Znak towarowy - zarządzanie marką i jej ochrona

Znak towarowy - zarządzanie marką i jej ochrona

1 opinia

Format:

ibuk

Skrypt zawiera prawną analizę możliwości ochrony i zarządzania znakiem towarowym jako jednym z dostępnych praw własności intelektualnej. W opracowaniu przedstawiono ustawową definicję oraz zaprezentowano współczesne funkcje znaku towarowego. Wskazano dostępne formy przedstawieniowe znaków towarowych. Poruszono kwestię niekonwencjonalnych znaków towarowych, które już niebawem mogą doczekać się właściwych regulacji prawnych i występować w obrocie na równi ze znakami konwencjonalnymi. Przedstawiono zestawienie dostępnych współcześnie systemów ochrony znaków towarowych. Omówiono krajową procedurę rejestracji znaków towarowych oraz wskazano alternatywne możliwości ochrony wyżej wymienionych znaków. Dokonano analizy prawnych możliwości tworzenia własnej marki i sposobów jej ochrony. Przeanalizowano również możliwości efektywnego zarządzania własną marką na przykładzie uczelni wyższych.


Rok wydania2021
Liczba stron87
KategoriaZarządzanie, organizacja, strategie
WydawcaPolitechnika Częstochowska
ISBN-13978-83-7193-773-6
Numer wydania1
Język publikacjipolski
Informacja o sprzedawcyePWN sp. z o.o.

Ciekawe propozycje

Spis treści

  Wstęp
  
  Rozdział    1
  Definicja i charakter prawny znaku towarowego
  1.1. Definicja znaku towarowego
  1.2. Funkcje znaku towarowego
  1.3. Formy przedstawieniowe znaków towarowych
  
  Rozdział    2
  Niekonwencjonalne znaki towarowe
  2.1. Katalog niekonwencjonalnych znaków towarowych
  2.2. Zarządzanie niekonwencjonalnymi znakami towarowymi
  
  Rozdział    3
  Systemy ochrony znaków towarowych
  3.1 System krajowy – Polska
  3.2 System regionalny – EUIPO
  3.3 System międzynarodowy – WIPO
  
  Rozdział    4
  Procedura rejestracji znaku towarowego
  4.1. Procedura rejestracji znaku towarowego
  4.2. Alternatywna droga ochrony znaku towarowego
  
  Rozdział    5
  Prawne możliwości tworzenia marki i jej ochrony
  5.1. Strategia tworzenia marki i jej ochrony
  5.2. Efektywne zarządzanie marką
  5.3. Zarządzanie marką uczelni wyższej
  
  Literatura
  
  Spis rysunków
  
  Spis tabel
  
  Załącznik 1
  Wykaz aktów prawnych regulujących tworzenie i ochronę znaków towarowych
  
  Załącznik 2
  
  Test
RozwińZwiń