Opowiedzieć historię

Polska dramaturgia współczesna po 2006 roku

1 opinia

Format:

pdf, ibuk

DODAJ DO ABONAMENTU

WYBIERZ RODZAJ DOSTĘPU

17,06  22,45

Format: pdf

 

Dostęp online przez myIBUK

WYBIERZ DŁUGOŚĆ DOSTĘPU

Cena początkowa: 22,45 zł (-24%)

Najniższa cena z 30 dni: 13,47 zł  


17,06

w tym VAT

TA KSIĄŻKA JEST W ABONAMENCIE

Już od 24,90 zł miesięcznie za 5 ebooków!

WYBIERZ SWÓJ ABONAMENT

Naszym celem od początku było przyjrzenie się różnorodnym sposobom przedstawiania wydarzeń – tak z dawnej, jak i najnowszej historii – w powstających w ostatnich latach spektaklach i dramatach. Chcieliśmy sprawdzić, w jakiej fazie poszukiwania nowych metod twórczej krytyki makrohistorii społeczno-politycznych oraz form ich scenicznego komponowania znajduje się polska dramaturgia, nie tylko w swoim wymiarze literackim, ale i scenicznym. Zależało nam na próbie dyskusji nad wielkimi narracjami historycznymi, jak również nad bieżącymi wydarzeniami społeczno­politycznymi. Naszym celem było także przyjrzenie się, w jakim kierunku zmierzają poszukiwania nowego języka, jakie są nowe układy odniesienia i współczesne perspektywy oglądu historii oraz teraźniejszości, która za chwilę stanie się historią. Istotne było dla nas, aby do dyskusji włączyć refleksję nad strukturami opowiadania indywidualnych mikrohistorii, również tych dotyczących przedstawicieli grup często wykluczonych […].
Ze wstępu Joanny Królikowskiej i Weroniki Żyły


Rok wydania2023
Liczba stron200
KategoriaHistoria literatury
WydawcaWydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego
ISBN-13978-83-8331-082-4
Numer wydania1
Informacja o sprzedawcyePWN sp. z o.o.

Ciekawe propozycje

Spis treści

  Wstęp    7
  
  Krystyna Berkan – Wyparte chłopskie korzenie i poszukiwanie szlacheckiego imaginarium. W imię Jakuba S. Moniki Strzępki i Pawła Demirskiego    15
  
  Joanna Królikowska – Dziecięce doświadczenie getta w spektaklach dla młodego widza    29
  
  Weronika Żyła – Przypominanie – zapominanie. Drugie pokolenie wobec pamięci o Marcu ’68    49
  
  Karolina Kosieradzka – „Teatr z kalendarza”. Dramaturgia spektakli upamiętniających wydarzenia Marca 1968    67
  
  Joanna Tarasińska – Kobieca fizjologia w dramacie Krzywicka/Krew Julii Holewińskiej    83
  
  Joanna Adamiec – Był sobie Polak, Polak, Polak i wstyd    99
  
  Judyta Pogonowicz – Poczet Królów Polskich już nie według Jana Matejki. Historia ostatniego „wawelskiego króla” według Krzysztofa Garbaczewskiego    113
  
  Oleksandra Vasylieva – Muzyczność jako ślad wydarzeń historycznych we współczesnym dramacie polskim    129
  
  Małgorzata Woźniak – Obraz Breslau w spektaklu Mock. Czarna burleska    149
  
  Alicja Zalewska – „Ocalający powrót” – dramaturgia podróży w czasie, przestrzeni i języku w spektaklu Krym Małgorzaty Trajkowskiej i Very Popovej    169
  
  Adrianna Wolińska – Teksty, które przepadną, czyli o redaktorskiej władzy estetycznej    185
RozwińZwiń