Rehabilitacja dziecka niewidomego w rodzinie

1 opinia

Format:

pdf, ibuk

DODAJ DO ABONAMENTU

WYBIERZ RODZAJ DOSTĘPU

12,00

Format: pdf

 

Dostęp online przez myIBUK

WYBIERZ DŁUGOŚĆ DOSTĘPU

Cena początkowa:

Najniższa cena z 30 dni: 6,60 zł  


12,00

w tym VAT

TA KSIĄŻKA JEST W ABONAMENCIE

Już od 24,90 zł miesięcznie za 5 ebooków!

WYBIERZ SWÓJ ABONAMENT

Rodzina pełni zasadniczą rolę w wychowaniu, szczególnie we wczesnym okresie życia. Dziecko niepełnosprawne wymaga wyjątkowej opieki ze strony rodziców, która powinna być wsparta elementami rehabilitacji. Co prawda, wielu rodziców uważa, że rehabilitacją powinny zajmować się wyspecjalizowane instytucje. Jednak to najbliższa rodzina odgrywa najważniejszą rolę w rozwoju dziecka.


Praca ukazuje z jakimi problemami muszą zmierzyć się rodzice dzieci niewidomych i jak sobie z nimi radzą starając się uczestniczyć w wielowymiarowym procesie rehabilitacji ich dzieci.


Rok wydania2008
Liczba stron96
KategoriaRehabilitacja
WydawcaWydawnictwo e-bookowo
ISBN-13978-83-61184-12-6
Język publikacjipolski
Informacja o sprzedawcyePWN sp. z o.o.

Ciekawe propozycje

Spis treści

  WSTĘP
  ROZDZIAŁ I: PROBLEMATYKA DZIECKA NIEWIDOMEGO W ŚWIETLE LITERATURY PRZEDMIOTU
  1.1 FUNKCJONOWANIE NARZĄDU WZROKU
  1.2 WADY WZROKU
  1.3 DZIECKO NIEWIDOME I SŁABOWIDZĄCE
  1.4 SKUTKI USZKODZENIA ANALIZATORA WZROKU
  1.5 POTRZEBY ROZWOJOWE DZIECI Z USZKODZONYM WZROKIEM
  ROZDZIAŁ II RODZINA W PROCESIE REHABILITACJI
  2.1 RODZINA Z DZIECKIEM NIEWIDOMYM. CECHY SWOISTE
  2.2 OGÓLNE CELE REHABILITACJI
  2.3 REHABILITACJA DZIECKA NIEWIDOMEGO
  2.4 UDZIAŁ RODZINY WE WSPOMAGANIU DZIECKA NIEWIDOMEGO
  ROZDZIAŁ III: METODOLOGICZNE PODSTAWY BADAŃ
  3.1 CEL, PRZEDMIOT I ZAKRES BADAŃ
  3.2 PROBLEMY I PYTANIA BADAWCZE
  3.3 METODY, TECHNIKI I NARZĘDZIA BADAWCZE
  3.4 ORGANIZACJA PRZEBIEGU BADAŃ
  3.5 CHARAKTERYSTYKA BADANEJ PRÓBY
  ROZDZIAŁ IV: CECHY BADANYCH RODZIN
  4.1 SYTUACJA SOCJOBYTOWA W RODZINACH
  4.2 STRUKTURA BADANYCH RODZIN
  4.3 WARTOŚCI PREFEROWANE W RODZINACH
  4.4 PODSUMOWANIE
  ROZDZIAŁ V: POSTAWY RODZICÓW WOBEC NIEPEŁNOSPRAWNOŚCI DZIECKA
  5.1 REAKCJA RODZICÓW NA NIEPEŁNOSPRAWNOŚĆ
  5.2 UDZIAŁ RODZICÓW W PROCESIE REHABILITACJI
  5.3 METODY POSTĘPOWANIA WYCHOWAWCZEGO
  5.4 ZAKRES I CHARAKTER WSPARCIA Z ZEWNĄTRZ
  5.5 PODSUMOWANIE
  ROZDZIAŁ VI: WNIOSKI I POSTULATY PEDAGOGICZNE
  6.1 SYNTEZA UOGÓLNIAJĄCA
  6.2 POSTULATY PEDAGOGICZNE
  BIBLIOGRAFIA
  SPIS TABEL
  SPIS WYKRESÓW
  ANEKS
  MARIA ZIEMSKA: KWESTIONARIUSZ DLA RODZICÓW
  KWESTIONARIUSZ WYWIADU
  SKALA WARTOŚCI SCHELEROWSKICH
RozwińZwiń