Kultura szkoły w modelu La Tefy Schoen i Charlesa Teddliego. Inspiracje teoretyczne i badawcze

-20%

Kultura szkoły w modelu La Tefy Schoen i Charlesa Teddliego. Inspiracje teoretyczne i badawcze

1 opinia

Format:

pdf, ibuk

DODAJ DO ABONAMENTU

WYBIERZ RODZAJ DOSTĘPU

22,40  28,00

Format: pdf

 

Dostęp online przez myIBUK

WYBIERZ DŁUGOŚĆ DOSTĘPU

Cena początkowa: 28,00 zł (-20%)

Najniższa cena z 30 dni: 22,40 zł  


22,40

w tym VAT

TA KSIĄŻKA JEST W ABONAMENCIE

Już od 24,90 zł miesięcznie za 5 ebooków!

WYBIERZ SWÓJ ABONAMENT

Problematyka kultury szkoły ma duże znaczenie z wielu względów, ale przede wszystkim z tego powodu, że jest bardzo ważnym elementem socjalizacji dzieci i młodzieży. Świadomość znaczenia jakiegoś obszaru rzeczywistości edukacyjnej nie oznacza podobnej skali badań jego dotyczących. Badanie kultury szkoły nie należy do łatwych, gdyż wymaga ono analiz interdyscyplinarnych, wysokich kompetencji potrzebnych do interpretacji wyników badań oraz uwzględniania subtelnych, trudnych do pomiaru ilościowego elementów kultury (wartości, od-czucia, poczucie estetyki, przeżycia itp.). Dobrze się stało, że Autorki podjęły, nie po raz pierwszy zresztą, tę problematykę. (…)
Przybliżenie polskim czytelnikom problematyki kultury szkoły w ujęciu autorów zagranicznych ma duże znaczenie w rozwinięciu w naszym kraju szerszej dyskusji dotyczącej kultury szkoły.


Z recenzji prof. dr. hab. Mirosława J. Szymańskiego


Autorki, choć prezentują jedno z ujęć teoretycznych i badawczych, jakim jest model kultury szkoły La Tefy Schoen i Charlesa Teddliego, to jednak osadzają go w szerokim spektrum rozwoju teorii i badań nad kulturą szkoły/szkolną. Wykazują powiązanie modelu z innymi ujęciami kultury szkoły oraz pokazują inspiracje naukowców tym modelem. To słuszne podejście jest świetnym przykładem ilustrującym korzyści badań kultury szkoły, sposób przeprowadzenia ta-kich badań oraz możliwości wypracowania koncepcji zmiany/poprawy pracy szkoły w budowie wysokiej jakości edukacji. (…) Pragnę podkreślić walory całego opracowania, jego kompletność i komplementarność. (…) Treści zawarte w książce zachęcają do własnych poszukiwań i rozwoju zarówno dalszych ujęć teoretycznych, jak i badań kultury szkoły. Autorki w pełni wykazały i dowiodły, jak ważne jest rozpoznanie pola kultury szkoły – niestety wciąż słabo zagospodarowanego w naszym kraju.


Z recenzji dr hab. Inetty Nowosad, prof. UZ


Rok wydania2023
Liczba stron236
KategoriaEdukacja
WydawcaAkademia Pedagogiki Specjalnej
ISBN-13978-83-67721-14-1
Numer wydania1
Język publikacjipolski
Informacja o sprzedawcyePWN sp. z o.o.

Ciekawe propozycje