INNE EBOOKI AUTORA
Autor:
Wydawca:
Format:
epub, mobi, ibuk
Książka traktuje o fenomenie dźwięku w procesie powstawania radiowego reportażu artystycznego. Autorka proponuje nowe spojrzenie na etapy powstawania reportażu radiowego, które ujmuje jako proces zdeterminowany przez świadome użycie tworzywa dźwiękowego (zostaje zaproponowany termin: determinizm tworzywa). Prześledzenie owego procesu pozwala na wyeksponowanie tych cech i wartości reportażu dźwiękowego, których nie odnajdziemy w gatunkach prasowych, telewizyjnych czy filmowych.
Rok wydania | 2023 |
---|---|
Liczba stron | 232 |
Kategoria | Medioznawstwo |
Wydawca | Wydawnictwo Naukowe PWN |
ISBN-13 | 978-83-01-23308-2 |
Numer wydania | 1 |
Język publikacji | polski |
Informacja o sprzedawcy | ePWN sp. z o.o. |
INNE EBOOKI AUTORA
POLECAMY
Ciekawe propozycje
Spis treści
WSTĘP | 7 |
ROZDZIAŁ 1 | 15 |
Radiowy reportaż artystyczny. Słuchanie dźwięku | 15 |
1.1. Artystyczny reportaż radiowy. Dźwiękowe non-fiction | 15 |
1.2. Człowiek i dźwięk. Społeczeństwa ucha | 26 |
1.3. Słuchanie świadome i nieświadome | 33 |
1.4. Kolektywne słuchanie. Rola społeczna i kulturotwórcza | 44 |
1.5. Dźwięk w radiu | 50 |
1.6. Synkretyzm radiowych narracji | 56 |
ROZDZIAŁ 2 | 59 |
Reportaż artystyczny w radiu jako film audialny | 59 |
2.1. Etapy pracy twórcy nad reportażem artystycznym | 59 |
Mały temat. Duży temat | 62 |
Nagrania | 67 |
Montaż | 70 |
Realizacja dźwięku | 70 |
2.2. Radiofoniczność problematyki reportażu | 71 |
2.3. Mikrofon jako kamera. Plany dźwiękowe i ich funkcja | 78 |
ROZDZIAŁ 3 | 93 |
Fenomen „spotkania” w procesie powstawania reportażu artystycznego | 93 |
3.1. Reportażysta i jego bohater. Relacja uczeń – mistrz | 95 |
Mistrz | 98 |
Uczeń | 103 |
3.2. Rozmowa jako tworzywo w reportażu artystycznym | 106 |
3.3. Dialogiczność i konfesyjność reportażu radiowego | 113 |
Ja autor | 120 |
Słuchanie empatyczne i dialogiczne a ostateczny kształt reportażu | 123 |
3.4. Narracyjność i muzyczność wypowiedzi głosowej | 127 |
Narracyjność wypowiedzi głosowej | 132 |
Muzyczność wypowiedzi głosowej | 135 |
ROZDZIAŁ 4 | 145 |
Dramaturgia reportażu artystycznego | 145 |
4.1. Aktant model (model aktancjelowy) | 146 |
4.2. Pierwsze minuty. Introdukcja w reportażu artystycznym | 150 |
4.3. Modele dramaturgiczne: linearny i cyrkularny | 154 |
4.4. Hipsometryczna „mapa uczuć”: zakresy emocjonalności przekazu reportażowego | 164 |
ROZDZIAŁ 5 | 171 |
Realizacja dźwięku w reportażu artystycznym | 171 |
5.1. Reportaż radiowy jako precyzyjna kompozycja dźwiękowa | 172 |
5.2. Muzyka i jej znaczenie dla artyzmu reportażu | 181 |
Muzyka jako komponent wspomagający | 183 |
Muzyka jako komponent organiczny | 189 |
5.3. Cisza w reportażu artystycznym | 194 |
Cisza nagrania. Cisza spotkania | 195 |
Cisza w konstruowaniu dramaturgicznym | 199 |
Cisza w kompozycji | 201 |
5.4. Metafora w radiowym reportażu artystycznym | 202 |
Zakończenie | 213 |
Bibliografia | 221 |