Teatr w Słupsku. Historie (o)powiedziane

-20%

Teatr w Słupsku. Historie (o)powiedziane

1 opinia

Redakcja:

Anna Sobiecka

Format:

pdf, ibuk

DODAJ DO ABONAMENTU

WYBIERZ RODZAJ DOSTĘPU

29,40  36,75

Format: pdf

 

Dostęp online przez myIBUK

WYBIERZ DŁUGOŚĆ DOSTĘPU

Cena początkowa: 36,75 zł (-20%)

Najniższa cena z 30 dni: 26,46 zł  


29,40

w tym VAT

TA KSIĄŻKA JEST W ABONAMENCIE

Już od 24,90 zł miesięcznie za 5 ebooków!

WYBIERZ SWÓJ ABONAMENT

Monografia Teatr w Słupsku. Historie (o)powiedziane będzie koncentrowała się na zagadnieniach teatru lokalnego, na który spojrzę przez pryzmat dwóch zredefiniowanych
współcześnie pojęć. Pierwszym z nich pozostaje „teatr”, określany jako zmienna historycznie i kulturowo praktyka artystyczna stanowiąca punkt wyjścia do badania określonej rzeczywistości kulturowej (Dariusz Kosiński).
Drugim jest „geoprzestrzeń” związana w istotny sposób z tożsamością kulturową konkretnego obszaru historyczno-geograficznego (Elżbieta Rybicka). Na styku obu kategorii – w moim rozumieniu – powinny sytuować się badania nad teatrem lokalnym i jego osiągnięciami, zjawiskiem ściśle łączącym się z daną geoprzestrzenią.
Teatr w Słupsku. Historie (o)powiedziane to czwarta odsłona historii słupskiego teatru, po dwóch autorskich monografiach Dzieje teatru w Słupsku 1945-2008. Zarys historyczno-dokumentacyjny (Słupsk 2009) i Teatr w Słupsku. Instytucja artystyczna (Słupsk 2012) oraz pracy zbiorowej Teatr w Słupsku. Przedstawienia (red. A. Sobiecka, Słupsk 2014). To zarazem dokument ewolucji pojęć i nowych strategii badawczych przenikających do mojego myślenia o działaniach kulturowych oraz dokonaniach teatralnych skoncentrowanych wokół zjawiska teatru lokalnego. Najbardziej pasjonująca w jego badaniu wydaje się możliwość patrzenia na historię i migotliwie zmieniający się status teatru lokalnego, zależny w znacznym stopniu zarówno od przeobrażeń współczesnego życia teatralnego, jak i nowych metodologii wkraczających do badań literaturoznawczych oraz teatralnych. Dzięki tym przeobrażeniom „teatr” rzeczywiście może być postrzegany – i tym samym badany – jako zmienna historycznie i kulturowo praktyka artystyczna, stanowiąca punkt wyjścia do badania „lokalnej” rzeczywistości kulturowej (Ze Wstępu).


Rok wydania2017
Liczba stron200
KategoriaTeatrologia
WydawcaWydawnictwo Naukowe Uniwersytetu Pomorskiego w Słupsku
ISBN-13978-83-7467-269-6
Język publikacjipolski
Informacja o sprzedawcyePWN sp. z o.o.

Ciekawe propozycje

Spis treści

  Od teatru na prowincji po teatr lokalny – potrzeba ewolucji pojęć (tytułem wstępu)     7
  
  Historie (o)powiedziane dawne     17
  1. Pionierzy działań teatralnych – Tadeusz Byrski i Bronisław Skąpski    19
  2. Natalia Gołębska w przestrzeni teatralnej Słupska    45
  3. Wokół Szekspira – znaki zapytania     61
  4. Mickiewicz i dramat romantyczny     81
  
  Historie (o)powiedziane nowe i najnowsze     101
  1. Teatr w przestrzeni miasta a formy teatru lokalnego    103
  2. Geografia wyobrażona regionu w przedstawieniu teatralnym    121
  3. Teatralne remiksowanie historii jako wariant historii lokalnych    139
  4. Tożsamość transgraniczna (wariant teatralny)     159
  
  Bibliografia (wybór)     177
  Summary     181
  Indeks nazwisk     183
  Wykaz pierwodruków     191
  Spis ilustracji     193
RozwińZwiń