Dźwięk bez fikcji O radiowym reportażu artystycznym

1 opinia

Format:

epub, mobi, ibuk

DODAJ DO ABONAMENTU

WYBIERZ RODZAJ DOSTĘPU

89,00

Format: epub, mobi

 

Dostęp online przez myIBUK

WYBIERZ DŁUGOŚĆ DOSTĘPU

Cena początkowa:

Najniższa cena z 30 dni: 44,50 zł  


89,00

w tym VAT

TA KSIĄŻKA JEST W ABONAMENCIE

Już od 24,90 zł miesięcznie za 5 ebooków!

WYBIERZ SWÓJ ABONAMENT

Książka traktuje o fenomenie dźwięku w procesie powstawania radiowego reportażu artystycznego. Autorka proponuje nowe spojrzenie na etapy powstawania reportażu radiowego, które ujmuje jako proces zdeterminowany przez świadome użycie tworzywa dźwiękowego (zostaje zaproponowany termin: determinizm tworzywa). Prześledzenie owego procesu pozwala na wyeksponowanie tych cech i wartości reportażu dźwiękowego, których nie odnajdziemy w gatunkach prasowych, telewizyjnych czy filmowych.


Rok wydania2023
Liczba stron232
KategoriaMedioznawstwo
WydawcaWydawnictwo Naukowe PWN
ISBN-13978-83-01-23308-2
Numer wydania1
Język publikacjipolski
Informacja o sprzedawcyePWN sp. z o.o.

Ciekawe propozycje

Spis treści

  WSTĘP     7
  ROZDZIAŁ 1     15
  Radiowy reportaż artystyczny. Słuchanie dźwięku     15
    1.1. Artystyczny reportaż radiowy. Dźwiękowe non-fiction     15
    1.2. Człowiek i dźwięk. Społeczeństwa ucha     26
    1.3. Słuchanie świadome i nieświadome     33
    1.4. Kolektywne słuchanie. Rola społeczna i kulturotwórcza     44
    1.5. Dźwięk w radiu     50
    1.6. Synkretyzm radiowych narracji     56
  ROZDZIAŁ 2     59
  Reportaż artystyczny w radiu jako film audialny     59
    2.1. Etapy pracy twórcy nad reportażem artystycznym     59
      Mały temat. Duży temat     62
      Nagrania     67
      Montaż     70
      Realizacja dźwięku     70
    2.2. Radiofoniczność problematyki reportażu     71
    2.3. Mikrofon jako kamera. Plany dźwiękowe i ich funkcja     78
  ROZDZIAŁ 3     93
  Fenomen „spotkania” w procesie powstawania reportażu artystycznego     93
    3.1. Reportażysta i jego bohater. Relacja uczeń – mistrz     95
      Mistrz     98
      Uczeń     103
    3.2. Rozmowa jako tworzywo w reportażu artystycznym     106
    3.3. Dialogiczność i konfesyjność reportażu radiowego     113
      Ja autor     120
      Słuchanie empatyczne i dialogiczne a ostateczny kształt reportażu     123
    3.4. Narracyjność i muzyczność wypowiedzi głosowej     127
      Narracyjność wypowiedzi głosowej     132
      Muzyczność wypowiedzi głosowej     135
  ROZDZIAŁ 4     145
  Dramaturgia reportażu artystycznego     145
    4.1. Aktant model (model aktancjelowy)     146
    4.2. Pierwsze minuty. Introdukcja w reportażu artystycznym     150
    4.3. Modele dramaturgiczne: linearny i cyrkularny     154
    4.4. Hipsometryczna „mapa uczuć”: zakresy emocjonalności przekazu reportażowego     164
  ROZDZIAŁ 5     171
  Realizacja dźwięku w reportażu artystycznym     171
    5.1. Reportaż radiowy jako precyzyjna kompozycja dźwiękowa     172
    5.2. Muzyka i jej znaczenie dla artyzmu reportażu     181
      Muzyka jako komponent wspomagający     183
      Muzyka jako komponent organiczny     189
    5.3. Cisza w reportażu artystycznym     194
      Cisza nagrania. Cisza spotkania     195
      Cisza w konstruowaniu dramaturgicznym     199
      Cisza w kompozycji     201
    5.4. Metafora w radiowym reportażu artystycznym     202
  Zakończenie     213
  Bibliografia     221
RozwińZwiń