje koncepcję HR Business Partneringu oraz wskazuje, jakie korzyści może ona wnieść do organizacji.


Lektura książki pozwoli poznać:


wyzwania związane ze zmianami potrzeb i postaw pracowników;
pożądane kompetencje i kwalifikacje na stanowisku HR Business Partnera;
role i zadania osoby pełniącej funkcję HRBP możliwe ścieżki rozwoju;
optymalne rozwiązania w procesie zmiany roli specjalistów HR w kierunku


HR Business Partnerów; - dane i wnioski z badań nad koncepcją HR Business Partneringu.


Autor prezentuje studia przypadków oraz najlepsze praktyki z polskiego rynku, które mogą być pomocne w wykorzystaniu i wdrożeniu przedstawianych w książce rozwiązań.


Publikacja przeznaczona jest dla pracowników działów personalnych, kadry menedżerskiej oraz konsultantów HR. Dzięki kompleksowemu ujęciu tematu opracowanie może pełnić funkcję podręcznika dla studentów studiów podyplomowych i MBA kierunków związanych z zarządzaniem zasobami ludzkimi.


Rok wydania2024
Liczba stron276
KategoriaInne
WydawcaWolters Kluwer Polska SA
ISBN-13978-83-8358-638-0
Język publikacjipolski
Informacja o sprzedawcyePWN sp. z o.o.

Ciekawe propozycje

Spis treści

  Wprowadzenie .........................................................................................................     9
  
  Megatrendy wpływające na role i zadania HR .....................................     10
  
  Zmiany ..........................................................................................     11
  
  Innowacje .................................................................................     11
  
  Zmiana modelu pracy – praca 2.0 i 3.0 .....................................     12
  
  Nowe wartości pracowników ....................................................     13
  
  Nowe wartości organizacji ........................................................     14
  
  Gig Economy ............................................................................     15
  
  Demografia ....................................................................................     16
  
  Pokolenia na rynku pracy ..........................................................     16
  
  Migracje ...................................................................................     17
  
  Umiędzynarodowienie rynku pracy ................................................     18
  
  Poszerzenie rynków pracy .........................................................     18
  
  Praca w międzynarodowym środowisku ....................................     18
  
  Rosnące znaczenie międzynarodowych korporacji ....................     18
  
  Konkurowanie o klienta ............................................................     19
  
  Technologie informatyczne oraz automatyzacja ..............................     19
  
  Stare vs. nowe zawody ..............................................................     19
  
  Nowe funkcje Internetu ............................................................     20
  
  Sztuczna inteligencja .................................................................     22
  
  Podsumowanie ....................................................................................     25
  
  Rozdział 1. Czas na zmiany ...................................................................................     27
  
  Dlaczego firmy nie potrzebują już tradycyjnych działów HR? ..............     27
  
  Oczekiwania biznesu ...........................................................................     31
  
  Najlepsi pracownicy .......................................................................     33
  
  Wysoka efektywność ......................................................................     35
  
  Wsparcie procesów zmian i rozwoju organizacji .............................     36
  
  Model funkcjonowania HR Business Partnera .....................................     38
  
  Rozdział 2. Wyzwania ...........................................................................................     41
  
  Zrozumieć organizację ........................................................................     42
  
  Cele (biznesowe) firmy ...................................................................     42
  
  Analiza SWOT ...............................................................................     45
  
  Analiza PEST .................................................................................     47
  
  Koncepcja Balanced Scorecard .......................................................     48
  
  Paradygmat efektywności ....................................................................     55
  
  Efektywność pracowników .............................................................     55
  
  Źródła efektywności ......................................................................     63
  
  Dopasowanie działań rozwojowych ................................................     69
  
  Kluczowe wyzwania w obszarze HR ....................................................     71
  
  Kształtowanie ról lidera i menedżera w organizacji ........................     73
  
  Budowanie zaangażowania i satysfakcji pracowników ....................     78
  
  Jakich mamy pracowników? ...........................................................     81
  
  Pozyskiwanie najlepszych pracowników (talentów) ........................     85
  
  Zarządzanie kompetencjami pracowników .....................................     93
  
  Zarządzanie talentami ....................................................................     99
  
  Szkolenia i rozwój ........................................................................     104
  
  Zarządzanie efektywnością (performance management) ................     107
  
  Prowadzenie analiz i wyciąganie wniosków w obszarze HR ..........     112
  
  Zmiana/rozwój roli HR ................................................................     114
  
  Jakość pracy i bariery rozwojowe .................................................     115
  
  Zarządzanie różnorodnością ........................................................     118
  
  Wykorzystanie technologii w HR .................................................     119
  
  Rozdział 3. Budowanie pozycji HR Business Partnera .........................................     124
  
  Ewolucja pozycji procesów i zespołów HR ........................................     124
  
  Administrator ...............................................................................     125
  
  Profesjonalista ..............................................................................     126
  
  Agent zmian .................................................................................     128
  
  Partner biznesowy ........................................................................     129
  
  Rzeczywista pozycja HR w firmach ...................................................     130
  
  Pozycja HR Business Partnera w organizacji .......................................     132
  
  Funkcje i partnerzy HR Business Partnera ..........................................     134
  
  Funkcje HR Business Partnera ......................................................     134
  
  Grupy interesariuszy ....................................................................     136
  
  Rozdział 4. Role HR Business Partnera ................................................................     143
  
  Menedżer rozwoju kapitału ludzkiego ...............................................     144
  
  Ekspert HR .......................................................................................     148
  
  Agent zmian ......................................................................................     149
  
  Partner strategiczny ...........................................................................     152
  
  Rzecznik pracowników ......................................................................     154
  
  Oczekiwania wobec HR Business Partnera .........................................     155
  
  Rozdział 5. Rozwój w roli HR Business Partnera .................................................     156
  
  Predyspozycje do roli HR Business Partnera ......................................     156
  
  Talenty ważne dla HR Business Partnera ......................................     157
  
  Kluczowe kompetencje HR Business Partnera ....................................     161
  
  Kompetencje osobiste i społeczne .................................................     162
  
  Kompetencje biznesowe ...............................................................     163
  
  Kompetencje profesjonalne (specjalistyczne z obszaru HR) ...........     163
  
  Profi l kompetencji HR Business Partnera ......................................     164
  
  Ocena kompetencji HR Business Partnerów .................................     168
  
  Możliwości rozwoju kompetencji .................................................     173
  
  Dwa modele rozwoju ...................................................................     178
  
  Społeczność HR Business Partnerów ..................................................     181
  
  Stowarzyszenia zagraniczne ..........................................................     181
  
  Polskie Stowarzyszenie HR Business Partner ................................     182
  
  Certyfikaty dla HR Business Partnerów .............................................     184
  
  Rozdział 6. Wdrożenie koncepcji w firmie ...........................................................     186
  
  Kiedy jesteśmy gotowi do budowania partnerstwa biznesowego? .......     187
  
  Kultura organizacyjna ..................................................................     187
  
  Kadra menedżerska ......................................................................     193
  
  Ocena skuteczności i efektywności działań HR Business Partnera ......     194
  
  Mierniki skuteczności działania procesów HR ..............................     196
  
  Mierniki efektywności działania procesów HR .............................     199
  
  Wymiarowanie wskaźników .........................................................     201
  
  Narzędzia monitorowania ............................................................     203
  
  Korzyści zbmonitoringu wskaźników ............................................     204
  
  Strategia/plan wdrożenia ...................................................................     206
  
  Wyzwania biznesowe/rozwojowe organizacji ................................     207
  
  Kluczowe wyzwania dla polityki ZZL ..........................................     208
  
  Planowane i wdrażane działania ...................................................     209
  
  Monitoring ..................................................................................     210
  
  Wkład HR Business Partnera w budowanie efektywnych
  
  organizacji ....................................................................................     211
  
  Wiedza ekonomiczna dla HR Business Partnerów ..............................     215
  
  Budżet ..........................................................................................     215
  
  Koszty ..........................................................................................     216
  
  Przychody (zbprojektów/procesów HR) ........................................     218
  
  Zwrot z inwestycji ........................................................................     219
  
  Czas zwrotu z inwestycji (BEP) .....................................................     221
  
  Wskaźnik rentowności kapitału ludzkiego
  
  (HCI – Human Capital Index) ................................................     222
  
  Rozdział 7. Studia przypadków ...........................................................................     224
  
  Zarządzanie efektywnością – pobożne życzenie czy realne
  
  oczekiwania? ................................................................................     224
  
  Rynek celów ......................................................................................     229
  
  Ścieżki Kariery ..................................................................................     235
  
  Nowa funkcja w zderzeniu kultur organizacyjnych ............................     251
  
  Ograniczenie poziomu rotacji pracowników ......................................     257
  
  Bibliografia ..........................................................................................................     265
  
  Indeks ..................................................................................................................     269
RozwińZwiń