The practicum: mentorship in supervision. A hybrid literature review and corpus-based analysis

The practicum: mentorship in supervision. A hybrid literature review and corpus-based analysis

1 opinia

Format:

ibuk

RODZAJ DOSTĘPU

 

Dostęp online przez myIBUK

WYBIERZ DŁUGOŚĆ DOSTĘPU

Cena początkowa:

Najniższa cena z 30 dni: 6,92 zł  


6,92

w tym VAT

Monografia wychodzi naprzeciw potrzebie kształcenia w przyszłych nauczycielach empatii i troskliwości poprzez dobrą i efektywną komunikację typu uczelniany mentor a praktykant w ramach rozmów pohospitacyjnych. Rozmowa z uczelnianym opiekunem praktyki, który z jednej strony zapewnia profesjonalne wsparcie, a z drugiej empatyczne słuchanie i zrozumienie, zostawi niezapomniane wrażenie na przyszłym nauczycielu; może zaowocować ciepłymi i troskliwymi relacjami w pracy z uczniem i jego rodzicami oraz przyczynić się do ogólnego dobrostanu przyszłych pokoleń. Jednakże badania korpusowe przeprowadzone na próbie wyselekcjonowanych drogą systematycznego przeglądu literatury artykułów badawczych ostatniej dekady dają obraz odbiegający od ideału. Modele analizy językowej wypowiedzi uczelnianych mentorów w ramach rozmów pohospitacyjnych z praktykantami, do których dotarła autorka, skupiają się głównie na analizie języka pod kątem ambitnego nauczania. Sfera emocji, w tym empatii, czy troskliwości jest pomijana jako nieproduktywna z punktu widzenia kształcenia przyszłych nauczycieli.


This monograph is driven by the need to educate empathic and caring future teachers through good and effective university-based mentor and preservice teacher post-observation conversations. A university mentor who provides professional support and empathetic listening and understanding leaves a lasting impression on future teacher candidates. This can result in future teachers’ empathic and tender relationship
with their pupils and parents, which, in turn, can contribute to the global well-being. However, corpus-driven studies in the matter give a picture of such conversations which are far from ideal. Namely, frameworks of linguistic analyses of university-based mentor utterances in the context of post observation conferences are dominated by the vision of ambitious teaching. The affective sphere including empathy, tenderness, and caring is omitted as unproductive from the perspective of preservice teachers’ education.


Rok wydania2023
Liczba stron320
KategoriaPedagogika ogólna
WydawcaUniwersytet Jana Kochanowskiego
ISBN-13978-83-67580-29-8
Język publikacjiangielski
Informacja o sprzedawcyePWN sp. z o.o.

Ciekawe propozycje