Prewencyjno-edukacyjne działania policji w systemie bezpieczeństwa publicznego

-20%

Prewencyjno-edukacyjne działania policji w systemie bezpieczeństwa publicznego

1 opinia

Format:

pdf, ibuk

DODAJ DO ABONAMENTU

WYBIERZ RODZAJ DOSTĘPU

25,20  31,50

Format: pdf

 

Dostęp online przez myIBUK

WYBIERZ DŁUGOŚĆ DOSTĘPU

Cena początkowa: 31,50 zł (-20%)

Najniższa cena z 30 dni: 25,20 zł  


25,20

w tym VAT

TA KSIĄŻKA JEST W ABONAMENCIE

Już od 24,90 zł miesięcznie za 5 ebooków!

WYBIERZ SWÓJ ABONAMENT

W pracy zostały wykorzystane ilościowe i jakościowe metody badań socjologicznych, przy czym te pierwsze w większym stopniu. Są one dostosowane do stawianego problemu. Głównym celem badawczym jest odpowiedź na pytanie o to, jakie zależności występują między rzeczywistym działaniem funkcjonariuszy policji prewencyjnej w kształtowaniu bezpieczeństwa publicznego a potrzebami i oczekiwaniami społeczności lokalnych w tym zakresie, a także, jak przedstawia się działalność tychże służb w opinii samych policjantów (dzielnicowych). Stosownie do wykorzystanej metody użyto odpowiednie narzędzia badawcze. (Fragment Wstępu)


Rok wydania2012
Liczba stron202
KategoriaBezpieczeństwo wewnętrzne
WydawcaWydawnictwo Naukowe Uniwersytetu Pomorskiego w Słupsku
ISBN-13978-83-7467-187-3
Język publikacjipolski
Informacja o sprzedawcyePWN sp. z o.o.

Ciekawe propozycje

Spis treści

  WSTĘP     5
  
  ROZDZIAŁ I
  PEDAGOGIKA ALTERNATYWNA W KSZTAŁTOWANIU POCZUCIA BEZPIECZEŃSTWA     10
  1.1. Pedagogika dylematów współczesności     10
  1.2. Bezpieczeństwo publiczne jako wyzwanie dla pedagogiki    15
  1.3. Kształtowanie poczucia bezpieczeństwa w społeczności lokalnej    17
  1.4. Środowisko wychowawcze konstytuujące perspektywę rozwoju jednostki    22
  
  ROZDZIAŁ II
  SPOŁECZNE UWARUNKOWANIA BEZPIECZEŃSTWA    25
  2.1. Bezpieczeństwo w ujęciu socjologicznym     25
  2.2. Socjologiczny wymiar badań nad bezpieczeństwem    29
  2.3. Socjologiczne aspekty badań nad policją     38
  2.4. Społeczność lokalna w perspektywie zmian społecznych    40
  
  ROZDZIAŁ III
  POLICJA W SYSTEMIE EDUKACJI DLA BEZPIECZEŃSTWA    47
  3.1. Struktura organizacyjna policji     47
  3.2. Strategie rozwoju polskiej policji     52
  3.3. Policja w badaniach socjologicznych     58
  3.3.1. Geneza badań społecznych nad policją     58
  3.3.2. Ocena pracy policji w państwach Unii Europejskiej    60
  3.3.3. Mocne i słabe strony polskiej policji     63
  3.4. Strategia szkolnictwa policyjnego w świetle służby prewencyjnej    73
  3.5. Zawód funkcjonariusza policji     78
  
  ROZDZIAŁ IV
  PREWENCYJNO-EDUKACYJNY WYMIAR SŁUŻBY DZIELNICOWEGO    82
  4.1. Wizerunek dzielnicowego w świetle badań własnych    82
  4.2. Wizja dzielnicowego z perspektywy społeczności lokalnej    106
  4.3. Ewolucja przepisów prawnych regulująca pracę dzielnicowego w opinii kierownictwa jednostek policji     110
  4.4. Zadania dzielnicowego w zakresie zapobiegania przemocy oraz edukacji dla bezpieczeństwa społeczności lokalnej     119
  
  ROZDZIAŁ V
  OCHRONA LUDNOŚCI ORAZ KSZTAŁTOWANIE BEZPIECZNEJ PRZESTRZENI W ŚWIETLE BADAŃ EMPIRYCZNYCH    124
  5.1. Metodologia badań nad bezpieczeństwem     124
  5.2. Bezpieczeństwo w percepcji społeczności lokalnej    127
  5.3. Jakościowe badania socjologiczne kierownictwa jednostek policji nad funkcjonowaniem służb prewencji     139
  
  ROZDZIAŁ VI
  MISJA EFEKTYWNEGO FUNKCJONOWANIA POLICJI PREWENCYJNEJ NA RZECZ BEZPIECZEŃSTWA PUBLICZNEGO     144
  6.1. Prewencyjne działania policji w percepcji uczniów szkół ponadgimnazjalnych     144
  6.2. Ocena skuteczności policji w opinii społecznej     154
  6.3. Zadania policji w sytuacji kryzysowej na szczeblu lokalnym    158
  6.4. Wizja efektywnego funkcjonowania polskiej policji prewencyjnej    163
  
  ZAKOŃCZENIE
  POSTULATYWNY KSZTAŁT SŁUŻBY PREWENCYJNEJ POLICJI W SYSTEMIE BEZPIECZEŃSTWA PUBLICZNEGO    168
  Zusammenfassung     173
  Akty prawne     177
  Bibliografia     180
  Aneksy     188
RozwińZwiń