(Nie)obecność outdoor education w kształceniu szkolnym

(Nie)obecność outdoor education w kształceniu szkolnym

1 opinia

Format:

pdf, ibuk

DODAJ DO ABONAMENTU

WYBIERZ RODZAJ DOSTĘPU

39,90

Format: pdf

 

Dostęp online przez myIBUK

WYBIERZ DŁUGOŚĆ DOSTĘPU

Cena początkowa:

Najniższa cena z 30 dni: 39,90 zł  


39,90

w tym VAT

TA KSIĄŻKA JEST W ABONAMENCIE

Już od 24,90 zł miesięcznie za 5 ebooków!

WYBIERZ SWÓJ ABONAMENT

„Książka jest odpowiedzią na wzrastające zainteresowanie i popularność outdoor education jako strategii edukacyjnej angażującej uczniów w proces autentycznego poznawania realnych problemów w realnym świecie, uczenia się przez eksperymentowanie, samodzielne dochodzenie do wiedzy, przeżywanie, pracę metodą projektu, planowanie strategiczne a przy tym rozwijanie soft skills – umiejętności miękkich. Zrealizowany projekt badań pokazuje, jak wiele jeszcze wyzwań pozostaje w zakresie zmiany myślenia nauczycieli o problemie i zrozumienia wartości, jaką niesie podejście outdoor education. Książka z pewnością będzie znaczącym wkładem w doskonalenie pracy nauczycieli i rozwijanie ich profesjonalnej samoświadomości.”


Z recenzji Prof. dr hab. Ewy Filipiak


Rok wydania2019
Liczba stron203
KategoriaEdukacja
WydawcaWydawnictwo Uniwersytetu Marii Curie-Skłodowskiej
ISBN-13978-83-227-9227-8
Numer wydania1
Informacja o sprzedawcyePWN sp. z o.o.

Ciekawe propozycje

Spis treści

  Wprowadzenie     9
  Introduction     13
  Rozdział I. Wybrane konteksty uczenia się przyrody     17
  1.1. Uczenie się jako aktywność poznawcza. Od adaptacji do konstruowania znaczeń     17
  1.2. Paradygmaty poznawania przyrody. Od behawioryzmu do embodied-embedded mind     28
  1.3. Konstruktywistyczny model uczenia się – nauczania przyrody     36
  1.4. Strategie i metody edukacji przyrodoznawczej. Integracja doświadczeń emocjonalnych i poznawczych     47
  1.5. Uczenie się poza klasą szkolną – moda, wyzwanie czy szansa współczesnej edukacji     60
  Rozdział II. Przyroda jako miejsce, przestrzeń i potencjał pedagogiczny     69
  2.1. Przestrzeń, miejsce i nie-miejsce. Poszukiwanie znaczeń     69
  2.2. Przyroda miejscem zaspokajania potrzeb egzystencjalnych     74
  2.3. Przyroda jako przestrzeń edukacyjna. Z perspektywy neuroscience     83
  2.4. Outdoor education a emergencja pedagogiki miejsca     92
  2.5. Istota metafory Briana Nettletona: Przyroda jako przyjaciel     96
  Rozdział III. Metodologiczne podstawy badań własnych     99
  3.1. Przedmiot, cele i problemy badawcze     99
  3.2. Metody, techniki i narzędzia badawcze     101
  3.3. Charakterystyka terenu badań, próby badawczej i przebiegu badań     103
  3.4. Użyteczność danych empirycznych     108
  Rozdział IV. Outdoor education w percepcji nauczycieli     111
  4.1. Sensy i znaczenia nadawane outdoor education przez nauczycieli     112
  4.2. Wiedza nauczycieli dotycząca warunków realizacji outdoor education     120
  Rozdział V. Doświadczenia nauczycieli w zakresie aplikacji outdoor education     129
  5.1. Sposób organizowania outdoor education przez badanych nauczycieli     130
  5.2. Trudności doświadczane przez nauczycieli w realizacji outdoor education     138
  Rozdział VI. Model praktykowania outdoor education w rzeczywistości szkolnej     143
  6.1. Sposoby wprowadzania uczniów w zajęcia poza budynkiem szkoły. Nauczyciel w roli facylitatora     146
  6.2. Aktywność zadaniowa uczniów w ramach outdoor education     151
  6.3. Formy i metody outdoor education     155
  6.4. Aranżacja przestrzeni wokół szkoły     160
  Zakończenie     167
  Bibliografia     177
  Aneksy     189
RozwińZwiń