POLECAMY
-20%
Redakcja:
Format:
pdf, ibuk
Monografia Szkolna i uniwersytecka edukacja przyrodnicza. Wspólne działania na rzecz zapewniania jakości kształcenia reprezentuje holistyczne podejście do aktualnej wiedzy oraz doświadczeń z zakresu działań przyrodniczych, ujmując je w aspektach naukowym, dydaktycznym, metodycznym oraz edukacyjnym.
Proponowana tematyka jest odpowiedzią na wyzwania, jakie stawiają przed współczesną dydaktyką przedmiotów przyrodniczych zmieniające się uwarunkowania kształcenia w szkołach oraz na uczelniach. Poszczególne rozdziały przedstawiają doświadczenia z zakresu wprowadzania nowoczesnych, często innowacyjnych metod kształcenia, dostosowywania wymagań do obowiązującej podstawy programowej kształcenia przyrodniczego oraz do standardów kształcenia nauczycieli.
Rok wydania | 2018 |
---|---|
Liczba stron | 368 |
Kategoria | Socjologia edukacji |
Wydawca | Wydawnictwo Naukowe Uniwersytetu Pomorskiego w Słupsku |
ISBN-13 | 978-83-7467-291-7 |
Numer wydania | 1 |
Język publikacji | polski |
Informacja o sprzedawcy | ePWN sp. z o.o. |
POLECAMY
Ciekawe propozycje
Spis treści
Ilona Żeber-Dzikowska | |
Wstęp | 7 |
Rozdział I | |
Dydaktyka przedmiotów przyrodniczych w świetle obowiązujących standardów kształcenia nauczycieli | |
Wiesław Stawiński | |
Książki ważne w uniwersyteckiej edukacji biologiczno-dydaktycznej | 15 |
Ilona Żeber-Dzikowska | |
Nauczyciel przyrodnik – polski i zarazem europejski? | 41 |
Ilona Żeber-Dzikowska, Kinga Przybyszewska | |
Nauczyciel a uwarunkowania prawne Zmiany i oczekiwania społeczne w XXI wieku | 55 |
Dorota Morka | |
Kształtowanie kompetencji zawodowych studentów kierunku biologia, specjalizacja nauczycielska – na przykładzie praktyk w zakresie dydaktyki biologii i przyrody | 67 |
Elżbieta Rożej-Pabijan, Alicja Walosik | |
Wyniki wstępnych badań nad edukacją dla zrównoważonego rozwoju w kształceniu studentów kierunków przyrodniczych | 81 |
Aleksandra Szydłowska | |
Wiedza studentów kierunków humanistycznych na temat zrównoważonego rozwoju | 99 |
Michał Marian Skoczylas | |
Między biologią a ekologią człowieka – badanie pilotażowe nad doborem treści nauczania auksologii w kształceniu podyplomowym w zakresie neurologopedii w oparciu o zdolność studentów do określenia rozległości jej problematyki | 109 |
Michał Marian Skoczylas | |
Wartość dydaktyczna źródeł informacji o chorobach genetycznych człowieka w kształceniu przeddyplomowym w zakresie nauk przyrodniczych i medycznych | 119 |
Izabela Olczak | |
Kompetencje nauczyciela edukacji przyrodniczej w klasach I-III szkoły podstawowej | 129 |
Ligia Tuszyńska | |
Portfolio jako praktyka dydaktyczna w podnoszeniu jakości kształcenia w szkolnictwie wyższym na przykładzie Norwegii i Polski | 143 |
Tamara Kropiowska | |
Ponad pół wieku w szkole – refleksje praktyka | 155 |
Rozdział II | |
Doświadczenia we wdrażaniu założeń reformy przedmiotów przyrodniczych | |
Bożena Wójtowicz | |
Efektywność i postrzeganie przedmiotu przyroda wśród uczniów liceów krakowskich i kieleckich – studium porównawcze | 175 |
Ewa Pyłka-Gutowska | |
Poziom opanowania wymagań podstawy programowej z przyrody przez uczniów szkół podstawowych w świetle wyników konkursu przedmiotowego | 195 |
Renata Dudziak, Magdalena Borowczak, Piotr Szkudlarz | |
Biologia w zakresie podstawowym w szkołach zawodowych i technikach | 221 |
Małgorzata Musialik, Bożena Karawajczyk, Marcin M Chrzanowski, Irmina Buczek, Barbara Ostrowska | |
Wybrane aspekty edukacji środowiskowej w chemii Analiza podręczników chemicznych dla III etapu edukacyjnego | 233 |
Rozdział III | |
Tradycje i innowacje w edukacji przyrodniczej | |
Małgorzata Nodzyńska, Paweł Cieśla | |
Infografiki jako narzędzie obrazowania informacji naukowych | 249 |
Anna Strumińska-Doktór | |
Atrakcyjność nauczania – czy to już innowacja w edukacji przedmiotów przyrodniczych? | 261 |
Monika Czajkowska, Beata Bugajska-Jaszczołt | |
Modelowanie matematyczne w naukach przyrodniczych (na poziomie gimnazjum i szkoły ponadgimnazjalnej) | 273 |
Agnieszka Cieszyńska, Eliza Rybska | |
Trudna droga od słowa do pojęcia w kształceniu biologicznym | 287 |
Irena Fudali | |
Społeczne, ekonomiczne i prawne aspekty bezpieczeństwa ekologicznego – nowe treści w nauczaniu uniwersyteckim | 305 |
Rozdział IV | |
Technologia informacyjno-komunikacyjna (TIK) w edukacji przyrodniczej | |
Ewelina Szymczyk-Krzemińska | |
Badanie efektywności stosowania multimedialnych środków dydaktycznych w nauczaniu biologii | 321 |
Elżbieta Buchcic, Ilona Żeber-Dzikowska | |
Wykorzystanie technologii informatycznej w realizacji projektów przyrodniczych | 331 |
Elżbieta Buchcic | |
Technologie informacyjne w nauczaniu przedmiotów przyrodniczych | 343 |
Weronika Luboch | |
Technologia informacyjna i komunikacyjna w przyrodniczej edukacji globalnej | 353 |