Telepraca w procesach zarzadzania przedsiębiorstwami

1 opinia

Format:

pdf, ibuk

DODAJ DO ABONAMENTU

WYBIERZ RODZAJ DOSTĘPU

21,47  31,57

Format: pdf

 

Dostęp online przez myIBUK

WYBIERZ DŁUGOŚĆ DOSTĘPU

Cena początkowa: 31,57 zł (-32%)

Najniższa cena z 30 dni: 21,47 zł  


21,47

w tym VAT

TA KSIĄŻKA JEST W ABONAMENCIE

Już od 24,90 zł miesięcznie za 5 ebooków!

WYBIERZ SWÓJ ABONAMENT

Monografia, podzielona na 5 rozdziałów, zawiera przegląd literatury zarówno pod kątem eksplikacji pojęcia „telepracy”, jak i motywów jej podejmowania. Przedstawiono w niej również wyniki autorskich badań, których celem było zidentyfikowanie najważniejszych czynników wpływających na zainteresowanie telepracą wśród pracowników i przedsiębiorców (pracodawców). Wykazano, że głównymi czynnikami motywującymi pracowników do podejmowania pracy zdalnej są elastyczne godziny pracy, możliwość pracy w dowolnym miejscu na świecie oraz samodzielna organizacja pracy. Badanie było przeprowadzone przed pandemią COVID-19, która wymusiła wprowadzenie pracy zdalnej w wielu organizacjach do tej pory niekorzystających z telepracy.


Obecnie telepraca stanowi duże wyzwanie dla przedsiębiorców i kadry menedżerskiej. Po doświadczeniach z okresu pandemii COVID-19 większość z nich nie ma wątpliwości, że jest to bardzo przydatna forma zatrudnienia. Wielu z pracodawców przekonało się do telepracy, a także wielu pracowników nie chce już powracać do trybu pracy stacjonarnej. Ze względu na wagę i znaczenie problemu, jakim jest stopniowe przenoszenie zatrudnienia do e-przestrzeni, autorki zaprezentowały rozwiązywanie go na poziomie strategicznym. Jako przydatne narzędzie w tym celu zaproponowały analizę SWOT/TOWS, która, mimo iż została zastosowana w odniesieniu do uzyskanych wyników badań, nadaje się do wykorzystania przez menedżerów, którzy coraz częściej będą zmuszeni do pracy ze swoimi podwładnymi w przestrzeni wirtualnej stworzonej przez komputery, ich oprogramowanie i sieci komunikacyjne.


Rok wydania2022
Liczba stron123
KategoriaZarządzanie, organizacja, strategie
WydawcaPolitechnika Częstochowska
ISBN-13978-83-7193-914-3
Numer wydania1
Informacja o sprzedawcyePWN sp. z o.o.

Ciekawe propozycje

Spis treści

  PRZEDMOWA
  
  ROZDZIAŁ I
  TELEPRACA JAKO FORMA WYKONYWANIA PRACY NA ODLEGŁOŚĆ
  1.1. Charakterystyka telepracy
  1.2. Uzasadnienie telepracy, jej rodzaje i obszary stosowania w przedsiębiorstwie
  1.3. Uregulowania w zakresie telepracy w wybranych państwach europejskich – podobieństwa i różnice
  1.3.1. Telepraca w Polsce
  1.3.2. Dobre praktyki stosowania telepracy w Niemczech
  1.3.3. Regulacje prawne telepracy w Szwecji
  
  ROZDZIAŁ II
  TELEPRACA A REPERKUSJE W ZARZĄDZANIU PRZEDSIĘBIORSTWEM
  2.1. Newralgiczne obszary w zarządzaniu przedsiębiorstwem w obliczu telepracy
  2.2. Szanse i zagrożenia związane z telepracą
  2.3. Wyzwania dla menedżerów kierujących zespołem telepracowniczym
  
  ROZDZIAŁ III
  PRAKTYCZNE ASPEKTY TELEPRACY W ŚWIETLE PRZEPROWADZONYCH BADAŃ
  3.1. Charakterystyka próby badawczej
  3.2. Telepraca w świetle wypowiedzi respondentów
  3.3. Telepraca a praca stacjonarna
  3.4. Pozyskiwanie pracowników na stanowiska w telepracy
  
  ROZDZIAŁ IV
  EWOLUCJA FUNKCJI I PROCESÓW ZARZĄDZANIA W ŚWIETLE DOŚWIADCZEŃ BADANYCH PRZEDSIĘBIORSTW
  4.1. Planowanie w telepracy
  4.2. Proces organizowania telepracy
  4.3. Motywowanie telepersonelu
  4.4. Ocena efektywności telepracy jako element procesów kontrolnych
  
  ROZDZIAŁ V
  ANALIZA STRATEGICZNA TELEPRACY W PROCESACH ZARZĄDZANIA PRZEDSIĘBIORSTWAMI
  5.1. Analiza SWOT zarządzania telepracą i telepracownikami
  5.2. Analiza TOWS
  
  PODSUMOWANIE
  
  BIBLIOGRAFIA
  
  WYKAZ TABEL
  
  WYKAZ RYSUNKÓW
RozwińZwiń