INNE EBOOKI AUTORA
-20%
Autor:
Format:
pdf, ibuk
W pracy zostały wykorzystane ilościowe i jakościowe metody badań socjologicznych, przy czym te pierwsze w większym stopniu. Są one dostosowane do stawianego problemu. Głównym celem badawczym jest odpowiedź na pytanie o to, jakie zależności występują między rzeczywistym działaniem funkcjonariuszy policji prewencyjnej w kształtowaniu bezpieczeństwa publicznego a potrzebami i oczekiwaniami społeczności lokalnych w tym zakresie, a także, jak przedstawia się działalność tychże służb w opinii samych policjantów (dzielnicowych). Stosownie do wykorzystanej metody użyto odpowiednie narzędzia badawcze. (Fragment Wstępu)
Rok wydania | 2012 |
---|---|
Liczba stron | 202 |
Kategoria | Bezpieczeństwo wewnętrzne |
Wydawca | Wydawnictwo Naukowe Uniwersytetu Pomorskiego w Słupsku |
ISBN-13 | 978-83-7467-187-3 |
Język publikacji | polski |
Informacja o sprzedawcy | ePWN sp. z o.o. |
INNE EBOOKI AUTORA
POLECAMY
Ciekawe propozycje
Spis treści
WSTĘP | 5 |
ROZDZIAŁ I | |
PEDAGOGIKA ALTERNATYWNA W KSZTAŁTOWANIU POCZUCIA BEZPIECZEŃSTWA | 10 |
1.1. Pedagogika dylematów współczesności | 10 |
1.2. Bezpieczeństwo publiczne jako wyzwanie dla pedagogiki | 15 |
1.3. Kształtowanie poczucia bezpieczeństwa w społeczności lokalnej | 17 |
1.4. Środowisko wychowawcze konstytuujące perspektywę rozwoju jednostki | 22 |
ROZDZIAŁ II | |
SPOŁECZNE UWARUNKOWANIA BEZPIECZEŃSTWA | 25 |
2.1. Bezpieczeństwo w ujęciu socjologicznym | 25 |
2.2. Socjologiczny wymiar badań nad bezpieczeństwem | 29 |
2.3. Socjologiczne aspekty badań nad policją | 38 |
2.4. Społeczność lokalna w perspektywie zmian społecznych | 40 |
ROZDZIAŁ III | |
POLICJA W SYSTEMIE EDUKACJI DLA BEZPIECZEŃSTWA | 47 |
3.1. Struktura organizacyjna policji | 47 |
3.2. Strategie rozwoju polskiej policji | 52 |
3.3. Policja w badaniach socjologicznych | 58 |
3.3.1. Geneza badań społecznych nad policją | 58 |
3.3.2. Ocena pracy policji w państwach Unii Europejskiej | 60 |
3.3.3. Mocne i słabe strony polskiej policji | 63 |
3.4. Strategia szkolnictwa policyjnego w świetle służby prewencyjnej | 73 |
3.5. Zawód funkcjonariusza policji | 78 |
ROZDZIAŁ IV | |
PREWENCYJNO-EDUKACYJNY WYMIAR SŁUŻBY DZIELNICOWEGO | 82 |
4.1. Wizerunek dzielnicowego w świetle badań własnych | 82 |
4.2. Wizja dzielnicowego z perspektywy społeczności lokalnej | 106 |
4.3. Ewolucja przepisów prawnych regulująca pracę dzielnicowego w opinii kierownictwa jednostek policji | 110 |
4.4. Zadania dzielnicowego w zakresie zapobiegania przemocy oraz edukacji dla bezpieczeństwa społeczności lokalnej | 119 |
ROZDZIAŁ V | |
OCHRONA LUDNOŚCI ORAZ KSZTAŁTOWANIE BEZPIECZNEJ PRZESTRZENI W ŚWIETLE BADAŃ EMPIRYCZNYCH | 124 |
5.1. Metodologia badań nad bezpieczeństwem | 124 |
5.2. Bezpieczeństwo w percepcji społeczności lokalnej | 127 |
5.3. Jakościowe badania socjologiczne kierownictwa jednostek policji nad funkcjonowaniem służb prewencji | 139 |
ROZDZIAŁ VI | |
MISJA EFEKTYWNEGO FUNKCJONOWANIA POLICJI PREWENCYJNEJ NA RZECZ BEZPIECZEŃSTWA PUBLICZNEGO | 144 |
6.1. Prewencyjne działania policji w percepcji uczniów szkół ponadgimnazjalnych | 144 |
6.2. Ocena skuteczności policji w opinii społecznej | 154 |
6.3. Zadania policji w sytuacji kryzysowej na szczeblu lokalnym | 158 |
6.4. Wizja efektywnego funkcjonowania polskiej policji prewencyjnej | 163 |
ZAKOŃCZENIE | |
POSTULATYWNY KSZTAŁT SŁUŻBY PREWENCYJNEJ POLICJI W SYSTEMIE BEZPIECZEŃSTWA PUBLICZNEGO | 168 |
Zusammenfassung | 173 |
Akty prawne | 177 |
Bibliografia | 180 |
Aneksy | 188 |