ZARZĄDZANIE WINIARSTWEM I ENOTURYSTYKĄ W POLSCE - WINO, KONSUMENT, SOCIAL MEDIA

-20%

ZARZĄDZANIE WINIARSTWEM I ENOTURYSTYKĄ W POLSCE - WINO, KONSUMENT, SOCIAL MEDIA

7 ocen

Wydawca:

AWF Warszawa

Format:

pdf, ibuk

DODAJ DO ABONAMENTU

WYBIERZ RODZAJ DOSTĘPU

24,00  30,00

Format: pdf

 

Dostęp online przez myIBUK

WYBIERZ DŁUGOŚĆ DOSTĘPU

Cena początkowa: 30,00 zł (-20%)

Najniższa cena z 30 dni: 24,00 zł  


24,00

w tym VAT

TA KSIĄŻKA JEST W ABONAMENCIE

Już od 24,90 zł miesięcznie za 5 ebooków!

WYBIERZ SWÓJ ABONAMENT

Początki rozwoju winiarstwa w Polsce są przedmiotem sporu wśród znawców problemu. Według jednych winiarstwo ma prawie tysiącletnią historię na ziemiach polskich, zaś według innych zarówno rozwój winiarstwa jak i enoturystyki jest procesem rozpoczętym w Polsce niedawno, bo zaledwie dekadę temu. Skłaniając się bardziej w stronę tego drugiego stanowiska można stwierdzić, że współczesne winiarstwo i enoturystyka odpowiadają nowym potrzebom i oczekiwaniom społeczeństwa wobec wyjazdów urlopowych i podróży turystycznych. Autorka pracy wychodzi z założenia, że enoturystyka w Polsce jest nową formą spędzania czasu, której oferta skierowana jest do wymagających, znających wina i zamożnych turystów, w przeciwieństwie do stosunkowo niedawnej epoki PRL, charakteryzującej się tanim, wątpliwej jakości i dostępnym dla wszystkich winem. Ze względu na fakt, że enoturystyka jest kierunkiem stosunkowo nowym w turystyce krajowej, należy badać oraz rozwijać wiedzę na ten temat zarówno z punktu widzenia lokalnej czy regionalnej go-spodarki jak i metod zarządzania winnicą, zwłaszcza w obszarze komunikacji marketingowej i budowania relacji z konsumentami.


W rozdziale pierwszym monografii w syntetyczny sposób przedstawiono historię powstania wina i zmiany w jego postrzeganiu oraz konsumpcji na przestrzeni lat. Wskazano rolę wina w Polsce w różnych epokach historycznych. Zdefiniowano wino jako produkt i po-kazano jego symbolikę. Omówiono również współczesny rynek wina w Europie. Zaprezentowano także wielowymiarowość zarządzania biznesem winiarskim w odniesieniu do klasycznych funkcji zarządzania. W kolejnej części książki, opisany został rozwój winiarstwa w XXI wieku w Polsce, wskazano także uwarunkowania jego rozwoju. Wyodrębniono najważniejsze czynniki, które spowodowały wzrost zainteresowania uprawami winorośli, zakładaniem winnic i produkcją wina ze strony inwestorów, a także czynniki oddziałujące na wzrost zainteresowania ze strony popytowej, czyli turystów. W roz-dziale trzecim książki zaprezentowano znaczenie turystyki i jej dynamikę zmian oraz oceniono jej znaczenie dla gospodarki regionu. Zdefiniowano w tej części enoturystykę oraz wskazano korzyści i koszty związane z jej rozwojem w regionie z różnych perspektyw: właścicieli winnic (przedsiębiorstw winiarskich), lokalnej społeczności oraz władz samorządowych. Rozdział czwarty poświęcono charakterystyce sfery popytu na rynku wina. W tej części pracy przedstawiono wyniki badań własnych przeprowadzonych wśród 723 konsumentów wina, oceniono ich wiedzę, zainteresowania i znajomość oferty enoturystycznej w Polsce oraz oczekiwania wobec tego specyficznego produktu, jakim jest wino. W ostatnim rozdziale, piątym tej książki, zaprezentowano specyfikę komunikacji marketingowej, realizowanej przez właścicieli winnic, polegającej na budowaniu relacji z konsumentami. Dokonano przeglądu stron WWW gospodarstw winiarskich i omówiono wykorzystanie mediów społecznościowych (SM) przez właścicieli największych powierzchniowo winnic w Polsce w celu diagnozy wykorzystania social mediów w praktyce gospodarczej i przydatności w prowadzonej działalności.


Rok wydania2023
Liczba stron120
KategoriaMarketing, reklama
WydawcaAWF Warszawa
ISBN-13978-83-67228-23-7
Numer wydania1
Informacja o sprzedawcyePWN sp. z o.o.

Ciekawe propozycje

Spis treści

  WSTĘP
  ROZDZIAŁ 1. OD TRADYCJI WINA DO WSPÓŁCZESNEGO SPOŁECZNIE ODPOWIEDZIALNEGO BIZNESU WINIARSKIEGO
  1.1. WINO JAKO PRODUKT PRESTIŻOWY
  1.2. WINO – DOŚWIADCZENIA Z PRZESZŁOŚCI
  1.3. WINO W POLSCE – RYS HISTORYCZNY
  1.4. WIELOZADNIOWOŚĆ W ZARZĄDZANIU WINNICĄ
  ROZDZIAŁ 2. RYNEK WINA – REGULACJE PRAWNE I UWARUNKOWANIA ROZWOJU WINA W POLSCE
  2.1. RYNEK WINA W UNII EUROPEJSKIEJ
  2.2. ROZWÓJ WINIARSTWA W POLSCE
  2.3. CZYNNIKI ODDZIAŁUJĄCE NA ROZWÓJ WINIARSTWA I ENOTURYSTYKI W POLSCE
  ROZDZIAŁ 3. ROZWÓJ TURYSTYKI WINIARSKIEJ ………
  3.1. ZNACZENIE TURYSTYKI
  3.2. TURYSTYKA WINIARSKA – DEFINICJE I ZNACZENIE
  3.3. ENOTURYSTYKA JAKO POTENCJAŁ TURYSTYCZNY REGIONU
  3.4. ROZWÓJ ENOTURYSTYKI W POLSCE
  ROZDZIAŁ 4. KONSUMENT WINA W POLSCE – WYNIKI BADAŃ ANKIETOWYCH
  4.1. SPECYFIKA SYTUACJI ZAKUPOWEJ I WINA JAKO PRODUKTU KONSUMPCYJNEGO
  4.2. ZACHOWANIA KONSUMENTÓW WINA W ŚWIETLE LITERATURY PRZEDMIOTU
  4.3. METODYKA I OPIS BADAŃ
  4.4. POLSKI KONSUMENT WINA – OMÓWIENIE WYNIKÓW BADAŃ WŁASNYCH
  ROZDZIAŁ 5. ZNACZENIE MEDIÓW SPOŁECZNOŚCIOWYCH W WINIARSTWIE I ENOTURYSTYCE
  5.1. POCZĄTEK NOWYCH TECHNOLOGII KOMUNIKACYJNYCH
  5.2. WYKORZYSTANIE MEDIÓW SPOŁECZNOŚCIOWYCH W BIZNESIE WINIARSKIM
  5.3. PODEJŚCIA KONCEPCYJNE DO BADANIA WYKORZYSTANIA MEDIÓW SPOŁECZNOŚCIOWYCH
  5.4. WYKORZYSTANIE MEDIÓW SPOŁECZNOŚCIOWYCH W POLSKICH WINNICACH
  PODSUMOWANIE I REKOMENDACJE
  BIBLIOGRAFIA
  SPIS RYCIN
  SPIS TABEL
RozwińZwiń